آخرین عناوین

دوشنبه 14 خرداد 1397-12:49 کد خبر:61155

دادستان مرکز مازندران اعلام کرد:

سواحل آلوده به مردم معرفی می‌شوند

دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه شرایط سواحل ما اصلاً مناسب نیست، گفت:برخی مناطق از لحاظ زیست‌محیطی آلوده بوده که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در این مناطق شنا نکنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدیونس حسینی‌عالمی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث منابع طبیعی با آن مواجه هستیم، بحث برداشت غیرمجاز شن و ماسه است، مهم‌ترین موضوع ضرورت توجه به حفظ بستر رودخانه است اما در جامعه ما در این زمینه حساسیت وجود ندارد.

* بستر به گِل نشسته برخی از رودخانه‌های مازندران

وی ادامه داد:بستر برخی از رودخانه‌های در مازندران به ‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه به گِل رسیده است که در زمان بارندگی‌های تند شاهد مشکلاتی هستیم؛ به‌دلیل اینکه کف رودخانه برداشت شده هیچ‌گاه ترمیم نمی‌شود.

دادستان مرکز مازندران به ماسه‌خواری در سوادکوه اشاره کرد و گفت: پیگیری این مهم به ‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اعلام اینکه با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه به منابع طبیعی و محیط زیست ضربه می‌زنیم، چرا که این مهم حقوق عامه مردم است، تصریح کرد: در زمینه برخورد با این بحث دادستان‌ها بازدیدهای متعدد و سرزده‌ای را در دستور کار دارند، چرا که بحث جدی است و باید جلویش گرفته شود.

* شرایط نامناسب سواحل مازندران

حسینی‌عالمی با اعلام اینکه شرایط سواحل ما اصلاً مناسب نیست و برخی مناطق از لحاظ زیست‌محیطی آلوده بوده که هنوز جواب قطعی در این زمینه نیامده است، بیان کرد: در صورت اینکه پاسخ قطعی دریافت شود، باید اطلاع‌رسانی شده تا مردم در این مناطق شنا نکنند اما روی این موضوع کار نشده و در این زمینه حساسیت ایجاد نشد؛ درحالی‌که این مهم جزو حقوق اساسی مردم است.

وی با بیان اینکه حق همه مردم این است از ساحل پاک و به‌دور از آلودگی زیست‌محیطی بهره‌مند شوند، اضافه کرد:مردم حقوقی دارند ازجمله محیط زیست سالم، آب وهوا، فضای غیرآلوده و به‌دور از آلودگی که باید در اختیارشان قرار گیرد، مردم نیز باید بدانند مدیران در این زمینه پیگیر هستند.

* در گذشته توجه لازم به مشکل زباله نشد

دادستان مرکز مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل زباله در استان اشاره کرد و ادامه داد:بحث زباله به‌عنوان مهم‌ترین مشکل مازندران محسوب می‌شود، بازدید‌های مختلفی از مراکز دفن زباله در شهرستان‌های ساری، آمل و بابل صورت گرفته و محل دفن زباله قائم‌شهر نیز مقابل چشم همه است و تصاویری نیز از دفن زباله در بابلسر مشاهده کردم که باید برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

حسینی‌عالمی بیان کرد: زمینی به مساحت ۳۷۵ مترمربع در شهرستان آمل برای احداث کارخانه زباله‌سوز درنظر گرفته شده که به‌دنبال محلی برای دفع زباله هستند و در ساری نیز کارخانه زباله‌سوز در حال به نتیجه رسیدن بوده اما برخی از تجهیزات آن کامل نشده است.

وی یادآور شد: درباره سایت بابل برای تصفیه شیرابه‌ها و پساب‌های زباله طرح‌هایی از سوی دانشگاه نوشیروانی بابل انجام شده اما نتیجه مطلوب حاصل نشده است، در این زمینه هم جلسات مختلفی برنامه‌ریزی شده تا به نتیجه مطلوب برسد.

دادستان مرکز مازندران تصریح کرد: درباره مشکل زباله باید زمین مناسب برای دفن زباله تحویل شهرداری شود و شهرداری نسبت به دفع آن اقدام کند، الان همه مسئولیت‌ها برعهده شهرداری‌ها واگذار شده است.

این مسئول با اعلام اینکه دولت فعلی بودجه خوبی برای سایت آمل، ساری و بابل درنظر گرفته است، تأکید کرد:این زمینه را مدیران اجرایی فراهم کنند که توجه لازم در زمان گذشته نشد و حال باید فعالیت جدی شود.

حسینی‌عالمی خاطرنشان کرد:نمی‌توانیم روش دفع زباله فعلی را تأیید کنیم، تلاش‌های بسیاری در این زمینه می‌شود اما لازم است سرعت بیشتری بگیرد و مدیران اجرایی تلاش مضاعفی کنند، باید تلاش‌ها به نقطه‌ای برسد که مردم نتایج آن را به عینه مشاهده کنند.

* قاضی عباس‌آبادی؛ رتبه نخست در تعیین مجازات جایگزین در کشور

وی به بحث مجازات‌های جایگزین اشاره کرد و افزود:هدف از مجازات‌های جایگزین این است که بسیاری از انسان‌ها نباید در زندان باشند ولی باید متنبه شوند و باید گفت همیشه مجازات عملی، زندان نیست و برخی جرایم جایگزین حبس است.

دادستان مرکز مازندران در پایان گفت:در مازندران از این قبیل مجازات موارد زیادی در حوزه دادسرا و دادگاه داشتیم، به طوری‌ که در تعیین مجازات حبس، یکی از قضات عباس‌آباد رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :