آخرین عناوین

يکشنبه 13 خرداد 1397-9:14 کد خبر:61135

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد:

معرفی شهرک‌های ساحلی بدون ناجی غریق به دادستانی

فرماندار شهرستان نور در جلسه فوق‌العاده ساماندهی دریا گفت: شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی ساحلی موظف به اخذ ناجی هستند اگر ناجی ندارند به دادستانی معرفی شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی شادمان در جلسه ساماندهی دریا با تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل و تبریک انتخاب رهبری و قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: ما در شمال کشور در همه ایام تعطیل شاهد حضور حجم زیادی از مسافران هستیم و نیاز است آمادگی لازم در همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد و ناجیان غریق در ساحل حضور دائمی و موثر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسات قبلی افزود: زمین والیبال ساحلی از محل فعلی به مکان پلاژ سابق شهرداری انتقال یابد تا مزاحمتی برای طرح شنای خواهران ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد: پارکینگ‌های ضلع شرقی فرمانداری سابق راه‌اندازی و ورود خودرو به ساحل مطلقا ممنوع  شود.

این مسئول با تاکید بر رونق ورزش‌های ساحلی در ساحل شهرستان، خواستار ایجاد طرح دوم در محل اسکله سنگی ساحل شهر نور و استقرار پاسگاه انتظامی شد و تصریح کرد: در بحث فرهنگی باید تلاش کرد تا نشاط در ساحل و سطح جامعه ایجاد شود.

وی شبکه بهداشت و درمان را موظف کرد تا بر بهداشت ساحل نظارت کافی و مستمر داشته باشند، هلال احمر و نمایندگان فرماندار نیز بر ناجیان نظارت و حضور و غیاب نمایند.

فرماندار شهرستان نور، گفت: شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی ساحلی موظف به اخذ ناجی هستند اگر ناجی ندارند به دادستانی معرفی شوند.

سرپرست هلال احمر شهرستان نور نیز در این جلسه از حضور 5 گشت موتوری دو نفره  در ساحل و همچنین استقرار نیرو در طرح‌ها خبر داد و اظهار کرد: آموزش لازم به نیروها داده شد اما برخی از شهرک‌ها هنوز ناجی نگرفتند.

*وجود 54 نقطه حادثه‌خیز در ساحل نور

علی‌اصغر خاکپور با اشاره به وجود 54 نقطه حادثه خیز در ساحل شهرستان، گفت: نیاز است راه‌های دسترسی به ساحل کاهش یابد و در مکان‌هایی که ناجی وجود ندارد، مردم داخل آب نروند.

اردشیر بهادری رئیس اورژانس 115 شهرستان نور نیز از استقرار آمبولانس و نیروهای اورژانس در طرح‌های نور و رویان خبر داد و خواستار نصب شماره تلفن‌های اضطراری شهرستان در سطح ساحل به صورت تابلو و بنر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه‌های هنری و نمایشی با موضوعات مختلف و مبتلا به جامعه هماهنگ شدند و از عید فطر برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

داود فلاح با اشاره به مصوبات کمیته فرهنگی ساماندهی دریا گفت: شهرداری‌ها موظف به ایجاد نمازخانه در خور شان در سواحل شدند.

وی از اهدای رایگان کتاب به مسافران خبر داد و پیشنهاد کرد: جشنواره‌های ورزشی در ساحل انجام شود.

قهرمان کلیج رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز از استقرار و فعالیت 77 ناجی در ساحل این شهرستان خبر داد و گفت:در سال‌های گذشته جشنواره ورزشی توسط 10 هیأت در 10 شب برگزار می‌شد، امسال هم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این اتفاق بیافتد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :