آخرین عناوین

سه شنبه 8 خرداد 1397-12:25 کد خبر:61043

روند گمانه‌زنی درباره یک جابه‌جایی احتمالی:

سکان‌دار احتمالی آینده کشاورزی مازندران کیست؟ / گزینه‌های احتمالی روی میز

این روزها در بیشتر جلسات زمزمه‌هایی از تغییر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی شنیده می‌شود و یکی از زمزمه‌ها تغییر رئیس جهاد کشاورزی مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تریبون نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با سخنرانی نماینده مردم ساری و میاندورد درباره عملکرد مسئولان سازمان جهادکشاورزی بیان حرف‌های مردمی بود که این روزها در حسرت کاشت شالی ماندند که این بار از زبان دامادی مطرح شد و وی با بیان اینکه سال‌ها به ما می‌گویند شما استان کشاورز هستید و ما قبول داریم اما اقدامات خوبی در این حوزه برداشته نشد و کشاورزی که اکنون انجام می‌شود برای دهه ۲۰ هم نیست، گفت: هنوز در اصلاح الگوی کشت دچار مشکل هستیم و به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و به کشاورزان ارائه کنید.

ماجرا به این جا ختم نشد تا اینکه استاندار مازندران نیز در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی از وجود مدیران ناتوان در مازندران خبر داد در این زمینه گفت: به‌عنوان نمونه شاهد گله‌مندی نسبت به دریافت مجوز دامداری و نارضایتی مردم  در استان هستیم که با صراحت باید اعلام کنم وقتی چندین بار با وزیر جهاد کشاورزی درباره روند این نوع مجوزها صحبت کردم که وی از ناکارآمدی و ناتوانی مدیران زیرمجموعه خود در مازندران یاد کرد.

همچنین این روزها در اکثر جلسات زمزمه‌هایی از تغییر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی شنیده می‌شود و یکی از زمزمه‌ها تغییر رئیس جهاد کشاورزی مازندران است که از تریبون‌های مختلفی شاهد ضعف و ناکارامدی بخش کشاورزی مازندران هستیم.

حتی گزینه‌هایی در افکار عمومی علنی شد که قرار است که رزومه‌های خود را برای سکان‌داری این بخش عریض و طویل به وزارت متبوع اعلام کردند.

یکی از پرسش‌های جدی که این روزها و به دنبال طولانی شدن فرآیند جایگزینی مدیریت فعلی کشاورزی مازندران در اذهان عمومی استان به وجود آمده، این است که آیا سرمایه انسانی برای جایگزینی مدیریت فعلی و در شرف تغییر جهاد کشاورزی استان مازندران وجود دارد یا خیر؟

در این گزارش برآنیم چهره‌هایی که در جامعه تخصصی و بعضا از سوی پشتیبان‌های سیاسی مختلف برای جانشینی حیدرپور مطرح شده‌اند معرفی شود.

*سید محمد جعفری

مدیرعامل فعلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور و معاون سابق برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار را هم در کارنامه خود دارد، از مهم‌ترین بخت‌های جانشینی رئیس سابقش برشمرده می‌شود.

با همین تصور، عده‌ای مدیریت جعفری را ادامه وضعیت فعلی مدیریت حیدرپور می‌دانند و برخی تلاش‌های گسترده حامیانش به ویژه در سطح استان برای رساندن ایشان به ریاست این سازمان را چالشی جدی در ارتباطات او و وابستگان حیدرپور ارزیابی می‌کنند.

 

*سید محمد موسوی

مدیر 51 ساله سابق جهاد کشاورزی استان تهران که اتفاقا در بخش کشاورزی هم بسیار پرنفوذ است،معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان، و معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از مسئولیت‌های قابل توجه گذشته ایشان است. به هرحال تا به امروز که اصرارهای نماینده منتقد جدی ادامه مدیریت حیدرپور و حامی این کارشناس ارشد منابع طبیعی، موفقیتی برای ایجاد این تغییر درپی نداشته است.

 

*رضا عظیمی

با بازگشت فرزانه به سازمان میراث فرهنگی استان، این سوال پیش آمده که چرا این اتفاق برای عظیمی نیافتد؟! مدیری که برخی در برابر رخوت امروز از خستی ناپذیری و انرژی زائدالوصف وی برای توسعه کشاورزی استان یاد می‌کنند و با حسرت از طرح‌هایی می‌گویند که با رفتن این کارشناس مهندسی آب و کارشناس ارشد مدیریت کشاورزی عملا رها شد و ادامه نیافت.

اما چالش‌های درون سازمانی وی با برخی کانون‌های قدرت در این سازمان عریض و طویل، محقق نشدن پروژه محوری فاینانس تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری که از زمان وداع با سازمان جهاد کشاورزی مازندران مجری آن در سطح ملی بوده است و همان مشکل جایگزینی مدیر فعلی با مدیر معزول قبلی، بخت او را برای بازگشت به کرسی اول مدیریت کشاورزی استان متاثر می‌سازد.

 

*عزیزالله شهیدی‌فر

معاون بهبود تولیدات گیاهی که زمانی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و حتی شهرستان ساری را هم برعهده داشت، گزینه مورد حمایت جدی برخی ازکانون‌های اصلاح‌طلبی در استان است.

در مورد این  کارشناس ارشد اصلاح نباتات پرسابقه البته این گمانه مطرح است که با توجه به مسئولیت وی در معاونت تخصصی زراعت و باغبانی استان، ایشان هم در کارنامه امروز مدیریتی حیدرپور سهمی جدی دارد.

 

*فرزین فرهادی

مدیر موفق و مورد اعتماد حیدرپور است که در چند سال اخیر پله‌های موفقیت را بسیار سریع طی کرده و مدیریت جهاد کشاورزی دو شهرستان مهم قائم‌شهر و ساری را بر عهده داشته است و اتفاقا در این مسؤولیت‌ها، کارنامه قابل اعتنایی هم بجا گذاشته و فعلا هم در مدیریت آب و خاک جهاد استان مشغول است، شاید تردید جدی وارده به فرهادی نیز ادامه تفکری است که بر مدیریت فعلی کشاورزی استان حاکم است.

از وحید کاوه مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، محمودی و مختاری رئیس فعلی تحقیقات کشاورزی و سابق دامپزشکی استان و برخی چهره‌های کم فروغ تر دیگر هم در رقابت بر سر ریاست سازمان سبزرنگ همسایه پارک آفتاب هم یاد می‌شود، اما هرچه هست کشاورزی مازندران تحملی برای ادامه مدیریت خسته فعلی را برای روزهای پر از تنش آبی و خاکی و اقتصادی روزهای آینده ندارد ...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :