آخرین عناوین

شنبه 19 خرداد 1397-8:40 کد خبر:61214

سرعت گیر یا سکوی پرش!!

تپه‌های نامرئی با نام دست‌انداز/سرعت‌گیرهای جاده گهرباران فاقد علائم هشداردهنده

سرعت‌گیرها یا همان تپه‌های آسفالت در جاده گهرباران به‌دلیل همرنگ بودن با جاده به‌عنوان سکوی پرش خودروها عمل می‌کنند و بیشتر باعث وقوع حادثه و اتفاقات ناگوار هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جاده گهرباران شهرستان میاندورود که به جاده مرگ شهرت دارد همه ساله تصادفات بیشماری به خود می‌بیند که منجر به مرگ و یا نقص عضو بسیاری از افراد می‌شود،در این حوادث هم عوامل انسانی و هم عوامل جاده‌ای مقصر بروز حوادث و مرگ و میر هستند اما به‌نظر می‌رسد در جاده گهرباران کفه ترازوی علت حوادث این محور به‌ سمت عامل «جاده» سنگینی می‌کند.

از چاله چوله‌های بزرگ گرفته تا آسفالت‌های ترک خورده و دست‌اندازهای غیراستاندارد موجب شده تا رانندگان در تاریکی شب و حتی روشنی روز، راه را به بیراهه کج کنند و تصادفات ناگواری به ‌وقوع بپیوندد.

دست‌اندازهای غیر استاندار هم‌رنگ جاده که فاقد علائم هشدار دهنده هستند، رانندگان را عاصی کرده و فقدان روشنایی را می‌توان به آن اضافه کرد که در شب تپه‌ای نامرئی مقابل رانندگان ظاهر می‌شود.

ایجاد دست‌اندازهای استاندارد به‌علت عرض کم، فقدان شانه خاکی، تردد بیشمار تریلرهای سنگین و فقدان نیوجرسی جداکننده در جاده مرگبار گهرباران ضرورت دارد اما دست‌اندازهای غیراستاندارد بدون علائم هشدار دهنده و همرنگ بودن آن با جاده پذیرفتنی نیست و حتی این سهل‌انکاری و بی‌سلیقگی مسئولان مربوطه می‌تواند ایجاد حوادث رانندگی را در این محور تشدید کند.

سرعت‌گیر در کاهش تصادف و سوانح رانندگی در صورتی می‌تواند موثر واقع شود که علاوه بر داشتن استاندارد لازم به درستی جانمایی شده و دارای رنگ‌آمیزی و تابلوی هشدار دهنده برای اطلاع رانندگان خودروها باشد اما در جاده سه‌راه اسلام‌آباد به چهارراه ورکلا و محور گهرباران چنین استانداردهایی رعایت نمی‌شود و حتی این سرعت‌گیرها صدمات و خساراتی به وسایل نقلیه و رانندگان آن وارد می‌کند.

این سرعت‌گیرها یا همان تپه‌های آسفالت به‌دلیل همرنگ بودن با جاده به‌عنوان سکوی پرش خودروها عمل می‌کنند که شایسته است مسئولان اداره راه و شهرسازی شهرستان میاندورود با توجه با حادثه‌خیر بودن محور گهرباران نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :