آخرین عناوین

يکشنبه 30 فروردين 1394-13:48 کد خبر:6072

چالش فرمانداری ویژه آمل وارد فاز جدید شد:

من مجوز فرمانداری ویژه آمل را گرفتم و خودم هم باید تشکیلات اش را پیاده کنم

نماینده آمل در مجلس گفت:من مجوز فرمانداری ویژه آمل را گرفتم و خودم هم باید تشکیلات اش را پیاده کنم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، بعد از آنکه فرماندار آمل به یکی مرخصی 10 روزه رفت برخی با خود فکر کردند حتما اتفاقی افتاده که فرماندار آرام آمل را به گوشه نشینی 10 روزه واداشته است.

بعدها یکی از خبرگزاری های استان در گزارشی فاش کرد که گویا فرماندار آمل از دخالت برخی از افراد در کارها و انتصاباتش ناراحت است و به همین خاطر حتی تهدید کرده که ممکن است بر نگردد،اما قضیه از این قرار است که از شفیع زاده سه نام برای معاونت فرمانداری خواستند و وی نیز نام سه نفر را ارائه داد اما آقایان ( که با احتمال فراوان همان یوسفیان ملا؛ نماینده آمل  و دوستانش هستند) هر گزینه‌ای را خود صلاح دیدند، انتخاب کردند.

از همان ابتدا نیز یوسفیان با تغییر فرماندار آمل در دولت قبل مخالف بود و اصرار داشت که باید این نیرو حفظ شود، اما دولت هم بر تغییر فرمانداران به عنوان نمایندگان سیاسی خود پافشاری می کرد و این را حق مسلم خود می دانست،بالاخره از میان این کشمکش ها نام شفیع زاده از صندوق بیرون آمد تا آرامشی موقتی در صنعتی ترین شهر استان شکل بگیرد.

آرامشی که موقتی بود و با تعیین معاونان جدید فرماندار وارد فاز جدیدی از چالش شد.

یوسفیان اصرار دارد که سیدجعفر رسولی، فرماندار سابق به عنوان یکی از سه معاون فعالیت کند، اما شفیع زاده با حضور او مخالف است و شنیده شده که شفیع زاده معتقد است نماینده آمل طوری رفتار می کند که وی شخصیتی نمایشی باشد و در واقع هنوز همه کاره رسولی است.

برای اینکه ببینیم این ماجرا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است به سراغ یوسفیان ملا آمدیم.

وی در گفتگویی با خبرنگار وارش  نیوز به شکلی روشن و واضح گفت که من مجوز فرمانداری ویژه آمل را گرفتم و خودم هم باید تشکیلات اش را پیاده کنم.

وی افزود: این که دولتی ها می گویند کار نماینده نظارت است در این مورد درست نیست، چون من از اول پیگیر کار بودم و حق دارم نیروهایم را بچینم.

وی رسولی را گزینه مورد پذیرش خود اعلام کرد و گفت: بنده از همان اول مخالف برکناری وی بودم و گفتم ایشان سابق خوبی دارد، رزمنده و جانباز است و بدون هیچ نقطه مبهی! ولی آقایان بی دلیل وی را عوض کردند.

نماینده آمل در پاسخ به این پرسش ما که گفته می شود فرماندار معتقد است این فرمانداری فقط نام ویژه را یدک می کشد و اینهمه اصرار دلیلی ندارد گفت: من به دنبال چارت آن هستم و نمی توان یکهو همه چیز را درست کرد، بلکه باید گام به گام پیش رفت.

وی در پایان گفت: به نظر من هیچ مشکل خاصی نیست و رسانه ها بیهوده موضوع را بزرگ می کنند، بنده در این زمینه اختیاراتی دارم و از حرف خود هم کوتاه نمی آیم.

با توجه به این گفتگوی صریح به نظر نمی رسد چالش پیش رو به سادگی قابل رفع شدن باشد. اگر فرماندار ویژه آمل تهدیدش را مبنی بر کناره گیری عملی کند عملا یوسفیان به خواسته اش رسیده ولی در عوض ربیع فلاح و معاون سیاسی وی باید به دولت پاسخگو باشند، اگر هم خواسته دولت اجابت شود و رسولی به عنوان یکی از معاونین انتخاب نشود بازهم فشارهای نماینده ذی نفوذ آمل کار دست دولت خواهد داد. همچنین به نظر نمی رسد راه بینابینی هم در میان باشد. پس چاره ای نیست جز اینکه مثل بچه هایی خوب ساکت بنشینیم و ببینیم این دو گروه چطور آمل را میان خود تقسیم می کنند!

ضمن اینکه نباید نقش آجودانی؛ مدیرکل آملی پژوهش استانداری را هم در این میان نادیده گرفت، چرا که وی از مخالفین رسولی است و در حمایت از شفیع زاده وارد میدان شده که همین مسئله نیز وضعیت را پیچییده تر می کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :