آخرین عناوین

سه شنبه 15 خرداد 1397-17:55 کد خبر:61169

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران اعلام کرد:

نجات ۵۵ نفر از مرگ حتمی در دریای مازندران

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: 55 غریق ازاول خرداد تاکنون با کمک ناجیان غریق مستقر در سواحل دریای مازندران نجات یافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، نقی کریمیان طی گفتگویی با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در مازندران آغاز شد، اظهار داشت:ناجیان غریق تاکنون ۵۵ نفر را از خطر مرگ نجات دادند و ۲ غریق از این افراد پس از نجات راهی بیمارستان شد.

وی افزود:در ۲۴ ساعت گذشته کسی در آب‌های ساحلی مازندران غرق نشده است.

کریمیان بیشترین غریق در این مدت در دریای بابلسر، محمودآباد رخ داد، گفت: پارسال دریای محمودآباد، بابلسر، نور، نوشهر ۸۰ درصد غریق استان را به خود اختصاص داده بودند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت:به صورت رسمی از دیروز ۹۰۰ ناجی غریق با ۲۵۰ قایقران، جت ران و نیرو‌های دواطلب در مجموع هزار و ۱۰۰ نفر آماده خدمات رسانی به ان در سواحل دریای مازندران هستند.

وی با اشاره به اینکه ناجیان غریق در تعطیلات خرداد شبانه روز آماده باش هستند، به مسافران و گردشگران توصیه کرد از شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا خودداری کنند.

کریمیان به گردشگران و مسافران توصیه کرد، سوت زدن ناجیان غریق برای هشدار به استفاده کنندگان از دریا و اعلام خطر است و آن به منزله توهین حساب نکنند و با سفیران نجات درگیر نشوند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه خانواده در کنار سواحل حضور می‌یابند مراقبت کودکان خودشان باشند، گفت:خانواده‌ها در هنگام غرق یکی از بستگان خود در دریا اقدام به نجات گروهی نکنند و از قایقرانان، جت رانان وعوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند.

وی افزود:خانواده‌های که گرفتار مواج خروشان دریای خزر شدند و ناجیان غریق حضور نداشتند از لوازم‌های امدادی مثل تیوپ، طناب، جلیقه و حلقه نجات استفاده کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تعدادی تابلو‌های هشدار دهنده در سواحل استان نصب شده است افزود: این طرح تا پایان شهریور در استان ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :