آخرین عناوین

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-11:45 کد خبر:6090

مسئولان پاسخگو باشند!

تجمع 500 نفره مقابل استانداری مازندران

مرغداران مازندرانی مقابل استانداری مازندران تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.


به گزارش خزرخبر، تعداد زیادی از تولید کنندگان مرغ و مرغداران استان مازندران که چند روز قبل نیز اعتراض و تجمع در مقابل سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار کرده بودند امروز و در حال حاضر در مقابل استانداری مازندران بازهم تجمع نمودند.

براساس این گزارش برخی از این افراد با اعلام اینکه دولت به فکر تولید کنندگان مرغ نیست، نوسان قیمت مرغ را دلیل اعتراض های خود اعلام کرده و افزودند: متاسفانه مسئولان جهاد کشاورزی مازندران نتوانسته اند نسبت به درخواست منطقی مرغداران مازندران اقدام معقولانه ای نمایند.

این افراد همچنین اظهار داشتند :از رئیس دولت تدبیر و امید درخواست داریم تا هرچه سریعتر در مورد رفع مشکلات این قشر جامعه نیز تدبیرهای مناسبی اتخاذ بنماید.


این تجمع که به صورت خود‌جوش از سوی تولیدکنندگان مرغ در مازندران انجام شد تعدادی کثیری از مرغداران با نصب بنر مبنی بر اینکه « دولت تدبیر و امید، تدبیری برای نابودی صنعت طیور بی‌اندیشید» و «‌گوشت قرمز کیلویی 36 هزار تومان و گوشت مرغ کیلویی 3600 تومان یک صفر تا پایان نابودی صنعت دوم کشور»اعتراض خود را به دولت مردان مازندرانی اعلام کردند.

محمد نصیری از مرغداران آملی در این تجمع با بیان اینکه قیمت مرغ از تولیدکننده تا خریدار 3500 تومان است، اظهار کرد: تولید کننده مرغ را کیلویی 3300 می‌فروشد و مصرف کننده کیلویی 6500 می‌خرد.

وی با اشاره به اینکه زیانی که متوجه تولیدکنندگان مرغ می‌شود از سوی مسئولان مرتبط باید رسیدگی شود، افزود: قیمت تمام شده مرغ در هر کیلو 4700 است در حالیکه دولت مرغ را کیلویی 3300 از تولیدکننده می‌خرد.

این مرغدار آملی با بیان اینکه اتحادیه و شرکت تعاونی مرغداران مازندران به فکر منافع شخصی خود هستند و هیچ همکاری و هماهنگی با زیر مجموعه خود ندارند، تصریح کرد: مازندران 2500 مرغدار دارد که رئیس اتحادیه بدون رای زیر مجموعه خود انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: تامین نهادها و خرید گازوئیل از دیگر مشکلات مرغداران مازندرانی است که دولت برای تامین آن‌ها سوبسیدی در نظر نگرفت.

نصیری بیان کرد: در حال حاضر دولت کمتر از یک لیتر به به مرغداران گازوئیل می‌دهد که سال‌های گذشته حدود سه لیتر سهم مرغداری‌ها بود.

حسین تیموری از مرغداران مرکز مازندران نیز با بیان اینکه برای پیگیری مشکل مرغداران اعتراض خود را به وزارت کشور هم منتقل کردیم، گفت: همه مسئولان از صدر تا ذیل همه مشکل مرغداران را می‌داند اما هر روز این صنعت به دلیل وجود دلالان در حال تضعیف است.

وی افزود: اگر دولت با همین روند کاهش قیمت مرغ، توجه‌ای به مشکل تولیدکننده‌های مرغ نداشته باشد تا یک ماه آینده همه مرغداران ورشکسته و تولید در مازندران با رکود مواجه می‌شود.

این مرغدار مازندرانی با اشاره به اینکه در هشت روز اخیر دو هزار تومان قیمت مرغ کاهش یافت، خاطر نشان کرد: همانطور که گران فروشی جرم است، ارزان فروشی هم سبب ضرر می‌شود که دولت باید پاسخگوی تولیدکننده‌های صنعت مرغ باشد.

تیموری ادامه داد: وقتی قیمت مرغ 500 تومان افزایش یافت اعتراض عمومی صورت گرفت با کاهش دو هزار تومانی قیمت مرغ هیچ اعتراضی مبنی بر ضرر تولیدکنندگان این صنعت نشد.

علیرضا مژده نیز یکی دیگر از معترضان این تجمع با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ به مدت دو سال است که ضرر می‌دهند، خاطر نشان کرد: دولت مرغ را ارزان از تولیدکنندگان این بخش خریداری کرد و در ماه رمضان با افزایش قیمت به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده‌های مرغ کمتر از قیمت تمام شده مرغ را به‌فروش می‌رسانند، گفت: قیمت هر جوجه‌ای که مرغدار می‌خرد با بیمه کیلویی 1900 تومان تمام می‌شود.

علیرضا مژده از دیگر مرغدار مازندرانی اهل جویبار با اعتراض از اینکه دلالان و واسطه‌ها در افزایش قیمت مرغ در بازار نقش مهمی دارند، افزود: دولت به جای اینکه مرغ را از تولیدکننده با قیمت بسیار شکننده بخرد دست واسطه‌گران را کوتاه کند.

وی با بیان اینکه چه قدرت محکمی پشت دلالان مرغ در کشور است، تصریح کرد: قیمت داروهای مرغ 40 درصد افزایش یافت و تمامی تخفیف‌های این بخش بعد از مذاکرات 5+1 نیز حذف شد.

مژده با گله‌مندی از اینکه مرغ کالای مصرفی است که قیمت تضمین شده ندارد، گفت: دولت پنج ماه بعد از خرید مرغ پول تولیدکننده‌ها را با کاهش قیمت اختیاری می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه دولت در توزیع علوفه و خوراک طیور به کیفیت توجه ندارد، بیان کرد:  علوفه‌های پوسیده و سویایی که با پودر آجر قاطی شده است سهم طیور مرغداران مازندرانی از سوی دولت است.

این تولیدکننده مرغ در جویبار به نقش خنثی اتحادیه مرغداران در حل مشکلات تولیدکننده‌های مرغ در مازندران اشاره کرد و گفت: وقتی ذرت و سویا از بندر بارگیری می‌شود در بشل و جویبار تخلیه می‌شود و شاهد توزیع ناعادلانه خوراک طیور در مازندران هستیم.

میثم ازرودی یکی دیگر از مرغداران شهرستان بابل با بیان اینکه دومین اقتصاد کشور بعد از نفت را صنغت طیور تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: 20 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زنجیره تولید مرغ فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا مرغداران در قیمت گذاری مرغ نقش ندارند، افزود: همه کالاهای مورد نیاز مرغداری با قیمت تعیین شده خریداری می‌شود در حالیکه زمان فروش مرغ هیچ قیمت ثابتی برای آن تعیین نمی‌شود.

این مرغدار بابلی با بیان اینکه ذرت یکی از اصلی‌ترین خوراک مرغ در زمان تولید محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: ذرت مدللی به چه معناست و این چه قدرتی است که پشت توزیع ذرت کشور خوابیده است.

ازرودی با اشاره به اینکه تولیدکنندکان مرغ کیفیت تولید را مطابق استاندارد تعیین شده رعایت می‌کنند، ادامه داد: کشتارگاه‌ها از تمام محتویات مرغ استفاده کرده و به درآمد تولیدکننده توجه ندارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه دلالان، پشتیبانی، کشتارگاه، اتحادیه مرغداری زنجیره واسطه‌ها را در صنعت مرغ تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ که همه در این رشته متخصص هستند به راحتی از زنجیره واسطه‌گران مرغ مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

حسین قویدل یکی دیگر از مرغداران شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه مرغداران مازندرانی در هفت دور پیاپی دچار ضرر مالی می‌شوند، تصریح کرد: در 14 ماه اخیر هفتمین دوره است که تولید کنندگان مرغ مازندران دچار خسارت مالی از اصل سرمایه می‌شوند.

وی افزود: بانک‌ها چهار سال است که هیچ تسهیلاتی به صنعت نرغ نمی‌دهد بیشترین بدهکاری ما به دلالان و واسطه‌ها است.

این مرغدار مازندرانی با بیان اینکه به علت بدهکاری زیاد به زنجیره دلالان سبب شد تا در گاز بها مرغداری‌ها اختلال ایجاد شود، گفت: بارها با قطع گاز از سوی  شرکت متبوع شدیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :