آخرین عناوین

شنبه 12 خرداد 1397-8:36 کد خبر:61113

انتقاد نماینده مردم نوشهر و چالوس :

جهانگیری مانع از تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد شد

نماینده مردم نوشهر، چالوس در مجلس گفت: اگر معاون اول رئیس جمهور را به حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت نمی‌آوردیم، 2 سال قبل سوت «منطقه آزاد» را «امیرآباد» ‌می‌زدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی جمعه‌شب در همایش گشایش نخستین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور شهروندان نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس سالن اجتماعات اردوگاه شهید رسولی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای کنونی برابر آنچه آنان می‌گویند که اگر همین رویه منفی استمرار داشته باشد شاید 17 مرداد مروری جدید بر تحریم‌های ما باشد، هر چند آمریکا تا آن زمان نیز صبر نمی‌کند، اظهار داشت: دشمن، دشمن است و باید روی پای خود بایستیم و با این وضعیت، کشور روی پای خود ایستاده است و به لطف خدا عمران و آبادانی نیز صورت می‌گیرد که بخش‌هایی از آن در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت اتفاق افتاده است.

وی افزود:در حوزه آموزش و پرورش ساختمان‌های اداری نوشهر و چالوس و در زمینه مدارس مختلف نیز در سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت احداث و افتتاح کردیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی پیش از این اصلاً راه بنیاد برکت در حوزه ساخت و سازهای فضای آموزشی را نمی‌دانستیم و اما امروز از طریق همین بنیاد 2 باب مدرسه در کلاردشت احداث و افتتاح کردیم و به ‌زودی مدرسه‌ای نیز در چالوس که به برکت همین بنیاد برکت در حال ساخت هستیم را نیز در آینده نزدیک تکمیل و افتتاح خواهیم کرد.

احمدی‌لاشکی عنوان کرد:آموزش و پرورش در بخش مرزن‌آباد وجود نداشت ولی الان با پیگیری‌هایی که انجام دادم نمایندگی آموزش و پرورش را آوردیم و به‌دنبال استقلال آن نیز هستیم.

وی تصریح کرد:برای خرید ساختمان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 4.5 میلیارد تومان و برای آموزشکده فنی و حرفه‌ای نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در کتابچه بودجه سال 97 آوردیم و این دو مجموعه در شهرستان نوشهر تقویت خواهند شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه 460 مگاواتی برق که یک پروژه بسیار بزرگ زیرساختی است مشکل برق غرب مازندران را حل می‌کند و دیگر خاموشی برق در ایام پیک مصرف تابستان یا برف و سرمای زمستان نخواهیم داشت چون خود شرکت برق تولیدکننده می‌شود که فاز اول آن با ظرفیت 300 مگاوات مدار گازی در کمتر از دو هفته دیگر وارد شبکه خواهد شد.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه بحران آب جدی است و باید امور زیربنایی را در منطقه جدی بگیریم، بیان کرد: در حوزه آب که یکی از دغدغه‌های مهم امروز نوشهر، چالوس و کلاردشت است که 27 کیلومتر لوله چدن 250 کار شد و اکنون آب و فاضلاب شهری باید روی نحوه میزان توزیع حجم آن بحث و تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: برای این پروژه حدود 3 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و شهرهای مرزن‌آباد، چالوس، هچیرود، نوشهر و 129روستای این مناطق از آهنگرکلای چالوس تا سیاهرود نوشهر را زیرپوشش قرار می‌دهد و الان از مسیر متکارودبار عملیات لوله‌گذاری آغاز شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه گازرسانی به مرزن‌‌آباد، شهرهای پول و کجور این‌طور نیست که نشسته باشیم و گازرسانی انجام شده باشد بلکه با وزیر اقتصاد و مدیرعامل بانک ملی کشور جلسه برگزار کردیم و برای شرکت گاز مازندران وام گرفتیم تا پروژه گازرسانی به بهانه نداشتن بودجه، متوقف نشود.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان چندان رضایتی ندارم ولی اینکه گفته می‌شود کاری هم نشده است کم‌لطفی است، افزود: با این حال برای تقویت فضای بهداشت و درمان حوزه انتخابیه تلاش‌های زیادی صورت گرفت و علاوه بر احداث و افتتاح بیمارستان و مراکز درمانی، حداقل 10 دستگاه آمبولانس نیز برای حوزه بهداشت و درمان منطقه گرفتم و در اختیارشان قرار دارد.

وی اضافه کرد:2 دستگاه «سی تی اسکن» به چالوس اختصاص داده شد و عملیات احداث مرکز جامع سلامت شهرکجور نیز آغاز شد و در حال کار هستند و به مرکز درمانی صلاح‌الدین کلا 550 میلیون تومان اعتبار تخصیص دادیم و طراحی، بهسازی و نوسازی آن انجام شد و برای بیمارستان کلاردشت نیز امکانات دیالیزی آوردیم و از 36 پزشک تخصیص داده شده به استان مازندران، تعداد 14 پزشک را برای نوشهر و چالوس آوردیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمتر وزیر و مسؤولی است که به حوزه انتخابیه نیاورده باشم، ولی برخی می‌گویند این همه وزیر و مدیران دولت برای چه می‌آیند، گفت: اگر «جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور را به حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت نمی‌آوردیم، 2 سال قبل سوت «منطقه آزاد» را «امیرآباد» ‌می‌زدند و یا حضور وزرا و دیگر مسئولان سبب می‌شود تا متوجه ظرفیت‌های منطقه ما شوند و امکانات زیرساختی و توسعه‌ای به منطقه بیاید که نمونه‌های آن را در بخش بهداشت و درمان و راه‌ها، آب، گازرسانی، نیروگاه‌ها برق و امثالهم شاهد هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :