آخرین عناوین

دوشنبه 6 مرداد 1393-1:24 کد خبر:607

حاشیه نگاری ویژه خزرخبر از جلسه شورای شهر ساری:

چه چیزی در جلسه شورای شهر ساری گذشت که .....؟!؟

شهرداران مناطق سه گانه ساری مظلوم ترین افراد جلسه شورا/مدیر عامل سازمان عمران شهرداری ساری آرام آمد و آرام هم رفت/پرکار ترین مسئول،معاون فنی شهردار/دعوت گزینشی از رسانه ها توسط روابط عمومی شورا/انتقال سیرک به مکان دیگر/انحراف شورا از مسیر قانونی با توزیع پول/جذب غیر قانونی نیرو در شهرداری/انتقاد از دو سایت افراطی/تکذیب ادعاهای یک عضو شورا توسط دیگر اعضاء و ......


خزرخبر- شصت و چهارمین جلسه شورای شهر ساری بعد از یک ماه غیر علنی بودن ،در ماه رمضان،6 تیرماه ساعت 16 با حضور رسانه ها برگزار شد.

قابل توجه خوانندگان سایت خزرخبر:

بزودی فایل صوتی جلسات شورای شهر توسط این سایت منتشر می شود.

جلسه این هفته شورا که پر از حاشیه های خواندنی و انتقادی بود را به قلم خبرنگار خزرخبر می خوانیم:

*جلسه این هفته شورا در ساعت 16 و 15 دقیقه با قرائت قرآن توسط سید مهدی احمدی آغاز شد.

*جمال باقری رییس شورای شهر ساری آغاز کننده جلسه بود.

* باقری با انتقاد از مدیریت ارشد استان گفت:متاسفانه در شهرها، هماهنگی های لازم بین دستگاه ها و شهرداری ها وجود ندارد و بعضا مشاهده می شود که برخی دستگاه های خدمات دهنده ،کارهایی موازی با شهرداری می نمایند که هم پرت مالی زیادی به دنبال دارد و هم باعث ضررهایی برای مردم می شود که نیاز به هماهنگی خاصی از سوی مسئولین استان دارد.

*یوسفی که اولین ناطق جلسه شورا بود با انتقاد از رسانه ای که چند روز قبل خبری را به در مورد مسائل پیش آمده در شورا منتشر کرده بود گفت:بهتر است رسانه ها در انتشار مطالب دقت بیشتری داشته باشند.

*نطق یوسفی که به سمت بحث های چند روز اخیر پیش می رفت با تذکر رییس شورا همراه شد.

*باقری به یوسفی اعلام نمود که بهتر است در مورد دستور کار جلسه یعنی مسائل عمرانی نطق کند و از صحبت در مورد مسائل دیگر پرهیز نماید که این تذکر رییس شورا با اعتراض یوسفی همراه شد.

*یوسفی اعلام نمود که من مایل هستم از فرصت نطق خود،آنطور که خودم تشخیص می دهم و مایل هستم استفاده نمایم زیرا طی چند هفته و روز اخیر من و دوستانم مورد هجمه و فشار برخی افراد قرار گرفته ایم که باقری انتقاد او را وارد ندانست.

*یوسفی با اعلام اینکه تذکرات و مواردی که بیان می کنم خواسته مردم می باشد اظهار داشت:متاسفانه طی چند هفته اخیر در مورد مسئله زندان،شن و ماسه سطح شهر و بحث هزینه ها و درآمد های شهرداری تذکرات و پیشنهاداتی ارائه نموده ام که عصبانیت برخی را در پی داشت که علت آن را نمی دانم.

*وی با اشاره به اینکه شنیدن انتقاد فرهنگ می خواهد تصریح کرد:متاسفانه شهرداران مناطق سه گانه ما،حتی اختیارات یک مدیر عامل را هم ندارند زیرا از سوی شهرداری امارت اختیارات لازم به شهرداران مناطق تفویض نشده است.

*یوسفی با بیان اینکه اعلام می کنم اگر از این پس کسی در مقابل انتقادات و حرف های من پرخاشگری و ناراحتی کند و توسط رسانه ها و عوامل فشار سعی در جو سازی نماید من بیشتر به انتقادهای خود ادامه میدهم افزود:امروز همراه خود شکلاتی آورده ام تا اگر کسی ثابت کند دروغ می گویم روزه خود را باطل کنم.

*وی افزود:من اعلام کردم که ما منفعل نشویم که اگر منفعل شویم فایده ندارد.

*پس از یوسفی،شمشیربند نطق خود را با انتقاد از اینکه هیچ یک از اعضای شورا حق ندارد از طرف دیگر اعضا صحبت کند افزود:کسی حق ندارد مجموعه شورا را منفعل بداند و اصرار بر انفعال شورا داشته باشد.

*شمشیر بند با اعلام اینکه شورا و شهرداری مسئول اشتغال نمی باشند اظهار داشت:چرا عضوی از شورا ادعا می کند که فقط 20درصد مصوبات اجرایی شده است و آیا اینهمه پروژه در دست اجرا فقط 20 درصد می باشد؟

*رییس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین با انتقاد ازاین عضو شورا افزود:اگر شهردار یکی از درخواست های ما  را انجام نداد نباید بقیه کار شهرداری زیر سوال برود.

*شمشیربند با ادامه با بیان اینکه اعضای شورا،شورای مردم می باشند نه شهردار ،خاطر نشان کرد:هر یک از اعضای شورا براحتی انتقادها و حرفهای خود را در شورا بیان می کنند و محدودیتی نمی باشد پس این ادعا که اعضای شورا حق حرف زدن ندارند کذب می باشد.

*شمشیربند با اشاره به اینکه (کدام سکوت؟کدام معامله با شهردار؟) اظهار داشت:برخی سایت های افراطی بنام شورا و به نقل قول از دیگران ،مطالبی تخریبی منتشر می کنند که دور از کار حرفه ای می باشد.

*مسعود پیری دیگر سخنران جلسه بود که با انتقاد از اظهارات یکی از اعضای شورا گفت:بر اساس کدام دلیل و منطق و سند،این عضو شورا اعلام نمود که فقط 20 درصد مصوبات شورا اجرایی شده است؟اگر واقعا اینطور می باشد باید همه از شورا استعفا دهیم.

*پیری با اشاره به اینکه اظهارات این عضو شورا،تهمت زدن به شهرداری و شورا می باشد و باید پیگیری شود اظهار داشت:با استناد به مواد قانونی اعلام می کنم که سازمان عمران که مصالح را از بستر رودخانه برداشته،آیا برای مصارف شخصی بوده و یا برای کارهای عمرانی شهر؟و آیا این تهمت به سازمان عمران،گرفتن شتاب کاری،سنگ اندازی در کار این سازمان و .... نیست؟

*مسعود پیری همچنین با اعلام اینکه باید قضاوت را به مردم واگذار نماییم اظهار داشت:در مورد جذب نیرو خواهش می کنم یکبار برای همیشه،مسئولی در جلسه علنی شورا اعلام نماید که کدام عضو شورا نسبت به جذب نیرو سفارش نموده است تا مردم بدانند و اگر عضوی تخلف نمود اعلام نمایید تا مردم هم بدانند.

*وی با انتقاد شدید از اینکه چرا این عضو شورا با جو سازی سعی در انحراف افکار عمومی می کند تصریح کرد:من پیشقدم می باشم تا اگر سفارشی در مورد جذب نیرویی انجام داده ام حاضر به اجرای هر تصمیمی از سوی مراجع قانونی باشم.

*پیری خطاب به یوسفی افزود:آقای یوسفی،افرادی که این نوع اطلاعات را به شما می دهند راه را برای رفتن به بهارستان اشتباه به شما نشان می دهند و شما دارید ظرفیت کار شورا با اظهارات نادرست و غیر مستند خود می گیرید.

*نقیبی که سخنران بعد از پیری بود گفت:از زحمات یکساله شهرداری و اعضای شورا تشکر می کنم و اعلام می کنم که هر کسی به اندازه بضاعت خود زحمت کشید اما اعلام می کنم انصاف نیست که ما زحمات این قشر زحمت کش را نادیده بگیریم.

*نقیبی با اعلام اینکه شهردار چندین میلیارد تومان برای شهرداری بودجه گرفت که سابقه نداشت تصریح کرد:اگر واقعا انتقادی سازنده به شهردار و شهرداری داریم باید با انصاف اعلام کنیم و متاسفانه باب غلطی در ساری اتفاق افتاد که متاسفانه از نیروهای بومی و ساروی جوان حمایت نمی کنیم.

*فرامرز نقیبی با حمایت از برنامه هایی که در شب های ماه رمضان توسط شهرداری برگزار شد اظهار داشت:استقبال و رضایت جوانان و مردم از این برنامه ها زیاد بود و توسط همین برنامه ها اشتیاق مردم و جوانان به مسائل و برنامه های دینی چند برابر شد.

*وی همچنین با بیان اینکه ما چشم خود را نباید به فعالیت های شهرداری مخصوصا سازمان عمران ببندیم تصریح کرد:نباید فرصت ها و انرژی را از سازمان های فعال مانند عمران بگیریم.

*ذلیکانی نیز دیگر سخنران جلسه بود که با بیان اینکه آدمی زیاد رسانه ای نیستم افزود:سعی کرده ام که طی چند ماه اخیر حضور فعالانه تری در شورا داشته باشم و ای کاش فضای جلسه امروز اینگونه نمی شد.

*ذلیکانی اظهار داشت:مردم فکر نکنند که بحث های رد و بدل شده در این جلسه به خاطر مسائل شخصی می باشد.

*این عضو شورا با اشاره به اینکه نباید کاری کنیم که آیندگان دغدغه زیرساخت های ما رو داشته باشند تصریح کرد:شاید از اعضایی بوده باشم که بیشترین تذکر را به شهردار داده باشم اما مایل نبودم آنها را رسانه ای کنم.

*ذلیکانی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا مشکل مردم حل شود افزود:انتقادها همراه با راهکار باید باشد.

*ذلیکانی با انتقاد از اینکه چون طرح جامع ساری حدود 20 سال از زمان آن می گذرد باید تجدید نظر شود خاطر نشان کرد:متاسفانه بخاطر برخی مسائل مردم را بین کمیسیون های توافقات و یا ..... رد و بدل می کنند.

*وی اظهار داشت:من به نحوه واگذاری پروژه ها به پیمانکاران انتقاداتی داشته ام که با توضیح شهردار قانع نشده ام و این موضوع باید در این جلسه ثبت شود.

*ذلیکانی با اعلام اینکه از پل کابلی تا پل تجن اگر طرحی داده شد باید با موافقت و نظارت شورا باشد اظهار داشت:باید در این زمینه شفاف سازی شود.

*سید مهدی احمدی دیگر سخنران جلسه پس از ذلیکانی بود که گفت:قبلا درخواست داده بودم تا از نماینده اصناف ساری جهت بحث و تبادل نظر دعوت بعمل آید اما متاسفانه تاکنون این کار انجام نشد.

*احمدی با انتقاد از ندادن زمان به شهرداران بابت ارائه گزارش و مشکلات حوزه کاری آنها افزود:متاسفانه شهرداران مناطق اختیارات لازم را برای خدمات دهی ندارند.

*این استاد دانشگاه با انتقاد از اینکه لازم نیست برخی از مسائل رسانه ای شود اظهار داشت:هر گونه حاشیه بردن شورا به مصلحت شهر نیست.

*نجاریان دیگر سخنران شورا بود که گفت:در رابطه با بحث درآمدی جلسات و خروجی های خوب و رضایت بخشی در شهرداری برگزار شد.

*نجاریان اعلام نمود که شناسایی و دریافت بدهی دستگاه ها و اداراتی که فاقد پروانه ساختمانی و یا پایان کار و یا تغییر کاربری بوده اند برگزار شد.

*نجاریان در ادامه با انتقاد از رها نمودن کار احداث سالن ورزشی مرحوم بهروش ترک محله افزود:باید کار آسفالت خیابان ها و کوچه ها با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس هر چه سریعتر انجام شود.

*وی با انتقاد از برگزاری سیرک در وسط شهر اظهار داشت:در این مورد مجوزی از سوی شهرداری و شورا صادر نشده است.

*پس از سخنان نجاریان،باقری خطاب به یوسفی اعلام نمود که 90 ثانیه زمان جهت پاسخ دادن به صحبت های پیری دارد و یوسفی نیز گفت:من روش خودم را به مانند قبل ادامه می دهم و روش من نافی تلاش های اعضای شورا و شهردار نیست و هر چقدر مقاومت بیشتر باشد بیشتر حرف می زنم.

*یوسفی اظهار داشت:فهم عرفی من نمی پذیرد که 17 میلیارد تومان سرمایه زندان معطل باشد.

*وی همچنین در مورد جذب نیرو تصریح کرد: نباید اینقدر فشار بیاورید و نباید شجاعت ها گرفته شود.

*یوسفی با اعلام اینکه لیست افراد سفارشی دست من نیست افزود:متاسفانه آن لیست را بدست من نداده اند اما دیده ام افرادی جذب شده اند که یک روز در هیچ یک از مناطق شهرداری نرفته و در ساختمان عمارت مشغول بکار می باشد.

*یوسفی در ادامه با اعلام مجدد اینکه من حرف خود را میزنم و مغرضانه هم چیزی اعلام نمی کنم اظهار داشت:نباید صحبت های شورا به بیرون از شورا برود.

*آقامیری حقوقدان شورا سخنران دیگر جلسه بود که با استقبال از سخنان چالشی افزود:معتقدم 13 نفر که چیزی نیست،اگر اعضای شورا به 130 نفر هم برسد بهتر می باشد زیرا تعداد صداها بیشتر شنیده می شود.

*مشروح نطق مکتوب اقامیری را در مورد موارد خاص مانند:(انتقال سیرک به مکان دیگرو اعتراض به پرپایی آن،جذب غیر قانونی نیرو در شهرداری ساری،انحراف شورا از مسیر قانونی با توزیع پول در شورا)اینجا بخوانید.

*سخنران بعدی جلسه سید محمد جعفری بود که گفت:من از معاون فنی شهردار سوال می کنم که آیا تمامی آسفالت خیابان های ما در مناطق سه گانه منطبق با برنامه های اعلام شده است یا خیر؟

*سخنگوی شورای شهر افزود:بقیه اضلاع میدان شهر آشوب در چه مراحلی بوده و چه برنامه هایی برای آنها دارید؟

*جعفری خطاب به کیادهی اعلام نمود:متاسفانه تمامی مصوبات ابلاغی ما به شهرداری به صورت کامل اجرا نمی شود و تقاضای پیگیری اجرایی شدن کامل تمام مصوبات می باشد.

*سخنگوی شورا اظهار داشت:موضوع اخذ جرائم ماده 100 به همراه توافقات انجام شده برای طبقه مازاد خلاف می باشد و این موضوع که متاسفانه از شهرداری به شورا آمده بود اجرا نمی شود در نتیجه شهرداران مناطق اعلام نمایند که نظرات مردم چیست؟میزان پیش بینی افزایش درآمد از این محل چقدر است؟ و چقدر فکر می کنید که اینکار باعث کم شدن تخلفات می شود؟باید اعلام شود که آیا شهرداری فقط به دنبال درآمد زایی است یا تخلفات هم کم می شود؟

*وی همچنین از رشیدی سوال نمود که :در بازار شهید رجایی که کار خوب جلوگیری از سد معبر ساماندهی شد، مشکلاتی را برای برخی از مغازه داران بوجود آورد که قرار بود نسبت به حل مشکلات بوجود آمده سریعا اقدام شود اما متاسفانه تا امروز اقدامی نشده است که تقاضای پیگیری سریع را دارم.

*جعفری در ادامه با اشاره به اینکه از مظلومیت شهرداران آگاه هستیم و میدانیم با اختیارات بسیار کم پیاده نظام لشکر شهرداری می باشند تصریح کرد:انتظار داریم در شورا تعامل جای تقابل باشد تا وجه ما زیر سوال نرود.

*شعبانی دیگر عضو شورا بود که با انتقاد از عملکرد ضعیف روابط عمومی شورا افزود:متاسفانه عملکرد شهرداری و شورا آنطور که شایسته است منتشر نشده و نمی شود.

*وی با اشاره به اینکه برخی از جلسات و مراسمات گزینشی دعوت شده اند که گلایه هایی به همراه داشته است و همچنین موضع گیری های برخی از سایت ها و رسانه ها ناشی از عملکرد ضعیف شورا و روابط عمومی می باشد.

*شعبانی با انتقاد از معضل ترافیکی در اماکن زیارتی و تفریحی افزود:در مورد بلوار کشاورز و فعالیت های عمرانی که باید انجام شود باید هر چه زودتر اقدامات لازم بعمل آید.

*وی با بیان اینکه شورا باید با اقتدار نظارت نماید تصریح کرد:شهرداران مناطق از کارهای عمرانی که در حوزه آنها در حال انجام می باشد اطلاع ندارند.

*پیری در این بخش از جلسه در پاسخ به صحبت های یوسفی در مورد مسئله فروش زندان گفت:ما نباید حرف هایی بزنیم که مردم فکر کنند کم اطلاع می باشیم،فهم عرفی ملاک نیست و اسناد موجود اعلام می کند که ما پول فروش زندان را دریافت نموده ایم.

 &&&حاشیه های ویژه جلسه شورا:

*ناطق امروز جلسه شورا باقری بود اما وی اعلام نمود که بنا به درخواست یوسفی و شمشیربند ،زمان خود را به این دو نفر واگذار کرده ام.

*اعضای شورا همگی با اتفاق،درگذشت کارگر واحد خدمات شهری را که بر اثر صانحه تصادف توسط یک راننده خاطی و فراری صورت گرفت را تسلیت گفته اند.

*محمدی کیادهی به نمایندگی از سوی شهردار در جلسه این هفته شورا حضور یافت.

*حضور شهرداران مناطق سه گانه ساری قبل از همه در سالن جلسات شورا جالب بود.

*رشیدی معاون فنی شهردار مهمان ویژه و پرکار امشب شورا بود.

*آقامیری مدیر عامل سازمان عمران شهرداری ساری که با دست پر به جلسه شورا آمده بود تا گزارشی از فعالیت سازمان زیر مجموعه خود ارائه نماید ،وقتی مشاهده نمود که اعضای شورا از او سوالی نداشته و گزارشات عمرانی و پروژه ای از سوی اعضای شورا از رشیدی پرسیده می شود در کمال خونسردی با هماهنگی با رییس شورا جلسه را ترک نمود.

*سه شهردار مناطق ساری تا آخر جلسه و بدون آنکه سوالی از ایشان پرسیده شود ساکت در جلسه نشسته بوده اند که در لحظات پایانی جلسه،باقری رییس شورا اعلام نمود که شهرداران مناطق در این جلسه حضور یافته اند تا اگر سوالی از سوی اعضای شورا وجود دارد پاسخگو باشند.

*شهرداران مناطق سه گانه ساری در 15 دقیقه آخر جلسه هر کدام به مدت 5 دقیقه به بیان سخنانی پرداخته اند.

*با پیشنهاد رییس شورای شهر، جلسه امشب شورا 15 دقیقه تمدید شد.

*بعد از جلسه شورا بحث و تبادل نظر بین اعضای شورا همچنان ادامه داشت.

*باقری به یوسفی به علت رعایت نکردن زمان نطق چندین بار تذکر داد.

*بعد از اتمام نطق یوسفی،شمشیربند نطق خود را که انتقادی بود بیان کرد.

*یوسفی بعد از اتمام نطق شمشیربند که انتقاد به وی هم بود با گفتن(احسنت،احسنت) سخنان او را تایید نمود.

*با اعلام رییس شورا و درخواست اعضای شورا،رشیدی معاون فنی شهرداری ساری گوشه ای از عملکرد حوزه کاری خود را اعلام نمود.

*پس از رشیدی معاون فنی شهرداری،محمدی کیادهی نیز پاسخ برخی سوالات اعضا را داده و همچنین گزارشی از وضعیت درآمدی شهرداری ارائه نمود.

*پس از سخنان محمدی کیادهی،مسعود پیری نطق خود را اعلام نمود.

*چند لحظه از زمان جلسه به پاسخ دادن پیری و یوسفی به انتقادات یکدیگر گذشت.

*رشیدی معاون فنی شهردار چندین بار به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.

*چند دقیقه از زمان پایانی جلسه  مجددا به بحث و تبادل نظر بین پیری و یوسفی در مورد زندان سپری شد.

*جلسه این هفته شورا در ساعت 18 و 30 دقیقه پایان یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :