آخرین عناوین

دوشنبه 31 فروردين 1394-20:52 کد خبر:6085

هشدار مجدد پلیس فتای مازندران به خانواده ها!!!

سايت هاي قمار بازي آنلاين چیست؟!

سود‌جويان در اين گونه سايت ها براي کسب درآمد نامشروع و جذب مشتري فعاليتي را آغاز کرده‌اند که جز ترويج «قمار آنلاين اينترنتي» نام ديگري نمي‌توان بر آن نهاد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پايگاه خبري پليس ، سايت هاي که نه ‌تنها فعاليت اصلي آنها بر پايه جابه‌جايي پول و قمار اينترنتي است، بلکه با شگرد‌هاي گوناگون شما را به عضويت در سايت تشويق مي‌‌کنند.

سود‌جويان در اين گونه سايت ها براي کسب درآمد نامشروع و جذب مشتري فعاليتي را آغاز کرده‌اند که جز ترويج «قمار آنلاين اينترنتي» نام ديگري نمي‌توان بر آن نهاد.

در اين سايت‌ها زماني که کاربر به عضويت سايت درمي‌آيد، با دريافت رمز عبور و کد ويژه مي‌تواند زماني که کاربران ديگر آنلاين هستند، وارد سايت شود و بازي خود را آغاز کنند .

قمار بازي به صورت آنلاين در اختيار کاربر قرار مي‌گيرد تا در ارتباط با کاربران ديگر بازي خود را آغاز کند، کاربراني که نمي‌داند چه کساني هستند و هويت‌شان ناشناخته است ! اما اين تنها آغازي براي افتادن در ورطه خطرناک قمار است.

در اين نوع بازي‌ها در دو، سه مرحله اول، هيچ اتفاق‌ خاصي نمي‌افتد اما به تدريج زماني که کاربر مشتاق بازي و در حقيقت جذب کاراکتر‌ها و نوع بازي شد، فاز خطر‌ناک بازي يعني پيشنهاد جابه‌جايي مالي بين کاربران از طرف يکي از شرکت‌کنندگان آغاز مي‌شود.

هر يک از کاربران مبلغي را به عنوان مشارکت پيشنهاد مي‌کنند و قرار بر اين مي‌شود تا در صورت برنده شدن هر يک از کاربران تمام مبلغ جمع‌آوري شده به حساب کاربر برنده واريز شود.

اين در حالي است که در برخي از مراحل بازي ، کاربراني که در اصطلاح ماهرتر هستند و سابقه بيشتري در قمار آنلاين اينترنتي دارند، با ترفند‌هاي گوناگون پول‌هاي بيشتري به جيب مي‌زنند.

کازينوهاي آنلاين از اواسط دهه 90 ميلادي پرطرفدار شدند و پس از آن نيز رشد و گسترش يافتند. نگاهي گذرا به آمار نشان مي‌دهد که صنعت قماربازي آنلاين رشد زيادي در دنيا داشته است و هر روز به تعداد افرادي که جذب اين نوع بازي مي‌شوند، افزوده مي‌شود.

کازينو آنلاين با ايجاد تنوع بازي‌ها و ارائه در سطوح مختلف و متناسب که در آن افراد مي‌توانند به هر ميزان که مايلند شرط‌بندي کنند، کازينو آنلاين با تبليغ وسيع در فضاي مجازي و با دادن قول پاداش‌هاي بيشتر به بازيکنان جديد و باسابقه سعي در جذب جوانان دارد.

تبليغاتي از قبيل، پاداش‌هاي خوشامد در انتظار تمام اعضاي جديد و پاداش‌هاي وفاداري، امتيازهاي جبراني، پاداش‌هاي نقدي و جوايز فراوان ديگر نيز از طريق برنامه‌هاي تشويقي و ويژه که مرتباً اجرا مي‌شوند، به بازيکنان پرداخت مي‌شود.

چيدمان کاراکتر‌ها، عناصر بازي‌، کيفيت بالاي گرافيک سايت‌ها و در نهايت اشتياق جوانان باعث شده شاهد استقبال از اينگونه سايت‌هاي قمار آنلاين اينترنتي باشيم با اين همه تبليغات اکنون جاي تعجب نيست که چرا روز به روز به تعداد افرادي قماربازي آنلاين هستند، افزوده مي‌شود.

بسياري از نوجوانان به سراغ سايت هاي شرط بندي مسابقات ورزشي مي روند ؛ جايي كه برندگان شان هفتگي تعيين مي شوند و قرعه كشي و مراسم اعطاي جوايز نيز دارند ، نوجوانان در اين سايت ها ياد مي گيرند كه چطور شرط بندي كنند ، ضمن آن كه اغلب اين سايت ها به قمارخانه هاي اينترنتي نيز ختم مي شوند و مسير رفتن به كازينوهاي مجازي را هموار مي سازند.

اما چرا يك سايت اين هدف را در پيش مي گيرد كه نوجوانان را به قماربازي و سرزدن به سايت هاي شرط بندي تشويق نمايد؟آن ها با اين كار مغز نوجوانان را شست و شو مي دهند تا قماربازي را يك كار مهيّج ، جذاب ، ساده ، و خانوادگي تصور نمايند.

از قمار اينترنتي تا کلاهبرداري :

بررسي پرونده‌هاي مرتبط با موضوع قمار اينترنتي نشان مي‌دهد بسياري از اينگونه جرائم در ابتدا تنها با يک جابه‌جايي مالي آغاز شده اما با عضو‌گيري و استفاده از شگرد‌هاي گوناگون در نهايت به يک کلاهبر‌داري بزرگ تبديل شده است.

جذابيت اين سايت‌ها به صورتي است که در ابتدا کاربر هيچ شک و ترديدي به کلاهبر‌داري‌اي که در آستانه آن قرار دارد، نمي‌کند و به تدريج با جابه‌جايي پول وارد فاز قمار اينترنتي مي‌شود.

با توجه به اين که بسياري از گردانندگان و سر‌شاخه‌هاي اصلي اين سايت‌ها در خارج از کشور فعال هستند.

هشدار هاي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران :

بهترين راهکار اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي جوانان و خانواده‌ها نسبت به خطرات سايت‌هاي قمار بازي اينترنتي است.

والدين مهم ترين نقش را در الگوبرداري فرزندان خود دارند لذا با فرزندانِ خود در مورد قماربازي و خطرات بالقوه ي آن صحبت كنند . نگرش و برداشت خودتان را در مورد قماربازي بيان نموده و احساس واقعي خود را به آن ها انتقال دهيد.

بر عملکرد کودکان خود در فضاي مجازي نظارت داشته باشيد . در اين مورد كه فرزندان تان مي توانند به چه بازي هايي در اينترنت بپردازند، قوانين وضع كنيد. كامپيوترهايي را كه مي توانند به اينترنت متصل شوند، در جايي قرار دهيد تا ديد و نظارت کامل بر عملکرد آنها داشته باشيد.

خطرات را در ارتباط با قماربازي اينترنتي به فرزندان خود تذكّر دهيد:

به فرزندان خود يادآوري كنيد كه قماربازي چه از نظر شرعي و چه از نظر قانوني يك گناه و خلافِ بزرگ محسوب مي شود . و اين كه اصلاً قماربازي كودكان در اكثر كشور هاي دنيا ممنوع است. به فرزندان خود كمك كنيد تا از ماهيت قماربازي سردر بياورند. قماربازي و قمارخانه هاي اينترنتي پول هنگفتي به جيب مي زنند.

قمارخانه هاي اينترنتي معمولاً نياز به استفاده از كارت اعتباري دارند براي فرزندان خود توضيح دهيد كه هميشه قبل از به كاربردن شماره ي كارت اعتباري تان ، اجازه بگيرند و كسبِ تكليف كنند ..

براي فرزندان خود توضيح دهيد كه قماربازي مي تواند اعتياد آور باشد و قمارباز به يك فردِ معتاد تبديل شود.

راه‌اندازي سايت‌هاي قماربازي آنلاين و شرط‌بندي فوتبال يکي از جرائم نوظهور عرصه اينترنت است که در برخي موارد نيز ابتدا قربانيان خود را فريب داده و به واريز مبلغ قابل توجهي پول ترغيب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند.

با توجه به هشدار‌هاي مکرر پليس فتا با بر‌خورد با سايت‌هاي قمار اينترنتي طبق مواد 705 الي 711 قانون مجازات اسلامي قمار بازي هاي اينترنتي جرم محسوب شده و با مجرمان برابر قانون برخورد مي گردد.

تهيه و تنظيم : مرکز تشخيص و پيشگيري از جرائم پليس فتا مازندران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :