آخرین عناوین

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-7:11 کد خبر:6086

اظهارات کارشناس ارشد حقوقی مازندران :

استانی شدن انتخابات نوعی تمرینی برای گسترش مشارکت حزبی

کارشناس ارشد حقوقی و سیاسی مازندران گفت:برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی نوعی تمرین و تمهید برای گسترش مشارکت حزبی خواهد بود.


 به گزارش خزرخبر،عادل روحی در مورد طرح استانی شدن انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی‌،افزود: استانی شدن انتخابات رویکردی ملی به انتخابات پارلمانی و نمایندگی است که نوعی تعادل میان علائق ملی و محلی نمایندگان در برخورد با مسائل و موضوعات مطرح در جامعه ایجاد می کند .

وی با بیان اینکه تبدیل انتخابات برای استانی شدن، می‌تواند دامنه فعالیت و توسعه سیاسی را بهبود بخشد ، اظهار داشت: این کار می‌تواند  افزایش کارایی  و ارتقای سطح کیفی مجلس را درگیر کارهایی کند که سطح ملی یا بین المللی داشته و نتیجه آن هم خروجی مثبت برای کشور باشد.

کارشناس ارشد حقوق بین الملل با اشاره به نقش احزاب و حزبی کردن این انتخابات نیز تصریح کرد:استانی شدن انتخابات نوعی تمرین و تمهید برای گسترش فرهنگ حزبی ، اندیشه تحزب و مشارکت حزبی است که در این حالت  مردم در جریان یک انتخابات فراگیر تر  و نحوه رفتارهای جدید انتخاباتی ومدل های انتخاباتی سایر کشورها صاحب این مدل را می آموزند و این امر پایه های برای ایجاد احزاب مختلف می گردد که همه فعالیت‌ها به صورت منظم و سازمان دهی شده حرکت خواهند کرد و در این صورت نمایندگان به تمام موضوعات به صورت ملی نگاه می کنند .

روحی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس از بسیاری ‌شاخصه‌های توسعه‌ای عقب ما‌نده‌اند،افزود: با استانی شدن انتخابات،  وظایف نمایندگی که در قانون احصا شده رنگ خاص خود را می گیرد و از مسائل جزیی که مربوط به نماینده نیست پرهیز می شود و استانی شدن انتخابات  باعث توسعه متوازن  استان ها که در اصل 48 قانون اساسی به آن اشاره دارد شده و بسیاری از فرایند‌ها در آینده تسهیل خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :