آخرین عناوین

جمعه 4 ارديبهشت 1394-14:1 کد خبر:6111

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خبر داد:

بی تفاوتی مسئولان به مشکلات کارگران/به داد کارگران ساختمانی برسید

اصل 44 قانون اساسی عادلانه اجرا نمی شود/کارگران ساختمانی مظلوم واقع شده اند/به خبرنگاران ظلم شده است/ظلم تامین اجتماعی به کارگران/مهمترین دغدغه کارگران نداشتن امنیت شغلی است/بی توجهی به بازنشستگان قابل توجیه نیست


به گزارش خزرخبر،دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر گفت: هفته کارگر امسال با ویژگی های خاصی برگزار می شود.

نصرالله دریابیگی با بیان اینکه مهمترین دغدغه کارگران که باید به گوش مسئولان استانی و کشوری برسد عدم اجرای عادلانه خصوصی سازی یعنی اجرای اصل 44 قانون اساسی می باشد خاطر نشان کرد:خصوصی سازی در مازندران به جز فساد مالی،بی بند و باری ،خدشه دار کردم انیت استان  و به چالش کشاندن مسئولان نتیجه دیگری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به بهانه خصوصی سازی فقر و اخراج کارگران و ظلم به کارگران را زیاد کرده اند افزود:متاسفانه دستمزد کارگران و بازنشستگان بسیا پایین می باشد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران با اعلام اینکه 90 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند اظهار داشت:کشوری که به بازنشستگان توجهی نکند یعنی به کارگران و تولید کنندگان توجه ندارد.

دریابیگی در ادامه این نشست با بیان اینکه تامین اجتماعی نه مال دولت و نه مال کارفرمایان است تصریح کرد:این سازمان متعلق به کارگران است اما مسئولین آن از این سازمان به ضرر کارگران استفاده می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به سخنان ویر بهداشت در مورد واگذاری فعالیت های تامین اجتماعی به مزارت بهداشت معترض می باشیم افزود:واگذاری دو بیمارستان در بهشهر و آمل به وزارت بهداشت ظلم به کارگران و بی عدالتی بوده است.

دریابیگی با اعلام اینکه کاگران همانند سال های گذشته در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضوری فعالانه خواهند داشت خاطر نشان کرد:حمایت از آرمان های امام و ولی فقیه هدف اصلی کارگران می باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با محکوم کردن رسانه های خارجی که سخن پراکنی دروغ در مورد کارگران منتشر می کنند اظهار داشت:آزادی بیان در ایران به خوبی وجود دارد.

وی در ادامه این نشست با اعلام آغاز هفته کارگر تصریح کرد:از 5 تا 11 اردیبهشت برنامه های ویژه ای به مناسبت هفته کارگر اجرا می شود.

دریابیگی افزود:دیدار با ائمه و نماینده مجلس خبرگان رهبری،دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار،دیدار با فرمانده سپاه،تجلیل از کارگران ،زیارت مزار شهدای کارگر  و شرکت در نماز جمعه از برنامه های ویژه این هفته می باشد.

در ادامه این نشست ،مسئول کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان مازندران نیز با انتقاد از بی توجهی به این قشر از کارگران افزود:از ابتدای سال 93 تامین اجتماعی از بیمه کردن کارگران و ارائه خدمات به این قشر امتناع کرد که متاسفانه این عدم حمایت را به مشکلات بوجود آمده در ماده 5 مرتبط دانسته اند.

سید هادی ساداتی با اعلام اینکه در سال 94 نیز تامین اجتماعی بهانه تبدیل کارت ای مهارت های فنی و حرفه ای به کارت های هوشمند را دست آویزی جهت بیمه نکردن کارگران ساختمانی قرار داده است اظهار داشت:حوادث ناگواری برای کارگران ساختمانی در سال گذشته اتفاق افتاد اما به علت کم کاری تامین اجتماعی ،خانواده های این کارگران بدون پشتوانه مانده و مشکلات فراوانی برای آنان بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه قطع بیمه خبرنگارن را با بیمه کارگران ساختمانی مرتبط می دانمتصریح کرد:متاسفانه اتباع بیگانه به راحتی اعتبار نامه و امتیازات دیگری در یافت می کنند و مشغول بکار می شوند اما کارگران ساختمانی ایرانی با دردسرها و مشکلات زیادی روبرو می باشند.

ساداتی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی ایمنی برای این قشر از کارگران به مدت 57هزار نفر ساعت افزود:با برگزاری این کلاس ها$40 درصد کاهش حوادث و فوتی ها را شاهد بوده ایم.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :