آخرین عناوین

دوشنبه 31 فروردين 1394-20:0 کد خبر:6083

رییس کل دادگستری مازندران خبر داد:

ساخت و سازهای غیرقانونی مازیچال تخریب می شود

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی و جدید ساخت منطقه جنگلی مازیچال باید تخریب شوند.


به گزارش خزرخبر،حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در حاشیه بازدید از مازیچال در گفتگو با مهر، بازدید از راه منطقه جنگلی مازیچال و ساخت و سازهای صورت گرفت در این منطقه را از اهداف بازدید اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته درخواستی از سوی ساکنان منطقه، ارسال شده که تقاضای شن ریزی جاده و ارائه خدمات آب، برق و تلفن را داشتند، گفت: همچنین منابع طبیعی نیز اعلام کرده بود که راه دسترسی مازیچال مربوط به منابع طبیعی است و نباید تخریب شود و ما از تخریب راه جلوگیری کردیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به بازدیدش از مازیچال یادآور شد: ساخت و سازهای صورت گرفته در این منطقه دو نوع بوده که یک دسته دارای قدمت هستند و برخی نیز بصورت ویلا از سال ۸۵ به بعد ساخته شده است.

وی اظهار داشت: ساختمانهایی که در این منطقه وجود دارد مربوط به اقامت دائم نیست و ساکنان آن بصورت مقطعی حضور دارند.

وی درباره کددار شدن روستای مازیچال گفت: مرجع تصویب و کددار شدن روستا وزارت کشور است و آن باید در این زمینه پاسخگو باشند و باید بررسی شود که آیا شرایط روستا شدن مازیچال رعایت شده است یا خیر؟

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه راه دسترسی به مازیچال مربوط به منابع طبیعی است باید ترمیم شود نه تعریض زیرا به اکوسیستم و گونه ای گیاهی تخریب می زند.

منطقه جنگلی مازیچال در شهرستان کلاردشت در غرب مازندران واقع شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :