آخرین عناوین

شنبه 12 خرداد 1397-18:45 کد خبر:61129

وقتی تخریب‌ها و حمله‌ها به شهردار ساری نتیجه عکس می‌دهد‌‌:

بازگشت عبوری به فرمول یک/ چگونه می توان یک موج را متوقف کرد؟

به‌نظر می‌رسد مخالفان قسم خورده عبوری از هیچ تلاشی برای تخریب او دریغ نمی‌کنند، در ۷۰ ماه گذشته شهردار ساری به انواع و اقسام جرایم متهم شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، صبح امروز شهردارساری در اطلاعیه ای مهم و فوری اعلام کرد در هیچ شبکه اجتماعی فعالیت ندارد و هر گونه صفحه در رسانه های مجازی از جانب وی جعلی و دروغین می باشد.

روز گذشته مطلبی به نقل از عبوری و صفحه اینستاگرام وی در کانال آمدنیوز از رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بود که با بررسی‌ها مشخص‌شد این مطلب جعلی است.

به‌ نظر می‌رسد مخالفان قسم خورده عبوری از هیچ تلاشی برای تخریب او دریغ نمی‌کنند،در 70 ماه گذشته شهردار ساری به انواع و اقسام جرایم متهم شده است.

او را به فساد مالی، سواستفاده از قدرت و مسئولیت، ضدیت با ارزش‌ها، سند سازی، باند بازی، سیاسی کاری، دروغگویی، خیانت، پاسخگو نبودن و... متهم کرده‌اند و فقط مانده بود جاسوسی، که آن را هم به اوچسباندند.

در تمام این مدت و با تمام شایعه سازی ها و دروغ پردازی ها درباره ویلای لوکس شهردار و بدهی تیلیاردی و حمام کردن در مخلوط خاویار و عسل، نه تنها از اعتبار، شهرت و محبوبیت عبوری کم نشد، بلکه موقعیت او در ساری به جایی رسید که امروز هیچ اتفاق مهمی در مرکز مازندران بدون همکاری و حمایت او ممکن نیست.

علیرغم فشارهای فراوان در مقاطع مختلف از انتخابات شورا تا برکناری معاون فرهنگی و خیانت در انتخاب استاندار در دولت دوم روحانی، عبوری هنوز سرپاست و در سخنرانی دیروزش در مصلا نشان داد نه تنها دچار فرسایش نشده که به روزهای نخستینش بازگشته و پرقدرت تر و امیدوارتر از همیشه به نظر می‌رسد.

مخصوصا آنجا که خود را موج نامید و آرامش و سکون را برخود حرام دانست.

دامنه نفوذ عبوری مدت هاست از ساری فراتر رفته و او امروز یکی از شناخته شده ترین چهره های مازندران است.

شهرهای همجوار از او استقبال می‌کنند، در شبکه های اجتماعی ستایش می‌شود، اکثررسانه ها به او روی خوش نشان می‌دهند و از همه مهمتر محبوب قلوب ساروی هاست.

اگرچه برخی از مخالفینش شورای شهر را بازیچه دست او می‌دانند و با این ادعا همزمان به رای مردم، شخصیت آن افراد و جایگاه شورا حمله می‌برند اما خوب می‌دانند همه اعضای شورا فارغ از دوری یا نزدیکی شان به شهردار، شخصیتی حقیقی دارند که هرگز آن را در قالب سرسپردگی و بندگی محدود نمی‌کنند.

عملکرد شاخص عبوری گزینه دیگری پیش روی هیچ شورای شهری نمی‌گذارد مگر آن شورایی که اعضایش نه برای مردم که برای انتقام شخصی و کینه توزی فعالیت می‌کنند.

این که چنين شورایی تشکیل نشد و مردم طبق نظر برخی رای ندادند حالا دلیل نمی‌شود شورای منتخب سرسپرده باشد.

عبوری در سخنرانی دیروزش که دومین نطق عمومی اش پس از درگذشت حاج حسن عبوری بود لیستی از موفقیت ها و فهرستی از طرح های پیش رو را اعلام کرد که ۶سال پیش حکم رویا را داشت اما اکنون واقعیتی ملموس است وی البته همزمان به بسیاری از پرسش ها و انتقادهای مطرح شده پاسخ داد که البته فهم آن پاسخ ها اندکی قرائت تأویلی می‌خواهد و نشانه شناسی.

او از همه احزاب خواست به یاری اش بروند و بر طبل عملگرایی بکوبند، حالا می‌توان این درخواست را دیکتاتوری خواند یا دموکراسی، بستگی دارد از کدام دریچه به آن بنگریم.

ما زاویه دید میانه را انتخاب میکنیم، یعنی هم این درخواست را نشانه آزادی بیان و میل مشارکت عبوری می‌دانیم و هم در آن رگه هایی از دیکتاتوری نظری می‌بینیم که البته ترکیب این دو نتیجه خوبی داده.

عبوری حق و البته قدرتش را دارد که از ایده اش یعنی عملگرایی دفاع کند، نتیجه دکترین او امروز در ساری پیش روی همه مردم است، اگرچه ایرادات فراوانی هم وجود دارد اما میانگین و معدل کار فوق‌العاده و بسیار اثرگذار بوده و این یعنی نسخه عملگرایی عبوری جواب داده.

حالا او همه را به همراهی با این نسخه فرا می‌خواند،می‌توان این فراخوان را پاره کرد، به او فحش داد و مسخره اش کرد یا می‌توان دستش را گرفت و همقدمی و مشارکت با او را آزمود!

آنها که کینه دارند هرگز رفیق راه نمی‌شوند حتی اگر آفتاب بر فرق سرشان بتابد روز را انکار می‌کنند، اما دیگران که همان اهالی شهرند تابحال پابه‌پای عبوری آمده‌اند و حضور پرشورشان در افتتاحیه بوستان ولایت نشان داد رفیق نیمه راه نیستند.

حالا عبوری در نقطه‌ای است که نه‌تنها حمله ها آزارش نمی‌دهد و از سرعتش کم نمی‌کند، بلکه او را آبدیده تر و مصمم‌تر می‌کند.

این بزرگترین دستاورد شخصی عبوری در 70 ماه شهرداری ساری است.

او از جوانی پرشور اما کم تجربه بدل به نیرویی پرقدرت و مجرب شده‌است،صبر، آینده‌نگری و قدرت بالای تصمیم گیری شهردار ساری را بدل به مردی کرده است که به نظر نمی‌رسد هیچ سونامی قدرتمندی بتواند سد محکم او رابشکند.

او حکم راننده فرمول یکی را دارد که مدتی برای تعویض چرخ ها گوشه پیست توقف کرده بود و حالا با لاستیک های تازه به بازی برگشته تا نشان دهد هر راننده ای شایسته حضور در فرمول یک نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :