آخرین عناوین

شنبه 5 ارديبهشت 1394-0:10 کد خبر:6112

مسئولین آب و فاضلاب روستایی و شهری پاسخ بدهند!!

توزیع و انتقال آب شرب ساری به روستاها!!؟؟/پایمال شدن حق مردم شهر ساری توسط مسئولین!!

آب شرب مردم شهرستان ساری به صورت غیر قانونی و مخفی به روستاهای اطراف منتقل و توزیع می شود.


به گزارش خزرخبر،یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی ،تامین آب شرب روستاها می باشد که این کار در ساری با اما و اگرهایی به صورت ناقص و غیر کارشناسی انجام می شود.

بر اساس این گزارش از آنجاییکه برخی از مناطق شهر ساری در برخی از اوقات سال  با قطعی و یا آفت فشار آب روبرو می باشند، مسئولین استان و شهرستان،علل مختلفی را در مورد این معضل اعلام می کنند اما عملا تمام موارد را به اطلاع مردم نمی رسانند.

بر اساس گزارشات رسیده از منابع موثق به خزرخبر،یکی از علت های اصلی قطعی و یا کمبود آب در سطح برخی از مناطق شهرستان ساری،انتقال آب حوزه شهری به برخی از روستاهای اطراف می باشد که به تازگی این موضوع برملا شد.

آب شرب ساری که جوابگوی مردم شهر ساری نمی باشد با خطوط انتقال زیرزمینی به برخی از روستاها تزریق و توزیع می شود که جای سوال دارد.

از آنجاییکه مسئولین اداره آب روستایی استان و شهرستان وظیفه تامین آب شرب با حفر چاه و تحویل آب با کیفیت به مردم روستاها را برعهده دارند اما به تازگی کم کاری و قصور این مسئولین برای مردم ساری بر ملا شد.

قضیه اصلی این است که در برخی از روستاهای حوزه ساری،اداره آب و فاضلاب روستایی با حفر چاه و لوله کشی توانست نسبت به تامین آب شرب برخی از روستاها اقدام نماید که تامین آب همان تعداد روستاها با اعتراض ها و انتقادهایی به علت کیفیت پایین همراه بوده است از طرفی به علت ناتوانی این شرکت در تامین آب شرب برخی دیگر از روستاها،مسئولین شرکت فوق از آب شرب شهری ساری استفاده نموده و با انتقال آب شهری به خط انتقال آب روستایی نسبت به جبران ناتوانی خود در تامین آب شرب روستایی اقدام نموده اند که این تخلف آشکار،برخی از مناطق شهری ساری را با کمبود و قطعی آب مواجه کرده است.

حال سوال اینجاست که چرا فرماندار و مسئولین آب روستایی ساری اجازه این انتقال آب غیر کارشناسی را صادر کرده و حق مردم شهرستان ساری را پایمال کرده اند؟!

سوال بعدی اینجاست که چرا مردم برخی از مناطق شهری باید جرم کم کاری و ناتوانی فعالیت های مسئولین شرکت آب و فاضلاب روستایی را تحمل کنند؟

آنچه که در اینجا باید گفت این است که کدام نهاد نظارتی و بازرسی باید در مقابل این تخلف آشکار موضع بگیرد؟

سوال دیگر را باید از مسئولین آب و فاضلاب شهری پرسید که چرا آنها اجازه این چنین تخلف آشکاری را به مسئولین شرکت آب و فاضلاب روستایی داده اند؟

سوالی که برای مردم ساری بوجود آمده این است که چرا استاندار دولت تدبیر و امید مازندران مسئولین شرکت آب و فاضلاب روستایی را که توانایی برنامه ریزی لازم جهت انجام کمترین وظیفه را ندارند و این چنین حق مردم ساری را ضایع کرده و می کنند و از دولت قبل نیز باقی مانده اند را تغییر نمی دهد؟

به زودی موارد دیگری از برخی دیگر از تخلفات آشکار شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران را همراه با اسناد معتبر منتشر خواهد شد.

خزرخبر آمادگی دارد تا پاسخ مسئولین شرکت آب وفاضلاب ساری و استان را در این مورد دریافت و منتشر نماید.

 

*جوابیه شرکت آبفار مازندران به خبر فوق

مدیر مسوول محترم پایگاه خبری تحلیلی خزر خبر

با سلام

پيرو درج مطلبی درخروجی سایت خزر خبر مورخه 5/2/94 باعنوان« توزیع و انتقال آب شرب ساری به روستاها!!؟؟//پایمال شدن حق مردم شهر ساری توسط مسوولین!!» جوابيه اي به شرح ذيل ارسال مي شود؛ لطفا مطابق ماده 23 قانون مطبوعات در آن سایت درج شود:

تامین آب شرب شهرها و روستاها در سراسر کشور جزء وظایف سازمانی وزارت نیرو است لذا با توجه به عقب افتادگی تاریخی در تامین آب شرب روستاها در قبل از انقلاب و جبران و تسریع در خدمات رسانی ،مسوولیت تامین آب شرب شهر ها و روستاها در قالب دو شرکت مستقل سازماندهی شده و مطابق دستور العمل های تشریح شده موجود وزارت نیرو مقرر شده تا طی همکاری متقابل روستاها و شهرهای در مسیر هم از امکانات موجود مسیر خطوط انتقال و توزیع بهره مند شوند به طوریکه در حال حاضر پروژه های بزرگی در سطح کشور اجرایی شده که تامین کننده آب شرب چندین روستا و شهر در استانهای مختلف می باشند که بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی آب شرب مردم در مسیر چه شهری و چه روستایی را تامین می کنند لذا شهرها و روستاهای استان مازندران و شهرستان ساری نیز از این امر مستثنی نبوده و در سطح استان چندین شهر و روستا از امکانات هم بهره مند هستند

لازم به یادآوری است که آب انفال است و به همه مردم تعلق دارد لذا به دلیل مشکلات منابع آبی، چند روستای حاشیه شهر ساری که امکان دسترسی به آب شرب مطلوب برایشان مهیا نیست، برابر مقررات و هماهنگی با مسوولین آبفای شهری از تاسیسات آب شرب ساری استفاده می کنند و این امر مخفی و پوشیده ای نیست بلکه بالغ بر 10 سالی است که این روال صورت می پذیرد، البته این نکته گفتنی است که بالغ بر 80 درصد از منابع تامین آب شهرها از محدوده روستاها تامین می شود.

لذا با توجه به توضیحات داده شده بیان این نکته ضروری است که لازم است این خبرنگار محترم به جای پرداختن به اموری که در خصوص آن اطلاعات کافی و وافی ندارد قبل از اینکه قلم به دست گیرد قلمی که به قداست آن سوگند یاد شده با اطلاعات درست شروع به هجمه می کرد تا به تنویر افکار عمومی بپردازد.

شایسته است بدانیم در قبال کلمات و جملاتی که به کار می بریم در مقابل خداوند، مردم و فردی که توهین بر وی روا می داریم، مسوولیم لذا واسفا سر دادن در برابر مصیبتی که رخ نداده نشان از  قضاوتی عجولانه و یک طرفه به قاضی رفتن است.

کاش وقتی که قلم در دست می گیرید تا انتقادی بنویسید کمی منصف بوده و وجدان خود را بیدار کنید تا در راستای احقاق حقوق حقه مردم که یقینا مسوولین شرکت آب و فاضلاب روستایی در قبال آن خود را متعهد می دانند انتقادی سازنده و واقع بینانه بنویسید.

 در پایان تاکید می کنیم که شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران حق پیگیری از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ می داند و مبادرت به این کار خواهد کرد.

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :