آخرین عناوین

چهارشنبه 9 خرداد 1397-10:23 کد خبر:61061

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

شیوع ویروس«نوروویروس» علت مسمومیت شهروندان کلاردشتی/روند مراجعه بیماران رو به کاهش است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت مسمومیت شهروندان کلاردشتی عنوان کرد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرزاد گوهردهی امروز درباره آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی درشهرستان کلاردشت، اظهار داشت:مراجعه افراد به مراکز درمانی کلادرشت با علائم تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکمی که از روز یکشنبه ۶ خرداد آغاز شده بود، اکنون به ۵۰۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از ۲۴ ساعت گذشته روند مراجعه رو به کاهش است، افزود:همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به ‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: باوجود اینکه روند مراجعه این‌گونه بیماران رو به کاهش است اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آنها قابل انتقال است.

گوهردهی با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به‌ صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، افزود: شیوع ویروسی به نام نوروویروس علت بیماری است که این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و همچنین دست و سطوح آلوده به ویروس(دستگیره در ، تلفن و... ) نیز از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

وی در توصیه به شهروندان بر رعایت بهداشت فردی تأکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری  بسیار موثر دانست.

براساس بررسی میدانی تعداد بیماران در شهرستان کلاردشت به حدود 600 نفر رسیده است که بنا به گفته گوهردهی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران از روند رو به کاهشی برخوردار است به این دلیل که در روز نخست شاهد 200 مراجعه‌کننده بودیم ولی روز گذشته به 90 نفر رسیده که نشان از روند رو به کاهش بیماری است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :