آخرین عناوین

يکشنبه 30 فروردين 1394-22:55 کد خبر:6076

اولین جلسه علنی شورای شهر ساری و حاشیه های آن:

مات شدن اعضای شورا توسط معاونان توانمند شهردار/انتقادی از عملکرد شهرداری نشد

اولین جلسه علنی شورای شهر ساری در سال 94 که با حاشیه هایی همراه بود برگزار شد.


به گزارش خزرخبر،حاشیه های خبری و غیر خبری این جلسه را منتشر می کنیم:

حاشیه های خبری جلسه:

&ناصر معیل معاون فرهنگی شهرداری ساری:

*سال 94 اولین سالی بود که کمیته استقبال دائمی در شهرداری ساری تشکیل شد.

*کلیه فعالیت های فرهنگی شهرداری ساری بر اساس برنامه ریزی ها انجام شد.

*در ستاد استقبال از نیروهای تحصیل کرده ، متخصص ، مجرب و آموزش دیده استفاده شده است.

*المان های نصب شده در سطح شهر توسط نیروهای متخصص شهرداری ساخته شده اند.

&عباس رشیدی معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری:

*10 پروژه بزرگ و ویژه در 13 رجب افتتاح خواهد شد.

*نیروها در سه شیفت مشغول فعالیت می باشند.

*برای اولین بار سه دور برگردان همزمان در سه منطقه ساری در دست احداث می باشد.

*مشروح صحبت های معاون فنی و عمرانی شهرداری ساری:

*افتتاح ده پروژه بزرگ در سالروز ميلاد مولي الموحدين امام علي (ع) نه تنها ساري فصل تازه اي از عمران و آبادي را آغاز مي كند بلكه شهروندان باور خواهند كرد شهرداري در سايه مديريت جهادي عبوري به اوج قدرت و توانمندي رسيده و قادر به انجام هر كار ناممكني مي باشد.

*فاز دوم پل ذغالچال ، فاز دوم ميانگذر شمالي ، حذف دوربرگردان هاي غير استاندارد و احداث دوربرگردان هاي جديد در ميدان بار ؛ شفا و چهار راه ميانرود ، خياباني 20 متري كه فرهنگ  و بلوار طالقاني را مرتبط مي سازد ؛ احداث كانال هاي هدايت آبهاي سطحي در حد فاصل دولت تا بعثت ، خاقاني تا فارابي و بالاخره منطقه صالحي در منطقه سه شهرداري ساري كه با هر بارندگي اندكي هم سيلاب ايجاد مي كرد ،احداث پل چمران و تخريب پل قديم كه به خاطر ارتفاع اندك باعث آبگرفتگي در آن محدوده مي شد ، اصلاح هندسي ميدان مقابل دانشگاه محمد باقر(ع)، احداث دومين جايگاه سي ان جي در بلوار فرح آباد و بالاخره فاز اول ميدان بن شهرآشوب درسيزدهم رجب افتتاح مي شوند .

 *توجه داشته باشيد كه برخي از اين پروژه ها در كمترين زمان ممكن احداث شدند كه اين خود بيانگر مديريت زمان در شهرداري و معطل نماندن پروژه ها مي باشد ،در بسياري از نهادها و دستگاه ها به دلايلي از جمله مشكل بودجه ؛ پروژه ها ماه ها و حتي سالها معطل مانده اند اما در شهرداري ساري بخاطر مديريت ارزشمند عبوري ، حمايت قابل تحسين شوراي شهر و تلاش بي وقفه و شبانه روزي طاهري معاون اداري مالي ، هيچ پروژه اي در شهرداري ساري با كمبود بودجه مواجه نيست ، ضمن آنكه بايد از توانمندي سازمان عمران شهرداري هم بگويم ، اين سازمان كه در زماني فقط قادر به ساخت بلوك بود اكنون به چنان مرتبه اي از رشد و تعالي رسيده كه هر ناممكني را ممكن مي كند.

*بارزترين نمونه آن توليد تونل هاي بتني است كه براي مهار آب هاي سطحي از آنها استفاده مي كنيم .

* مختصات برخي از پروژه ها مانند فاز دوم پل ذغالچال :اين پل كه با رمپ هاي آن حدود پانصد متر طول دارد طي مدت چهار ماه آغاز و پايان يافت و اين يعني انقلابي در شهرداري ساري ؛ ناگفته نماند كه ديگر معاونت هاي شهرداري هم گام به گام با معاونت فني و عمراني پيش آمدند كه معاونت شهرسازي از آن جمله است .

*اين امر نشان مي دهد در اين دستگاه ديگر معاونت ها مانند جزاير از هم جدا كار نمي كنند بلكه مجمع الجزايري هستند كه از سوي عبوري مديريت و از جانب شوراي شهر حمايت و نظارت مي گردد .

 *رشیدي با عذرخواهي از مردم بخاطر مشكلاتي كه در راه احداث برخي از پروژه ها براي آنها ايجاد شد گفت : شهروندان محترم بدانند عمران و آباداني هزينه هايي دارد كه شهرداري و شهروندان بايد مشتركاً تقبل كنند تا آيندگان به جاي سرزنش ما به تحسين و تجليل از ما بپردازند .

*معاون فني و عمراني شهرداري ساري در پايان ضمن تاكيد بر اين مطلب كه سيزدهم رجب با افتتاح ده پروژه بزرگ جلوه هاي ديگري از مديريت جهادي جوان اول ساري رونمايي مي گردد افزود : علاوه بر آن قدرت و توانمندي هاي شهرداري كه آن نيز ثمره مديريت شهردار، حمايت شوراي شهر و پشتيباني شهروندان مي باشد به نمايش گذاشته مي شود.

*فاز اول ساختمان ابن شهر آشوب با ویژگی های سنتی در دست احداث و به زودی به بهره برداری می رسد.

*زیر گذر پل گردن را در کمتر از 20 ساعت احداث خواهیم کرد.

&آقامیری:

*کارهایی را که شهرداری در برخی از مناطق انجام داد با حفظ میراث فرهنگی و اصول سنتی بوده است.

&ذلیکانی:

*کارهای بسیار خوبی توسط معاونت فرهنگی شهرداری ساری در بحث گردشگری انجام شد که نیاز است تا سازمان میراث فرهنگی با دادن مجوز های بیشتر به تورهای ساری گردی،در این زمینه اقدامات اساسی به عمل آورد.

&پیوندی:

*تذکرات من برای حفظ خاک شهر من می باشد.

*پیوندی خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی مازندران:چرا با شهرداری به صورت جدی برخورد نمی کنید؟چرا اجازه می دهید شهروندان و شهرداری بافت قدیمی شهر را از بین ببرند؟برای فرزندان آینده در مقابل تخریب بناهای با ارزش چه جوابی داریم که بدهیم؟

&مدینه:

*اگر من و یا هر مسئولی نتواند خوب فعالیت کند و رضایت مردم را کسب کند باید جای خود را به نیروهای توانمندتر بدهد.

&باقری:

*متاسفانه برخی از سرمایه گذاران توسط برخی از معاونان قبلی میراث فرهنگی ناامید و فراری شده اند.

&سید محمد جعفری:

*رضایت شهروندان خروجی تعامل شورای شهر با شهرداری است.

*باید از میراث فرهنگی درس بگیریم و با حفظ ساختمان های قدیمی با ارزش از آنها استفاده بهینه کنیم.

*متاسفانه به خاطر کم توجهی میراث فرهنگی و گاها شهرداری،برخی از اماکن با ارزش قدیمی در حال تخریب و از بین رفتن می باشند.

*پیشنهاد می شود تا تفاهم نامه ای بین معاونت فرهنگی شهرداری و میراث فرهنگی مازندران جهت رسیدن به اهداف شورا و شهرداری منعقد شود.

&نجاریان:

*از دیدن برخی از اماکن قدیمی با ارزش که از بین رفته اند افسوس می خورم.

*اگر فرهنگ قدیمی و کهن خود را حفظ می کردیم دیگر کسی به خود اجازه نمی داد تا فرودگاه ساری و یا دریا  را جزء املاک خود به حساب بیاورد.

&حاشیه های غیر خبری:

*جلسه شورا در ساعت 16 و 10 دقیقه با قرائت قرآن توسط احمدی قاری بین المللی و استاد دانشگاه آغاز شد.

*این جلسه شورا،اولین جلسه علنی شورای شهر ساری در سال 94 بود که با حضور رسانه ها برگزار شد.

*تمامی اعضای شورای شهر در این جلسه حاضر بوده اند.

*متاسفانه صندلی های سالن جلسه شورا به خصوص جایگاه خبرنگاران به صورت نامناسبی چیده شده بود که تعجب رسانه ها را در پی داشت.

*عباس رشیدی معاون فنی و عمرانی و ناصر معیل معاون فرهنگی شهرداری ساری مهمانان شورای شهر از شهرداری ساری بوده اند.

*دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی مازندران مهمان ویژه این جلسه بود.

*ذلیکانی از اعضای شورا اعلام نمود (دو نامه از سوی فرمانداری دریافت شد که نسبت به مصوبات شورا ایرادهایی در این دو نامه اعلام شد) که با تصویب اعضای شورا مقرر شد در جلسه غیر علنی شورا بررسی شوند.

*ذلیکانی چند بار به رییس شورا اعلام نمود که برای اظهار نظر در مورد مسائل مختلف ،حرف های زیادی دارد که نیاز به زمان دارد اما چون وقت کم است از بیان آنها خودداری می کند.

*زمانی که رشیدی معاون فنی و عمرانی و معیل معاون فرهنگی در مورد حوزه کاری خود گزارش اراده می کردند اعضای شورا با دقت توضیحات آنان رو گوش می کرده اند.

*هیچ یک از اعضای شورا انتقادی به عملکرد معاون فنی و عمرانی و فرهنگی شورا بیان نکرده اند.

*علی رغم انتقاداتی که طی هفته های قبل برخی از اعضای شورا نسبت به معاونت فرهنگی و عمرانی داشته اند اما در این جلسه شورا و با توضیحات ارائه شده از سوی دو معاون مربوطه و عدم انتقاد از سوی اعضای شورا،عملا نوعی مات شدن اعضای شورا را در مقابل فعالیت های بزرگ و رضایت بخش این دو معاونت شاهد بودیم.

*بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی مازندران در ساعت 16 و 40 دقیقه وارد جلسه شورای شهر ساری شد.

*شمشیربند متاسفانه چند بار سمت مدیر کل میراث فرهنگی مازندران را مدیر و رییس اعلام کرد که با تذکر ذلیکانی مبنی بر سمت مدیر کل بودن بزرگ نیا روبرو شد و آن را اصلاح کرد.

*متاسفانه شمشیربند دو بار در مورد نوع تیتر زدن رسانه ها تذکراتی داد که باعث ناراحتی رسانه ها از دخالت او در کار رسانه ها شد که امیدواریم شمشیربند توجه داشته باشد که ممکن است تذکرات او نتیجه عکس داشته باشد.

*سید محمد جعفری تنها عضوی از شورای شهر بود که از حضور رسانه ها در جلسه شورا اظهار خشنودی کرد.

*نجاریان در نطق خود چند بیت شعر در وصف ساری و قدمت این شهر خواند که شمشیربند اعلام نمود که شاعر بودن نجاریان را کشف کرده ایم.

*احمدی در ساعت 17 و 25 دقیقه با پای شکسته و عصا به بغل جلسه شورا را ترک نمود.

*نقیبی نیز در بخش های پایانی جلسه ،جلسه را ترک نمود.

*شنیده ها از انتقال مکان فعلی شورا به ساختمان سابق شهرداری در میدان امام حسین(ع) حکایت دارد.

*چون زمان کافی برای صحبت های مدیر کل میراث فرهنگی مازندران نبود شمشیربند با رای گیری اعلام نمود 20 دقیقه به زمان جلسه شورا اضافه می گردد.

*پیشنهاد سید محمد جعفری مبنی بر امضاء تفاهم نامه بین شهرداری و میراث فرهنگی با موافقت های انجام شده بین اعضای شورا و مدیر کل میراث در مورد مسائل مختلف،تا حدودی به واقعیت پیوست.

*یوسفی،شعبانی و پیری امشب حرف خاصی بیان نکردند.

*شنیده ها حکایت از تغییرات و جا به جایی در حوزه کارمندان شورا داشت.

*صحبت های منطقی و کارشناسی بزرگ نیا برای اعضای شورای شهر ساری آنقدر جالب بود که رضایت همه اعضا را در پی داشت به طوری که مقرر شد تا طی دو هفته اخیر موارد مورد توافق به صورت عملی پیگیری شود.

*جلسه علنی شورا در ساعت 18 و 20 دقیقه به پایان رسید و جلسه غیر علنی با ترک نمودن جلسه توسط مدعوین و رسانه ها آغاز شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عرشيا
    دوشنبه 31 فروردين 1394-7:52


    نقد جاي خود را به تشويق داد
    اوايل حضورشوراييان ازسيزده نفرشورا چندنفرمخالف عبوري بودندكه به ايشان راي نداده بودند ولي با گذشت زمان اين اعضاي مخالف كه هميشه چندين صفحه نقادي ميكردند حالا مدافع شهردارعبوري شدندكه درهفته قبل به اتقاق قول دررسانه ها از عملكردشهرداري دفاع كردندكه درسال همدلي وهم زباني جاي شكرداردكه عبوري تونست باعملكردصحيح وانجام پروژه هاي بي نظيري نقدها را به تشويق تبديل نمود