آخرین عناوین

جمعه 4 ارديبهشت 1394-13:5 کد خبر:6108

حسین اسلامی ساروی/کارشناس فرهنگی و مورخ

همایش خیرین کتابخانه ساز مازندران و مشارکت حداکثری

کتاب بخش مهمی از زندگی ما است،زندگی بدون کتاب مرگ خاموش است.


خزرخبر:بخش مهمّی از تاریخ مردم ایران در تمام ادوار تاریخی حضور بهنگام در عرصه‌ خدمت است.

فقط در دفاع از تمامیت ارضی ایران نیست که ایرانی فداکاری می‌کند، در دفاع از حرمت و حریم ایران و  ایرانی از جان و مال و نام و نان هم ایثار می‌کنند.

ورود بهنگام مردم در جاهای خالی که نقطه درد و رنج مردم است سند افتخار این ملّت است.

روز و روزگاری در قالب وقف، برای آب رسانی، نان دهی، پل سازی، کمک به واماندگان از سفر ، از واماندگان در هر عرصه‌ حیات و در شوکت و جلال و عزّت زندگی مردم با مسجد سازی، تکیه سازی، پارک سازی، مدرسه سازی، بیمارستان سازی، کتابخانه سازی، در کمک به اهل قلم، اهل زبان، اهل اندیشه، اهل شمشیر و کمان و هر آنچه که ایران و ایرانی را سر بلند می‌کند حضور پیدا می‌کنند، امروز هم مثل دیروز و دیروزها، مردم ما برای مردم ما در صحنه هستند.

تشکیل انجمن ها و گروه های مردمی  در تمام عرصه های مادی و معنوی با عنوان ngo یا سازمان های مردم نهاد بخشی از اوراق شناسنامه شرافت ملّی ما است.

خیّرین کتابخانه ساز در ایران و در مازندران خیلی دیر متولّد شد، یعنی تشکیل آن خیلی دیر پا گرفت، در مازندران هم  از سال 93 آنهم با همّت سرپرست فعلی کتابخانه های استان جناب آقای باقری جانی گرفت و در این یکسال و اندی عمر کوتاه خود، خدمات شایسته ای با کمک مردم به عرصه  فرهنگ و ادب مازندران کرد.

در 17اردیبهشت 94، نخستین همایش خیّرین کتابخانه  ساز مازندران است، یک گرد همائی مقدّس از مردان و زنان خیر اندیش، اسلام مدار، ایران مدار، وطن دوست، مردم دوست و خدا شناس که این نقطه خالی را پُر خواهند کرد، این انسان های پاک اندیشه و زنده دل، در این وادی هستند که محله به محله، روستا به روستا، برزن به برزن، پارک به پارک،  باید کتابخانه وجود داشته باشد، باید کتابخوان و کتاب نویس و کتابدار داشته باشیم.

کتاب بخش مهمی از زندگی ما است،زندگی بدون کتاب مرگ خاموش است، خیّرین کتابخانه ساز تاکنون در این مدّت کوتاه یک سال و اندی از غرب تا شرق مازندران ده ها میلیارد تومان یاری به این امر مقدّس به شکل نقدی و هدیه زمین و .... نموده اند و مهمتر از همه آگاه و همراه کردن دیگر نهاد ها در این امر مقدس است که شهرداری ها پیشگام شدند  و بی تعارف، شهرداری ساری  باز هم همیار و همراه.... تا 17 اردیبهشت باز هم با شما گپ خواه زد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :