آخرین عناوین

شنبه 29 فروردين 1394-14:45 کد خبر:6062

محمد جونیان/کارشناس هنری و خبرنگار مطبوعات

دست اندرکاران سریال معروف پایتخت 1و2و3و4و... به دنبال چه هدفی هستند؟!

امیدواریم اینبار اگر قرار است سریال پایتخت 4 را در مازندران بسازند با حساسیت بیشتری باشد و به نظرات و انتقادات و دغدغه های مردمی که معترض هستند اهمیت بیشتری قائل باشند.

 


خزرخبر:بالاخره مجددا فیل دست اندرکاران سریال پایتخت 1و2و3و4و... یاد هندوستان کرده و با توجه به اینکه سیروس مقدم تهیه کننده سریال بعد از پایان سریال پایتخت 3 در مصاحبه ای گفته بود پرونده سریال پایتخت بسته شد، نمی دانیم چه عواملی باعث شد تا آقایان دوباره به مازندران آمده و سریالی را که نه تنها مورد اعتراض عده ای از دلسوختگان فرهنگ و آداب و رسوم مازندران قرار گرفته بلکه تعدادی از نمایندگان از جمله مهندس دامادی و حتی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران که در یکی از خطبه های نماز جمعه هم به پخش این سریال معترض بودند و حتی تجمع اعتراض آمیز هم ما در جلوی استانداری مازندران شاهد بودیم دوباره کلید بزنند.

البته این بار با آرم و عنوان ماه مبارک رمضان یعنی به نوعی می خواهد مثل برنامه های گذشته دایه بهتر از مادر باشند.

یک بار عنوان کردند با بردن مناره از ساری به قشم با اعتقادات مردم مازندران و دیگر بار رافت و مهربانی مردم مازندران در نگهداری از والدین را به رخ کشیدند در صورتیکه نیازی به لطف آقایان نبوده که درس مهربانی فرزند نسبت به پدر را به مردم فهیم مازندران بیاموزند.

در سریال پایتخت 3 بحث ورزشکار مازندران را به میان کشیدند که ما قهرمانی مثل نقی داریم که الگویش رضا یزدانی بود که دیدیم قهرمان کشتی سریال پایخت 3 آقا نقی چند روز غذای حیوانی مثل سگ را برای تقویت می خورد که متوجه نبود این غذا غذای انسان نیست.

آیا کشتی گیران ما که در دنیا حرفی برای گفتن دارند اینقدر ساده و ناآگاه بوده اند؟البته من همان زمان به فدراسیون و هیات کشتی مازندران هم اعتراض کردم که متاسفانه آن ها هم همگام با آقایان شده بودند.

 جالب تر اینکه گزارشگر کشتی ایران آقا عامل با یک آب و تابی نقی را معرفی می کردند که انگار عسکری محمدیان یا ترکان و یا یزدانی و... را دارند معرفی می کند.

 از این مرحله هم بگذریم وقتی آقای تنابنده در برنامه تلویزیونی بهار نارنج اعلام کرد که می خواهد کلید سریال پایتخت 4 را در شمال بزنند عده ای تلفنی حتی حضوری این سوال را مطرح کردند که اصلا دست اندرکاران سریال معروف پایتخت 1و2و3و4و... به دنبال چه هدفی هستند؟

اگر در سریال پایتخت 3 بحث علی آباد استان گلستان بود خوب سریال پایتخت 4 را هم در همان استان گلستان بسازند.

مردم آن منطقه که خیلی خوشحال بودند از اینکه در یک سکانس نام شهرستان علی آباد را بردند و حتی جشن هم گرفتند، خوب این بار نیز اگر این باز خوشبختی روی شانه یکی دیگر از استان ها بنشینند، چه اشکالی دارد؟

همکار خوب مطبوعاتی ما که پیشکسوت کشتی نیز می باشد یعنی وفایی نژاد اولین کسی بود که در تاریخ 17 فروردین 94 در روزنامه فجر خزر اعتراض خود را تحت عنوان (هدف از ساخت پایتخت 4 چیست؟) را به چاپ رساند که جای تشکر از این همکار عزیز دارد.

ما امیدواریم آقایان که در نقش، خودشان را کشته مرده فرهنگ و ارزش های فرهنگی زبان و گویش مازندرانی می دانند هم در حد و توان خود قلمی بزنند.

البته ناگفته نماند بعضی ها هم وقتی به ما می رسند می گویند فلانی چه شما بخواهید و نخواهید آقایان کارشان را می کنند و مردم هم از این سریال استقبال می کنند.

در پاسخ این عزیزان عرض می کنیم که این دلیل نمی شود که ما به عنوان کسی که قلم دستمان هست و مدعی آن هستیم که باید حرفمان را با قلم بزنیم با این حرفها خودمان را کنار بکشیم بلکه ما وظیفه ای داریم که عنوان می کنیم شاید امروز جواب ندهد و آقایان هم کارشان را انجام بدهند اما فردا حداقل ما از کرده خود پشیمان نبوده و نیستیم.

اینکه مردم استقبال می کنند درست است ای کاش این هزینه میلیاردی که آقایان با اسپانسری که دارند می کنند اگر بین استان ها و شبکه های استانی که کارهای طنز و کمدی و خانوادگی و... می کنند تقسیم کنند دیگر امثال سریال پایتخت 4 جایی نخواهد داشت.

آیا ما در استان گیلان-اصفهان-شیراز- خوزستان و... نداریم گروه های حرفه ای که اینکار را انجام دهند؟

در پایان این بخش تقاضایی از مسئولین استان مازندران داشتیم که امیدواریم زیر پای عوامل این سریال حالا به خاطر هرچه که باشد فرش قرمز پهن نکنند که این دهن کجی به کسانی مثل آقای مرتضی الف از تهران هست که آدرس و تلفن وی هم در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در مازندران موجود می باشد. 3 صفحه اعتراضیه بر علیه سریال پایتخت 3 نوشتند و به نام حضرت آیت الله طبرسی نماینده حضرت آقا در مازندران فرستادند و حتی از ایشان خواستند عکس العمل نشان بدهند که الحمد الله تعدادی از ائمه جمعه مازندران هم به این سریال اعتراض کرده بودند و حتی به عده ای که دلسوزانه جلوی استانداری تجمع کرده بودند.

امیدواریم اینبار اگر قرار است سریال پایتخت 4 را در مازندران بسازند با حساسیت بیشتری باشد و به نظرات و انتقادات و دغدغه های مردمی که معترض هستند اهمیت بیشتری قائل باشند.

ضمنا در خصوص انتخاب شخصیتی که آقای تنابنده در برنامه تلویزیونی بهار نارنج اعلام کردند و دست و دلبازی خودشان را با انتخاب آقای .......... نشان داد هم حرفهایی داریم که ان شاء الله در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :