آخرین عناوین

سه شنبه 8 خرداد 1397-13:8 کد خبر:61046

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

تشریح آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی / ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه تهران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از بیماران و منابع آب آشامیدنی شهرستان کلاردشت نمونه‌گیری‌ها دریافت شد و به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روز گذشته خبری با عنوان مسمومیت ۱۱۰ نفر در کلاردشت/علت در دست بررسی است منتشر شد که ایوب صالحی فرماندار کلاردشت از اعضای کمیسیون امنیت خواستار بررسی و پیگیری این مشکل شد و در جلسه‌ای با دعوت از سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فرماندهی انتظامی، فرماندهی سپاه، رئیس اداره آبفای شهری، رئیس شورای شهرستان و برخی از مسئولان در محل فرمانداری شهرستان خواستار بررسی دقیق این موضوع شدند.

اما تعداد مسمومان به 110 نفر ختم نشد تا اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش تعداد مسمومان کلاردشت خبر داد و گفت: از شب گذشته تاکنون 200 نفر در کلاردشت با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در ساعات پایانی شب گذشته و صبح امروز نیز رئیس بیمارستان حضرت قائم(عج) کلاردشت گفت: 300 کلاردشتی تاکنون با علائم مسمومیت به بیمارستان قائم کلاردشت و مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

لازم به ذکر است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اعزام اکیپ بهداشتی و درمانی از شهرستان چالوس و دانشگاه علوم پزشکی استان به کلاردشت خبر دادند و اعلام کردند که پیگیر علت دقیق این مسمومیت هستند و همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران احتمال مسموم شدن این افراد به مصرف قارچ که در بخشی از کشور مشکلاتی ایجاد کرده است و همچنین احتمال آلوده بودن آب شرب منطقه را رد کرده بود و خواستار اعلام نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی به صورت دقیق شد.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز دقایق قبل در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت، با بیان اینکه از ساعت 9 شب روز یکشنبه 6 خرداد 97 ، تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی خفیف به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان مراجعه کردند، اظهار کرد: تا صبح امروز  کل آمار مراجعان  309 نفر بوده که از این تعداد 304 نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و 5 نفر نیز پس از بستری و انجام اقدامات درمانی لازم شب گذشته ترخیص شدند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر در منطقه  کلاردشت گفت: اکیپ‌های سازمان‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در منطقه مستقر شدند و اصلاحات لازم را برای ایمنی آب آشامیدنی به‌عمل آوردند و شبکه زیرپوشش این دو شرکت در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

اعرابی با بیان اینکه کلرسنجی به صورت کامل در سیستم شبکه آبرسانی این شهرستان به صورت کامل در حال انجام است،اظهار کرد: پس از در یافت گزارش‌های اولیه  تیم مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در منطقه حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم برای بررسی علل وقوع این وضعیت،  از بیماران و منابع آب آشامیدنی شهرستان کلاردشت  نمونه‌گیری‌های مورد نیاز دریافت شد و برای اﻧﺠﺎم ﺑﺮرﺳﻲ‌ﻫﺎی آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻲ به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه‌کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف بوده علل ویروسی را یکی از دلایل قوی این وضعیت بوده است، تصریح کرد: به محض دریافت نتایج آزمایشگاهی از مرکز تهران اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

اعرابی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و همچنین بر شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه تاکید کرد و گفت:شست‌وشوی دست‌ها با آب و مایع ضدعفونی‌کننده پس از اجابت مزاج و قبل از غذا خوردن در پیشگیری بسیاری از بیمار‌ها موثر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :