آخرین عناوین

سه شنبه 8 خرداد 1397-9:3 کد خبر:61035

شورای شهر قائمشهر خبر ساز شد:

نشست خبری جنجالی در شورای شهر قائم‎شهر با غیبت 7 عضو

نشست خبری شورای شهر قائم‎شهر در حالی برگزار شد که 7 تن از اعضای شورا غیبت داشتند و این غیبت با واکنش اصحاب رسانه مواجه شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بعد از گذشت 9 ماه و اندی از عمر شورای اسلامی دوره پنجم قائم‌شهر، دوشنبه‌شب دو تن از اعضای این شورا در بین خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ دادند.

در این نشست خبری مسائل مختلفی بررسی و سؤالات زیادی در حوزه مدیریت شهری و شورا از سوی خبرنگاران مطرح شد که حدود 3 ساعت به طول انجامید.

غیبت 7 تن از اعضای شورای اسلامی شهر در این جلسه، با واکنش اصحاب رسانه مواجه بود و در مقابل از دو عضو حاضر که در برابر پرسش‌ها و نقدهای خبرنگاران قرار گرفتند، قدردانی شد.

در خصوص نحوه برخورد زننده سد معبر در انظار عمومی و ناراحتی مردم، بحث تعیین و تکلیف و شفاف‌سازی املاک شهرداری و مصادیق تخلف آن، ورود برخی از اعضای شورا به پیمانکاری‌ها به‌ طورمستقیم وغیرمستقیم، ورود برخی از اعضای شورا در حوزه بساز و بفروش، رد نشدن چند ماهه بیمه پرسنل شرکتی، ندادن مطالبات پرسنل خدمات شهری و شکایت آنها از پیمانکار مربوطه و فشار شهرداری برای پس گرفتن شکایت، میزان حقوق اعضای شورا، دخالت‌های قدرت‌های ذی‌نفوذ از بیرون در امور شورا، علت اصلی اختلافات عدیده محمدعلی شیرسوار عضو شورای شهر با هیأت رئیسه این شورا، کیفیت چیدمان کمیسیون‌های مختلف شورا، بزرگ‌ترین ضعف شورا، دستاورد سفر ترکیه و تدارک سفر دانمارک، همگرایی شورا و شهرداری، ثبات شهردار، کارخانه نساجی شماره یک، تیم فوتبال نساجی و استادیوم شهید وطنی، پروژه نگین شمال و بیلبوردهای تبلیغاتی، کودکان کار، تخریب بلوارها، استعفای اقلیت شورا، نبود سخنگو در شورا، زد و بندها با پیمانکاران و ... سؤالاتی مطرح شد، که فایل کامل صوتی این جلسه برای استماع کامل شهروندان در این گزارش قرار داده می‌شود.

* گزیده‌ای از نشست

عضو شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه بزرگ‌ترین ضعف شورا، بزرگ‌ترین ضعف منطقه ما که همان نداشتن بزرگ‌تر است، به حساب می‌آید، اظهار کرد: این امر دلیل بر فقدان افراد معتبر و بزرگ نیست و دلیل بر تحرک، انسجام و نقطه عطف قرار گرفتن آنهاست، چرا که ما در شورا با نسبت بالا در فقر یک شخصیت با متد رفتاری بزرگ‌منشانه هستیم.

محمدعلی شیرسوار افزود:نداشتن بزرگ‌منشی و جمع کردن فضای مدیریتی مجموعه، ضعف بزرگ شوراست و این در شهرستان قابل لمس است و مسیر به سمتی نرفته که کرسی برای حل و فصل مشکلات و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات پیش‌بینی شود.

وی به دریافتی حقوق اعضا اشاره و تصریح کرد:حق جلسات بر اساس حقوق شهردار و هزینه ایاب و ذهاب یک‌چهلم و یک‌پنجاهم است  و دریافتی ما تا این لحظه ماهانه حدود 5 میلیون تومان بوده است، از روز نخست فعالیت شورا اموال خود و خانواد‌ه‌ام را معرفی کردم و نظرم این است که برای مبارزه با فساد باید هر 6 ماه اموال و دریافتی‌ها را اعلام کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه برخورد نامناسب با دست‌فروشان توسط مأموران سد معبر، مشکلی است که در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: به‌عنوان عضو شورا نگاهم نسبت به مردم عقد دائمی است و منافع مردم برایم اهمیت دارد و از این منظر مردم دچار خسران و آسیب روانی می‌شوند و اگر دست‌فروشی هست، حتماً خریداری وجود دارد ولی از آن جهت که کارمند شهرداری هستم از مأموران دفاع‌ می‌کنم چراکه آنان بدون آموزش دیدن، گزینش مناسب و روانشناسی اخلاقی مشغول کار می‌شوند و نحوه برخورد درست را نمی‌دانند.

شیرسوار ادامه داد: دست‌فروشی، خرده‌فروشی و بازار هفتگی در منطقه ما قدمت بیشتری نسبت به پاساژ‌سازی و ابنیه‌سازی دارد که به پنج دهه هم نمی‌رسد و امروز در شورا اشخاصی داریم که یا خریدار یا سازنده و یا دلال خرید و فروش هستند که به صاحبان پاساژ توجه بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: ما در حوزه ساماندهی دست‌فروشان قدمی برنداشتیم و نیازمند آن هستیم تا این قشر را بومی‌سازی کرده و ساعت و مکان مناسبی در اختیار آنان قرار دهیم و تاکنون هیچ برنامه‌ریزی درباره آنان نشده، تنها فقط مأموران سد معبر را مقصر می‌دانیم.

عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با بیان اینکه حامی ثبات و مسیر مستقلانه هستم، اظهار کرد: هسته اصلی هیأت رئیسه این دوره از مخالفان و منتقدان شهردار قبل هستند و هنوز حافظه‌شان یاری نمی‌کند که 9 ماه از رفتن شهردار قبل می‌گذرد و هر آن‌ چیزی که برای شهر و شهرداری تصمیم می‌گیرند، از همان نگاه است.

شیرسوار تصریح کرد:کمیسیون‌های 5 نفره نشانه نادانی و مماشات است و لزومی ندارد که شورای 9 نفره، 5 عضو کمیسیون داشته باشد، اگر این‌چنین است، جلسات صحن شورا دیگر معنی نخواهد داشت و هیچ شفافیتی وجود ندارد و خیلی از اتفاقاتی که ما تصمیم گرفتیم، عمداً به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: سه ماه از سال بدون برنامه، با مناقصه و لاپوشانی گذشت، اگر لازم باشد برای اظهاراتم مدارک و اسناد رو خواهم کرد.

شیرسوار با بیان اینکه مصوبات کاملاً سلیقه‌ای در کمیته انطباق تأیید یا رد می‌شود و این مشکلی است که بارها به آن اشاره کردیم، اضافه کرد: تنها راه برون‌رفت از این مشکل را شفافیت توسط رسانه‌ها می‌دانم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که اکثریت اعضای شورا به آن نقد داشتند موضوع نساجی بود و معتقدم بزرگ‌ترین پاشنه آشیل شهردار، نساجی است.

این عضو شورا ادامه داد: بدون اطلاع ما، مدیرعامل کارخانه نساجی تغییر پیدا کرد و افرادی که به عنوان ناظر و نماینده در شهر هستند بر حضور وی مهر تأیید زدند، گرچه بدون اطلاع ما بود ولی به خواست خدا فرد مناسبی انتخاب شد و در ادامه راه هر 9 نفر عضو شورا با این مدیرعامل همراه شدند.

شیرسوار افزود:بعد از سه ماه بحران‌های کارگری پیش آمد و عده‌ای از نیازهای این قشر سو استفاده کردند و آنها را تحت فشار قرار دادند تا مدیرعاملی که با فشار منصوب شد به یک‌باره برکنار شود و یکی از اعضای هیأت مدیره کارخانه نساجی را به مدیرعاملی انتخاب کنند و امروز استراتژی حاکم بر نساجی حول محور شیب نامحسوس رو به سقوط است.

وی با بیان اینکه دهه 60، دهه پاکی برای مدیران ما بود چراکه امنیت خاطر وجود نداشت و به همان اندازه خلوص نیت وجود داشت، اظهار کرد: امروز آنقدر امنیت خاطر ایجاد کردیم که اختلاس 3 هزار میلیاردی به لطیفه تبدیل شده و پیمانکاری‌ها و زدوبندها تبدیل به نان‌دانی شده؛ از شهردار انتقاد می‌کنیم تا منحرف نشود چراکه وی را فردی پاک‌دست می‌دانیم.

این عضو شورا به صعود تیم نساجی اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال نساجی با هوادارانش بالا رفت و کسی نمی‌تواند ادعا کند که ما به نساجی کمک کردیم؛ مدیریت، تماشاگران و ریشه‌دار بودن تیم، عامل موفقیت آن است.

شیرسوار افزود: بازیکنان نساجی با غیرت خود در 90 دقیقه جواب محبت تماشاگران را دادند و کسانی دم از تبانی این تیم می‌زنند که خود حاذق تبانی کردن هستند.

وی بیان کرد:تیم‌های بی‌ریشه و یکی دوساله، شکل تبانی را رقم می‌زنند و باید دید اسم تبانی با کدام شهر و کدام لباس تداعی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر در پایان با اشاره به تسخیر برخی املاک شهرداری گفت: این موضوع مهم نیز به‌زودی با اسناد و مدارک تعیین و تکلیف خواهد شد.

در ادامه دیگر عضو شورای اسلامی شهر قائم‌شهر با بیان اینکه در کمیسیون معاملات عالی و معاملات متوسط نماینده شورا به‌عنوان عضو مطلع حضور دارد و در بسیاری از پیمان‌کاری‌های اخیر شورا به‌صورت جدی‌تر ورود کرد، افزود: با حضور شورا این فضا محدودتر و قانونی‌تر خواهد شد.

احسان اسماعیلی‌نجار اظهار کرد: از آذرماه سال 96، کمیسیون بودجه فعالیت خود را آغاز کرد ولی تا به امروز بودجه 97 شهرداری در هیأت تطابق به تصویب نرسید و این تعلل از سمت فرمانداری و هیأت تطبیق برای من جای سؤال دارد.

وی تصریح کرد: در سال 94، دومنطقه‌ای شدن تصویب شد ولی در زمان شهردار قبل این کار انجام نشد چراکه با توجه به سرانه درآمدی و تفکیک مناطق، انتقاداتی وجود داشت که باید اصلاح می‌شد ولی به ناگاه مصوب شد که باید دومنطقه‌ای شود.

این عضو شورا ادامه داد: اگر هدف محرومیت‌زدایی و تقسیم عادلانه خدمات بین مردم بود باید منطقه دو پشت راه‌آهن مستقر و بانک و یا اداراتی در آنجا مسقر می‌شدند تا خدمات دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در تمام دولت‌ها و کشورها انتخابات وجود دارد و شعار بیشتر آنان تکمیل پروژه نیمه‌تمام و اجرای پروژه جدید است، اظهار کرد: تخریب پروژه‌های تمام‌شده، ادبیات جدیدی است که در قائم‌شهر استارت خورد و از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری بلوارها و روشنایی‌های خیابان کوچکسرا اشاره کرد.

وی تصریح کرد:تیربرق‌هایی که جمع‌آوری شد، هرکدام در حدود 2 میلیون تومان خریداری شد و الان در انبار به طرز بدی خاک می‌خورد، اگر قرار به برداشتن بود، لااقل در جای دیگری کاشته می‌شد تا امنیت خاطری برای مردم به‌وجود آید.

اسماعیلی به دخالت‌های متعدد افراد بیرون از شورا اشاره کرد و گفت: این دخالت‌ها به قدری زیاد است که در تصمیم‌گیری‌های شورا هم تأثیر می‌گذارد.

وی در پایان گفت: چندتن از اعضای شورا در ماه‌های اخیر به کشور ترکیه سفر کردند و اذعان داشتند که هزینه سفر را شخصی پرداخت کردند و یا برعهده سرمایه‌گذار بوده ولی به هر حال هیچ عایدی نداشت، از سفر دانمارک که شایعه شده است نیز خبر ندارم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :