آخرین عناوین

شنبه 19 خرداد 1397-12:44 کد خبر:61219

آژیر خاموشی در مازندران به صدا در آمد:

تغییر ساعات کار ادارات مازندران در تابستان

استاندار مازندران گفت: تصمیم داریم ساعات کار ادارات استان در تابستان امسال را تغییر دهیم تا با توجه به پیک مصرف انرژی تا بحران احتمالی را بدرستی مدیریت کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این که این شورا، ابعاد مختلف مسئولیتی و تکالیف سنگینی را برعهده دارد و صرفا به بحث در خصوص بودجه محدود نمی شود، گفت: شورای برنامه ریزی به مثابه دولت و پارلمان استان محسوب می شود و باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها و برنامه ها، چرخ توسعه استان هر چه پرشتاب تر بگرداند.

وی خلق فرصت ها، منابع و راهکارها و سیاست های مصرح در احکام دائمی که بتواند استان را در مسیر شتابنده توسعه قرار دهد را از جمله ماموریت های اساسی شورای برنامه ریزی برشمرد و یاد آور شد: اعضا باید با حضور مستمر و تولید محتوا در جلسات شورا در جهت نقش آفرینی موثر در این شورا اهتمام مجدانه داشته باشند.

مقام عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که اعضا باید با مطالعه کامل قانون بودجه سال 97 و تبصره ها و ماده های آن که سرشار از فرصت های همه جانبه و قانونی است، در جهت افزایش اعتبارات استان تلاش کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 97، دستگاه های اجرایی نسبت به مبادله تفاهم نامه ها اقدام تا کار عملیاتی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

این مسئول بر اتمام پروژه های نیمه تمام دارای اولویت در اسرع وقت تاکید و افزود: فرمانداران، پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی را شناسایی کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان، با اشاره به این که اعتبارات پروژه های عمرانی فقط باید صرف پروژه عمرانی شود، یاد آور شد: اولویت باید با اجرا و اتمام پروژه هایی باشد که زمینه کارگشایی امور مردم و محرومیت زدایی را فراهم می آورد.

اسلامی با بیان این که بدون مدیریت و کنترل هزینه ها نمی توانیم توقع بهبود امور را داشته باشیم، گفت: امروز؛ هزینه های جاری منجر به از دست رفتن فرصت های کشور می شود و باید با کاهش هزینه ها و روان کردن امور، رونق معیشت مردم، راه اندازی کسب و کارهای متنوع و تقویت اشتغال حقوق دولت را استیفا نماییم.

وی، یاد آور شد: باید از اقتصاد نفت جدا شویم و تحقق این مهم تنها با توانمند شدن مردم در حوزه کسب و کار میسر می شود.

اسلامی با بیان این که صرفه جویی در انرژی یک امر لازم است و در مازندران این موضوع بیش از پیش اهمیت دارد، اظهار داشت: باید اهتمام در مصرف بهینه انرژی بویژه برق در سال جاری نصب العین همه قرار گیرد.

وی با با تاکید بر این که دستگاه ها، کانون های مصرف انرژی را کنترل کنند، افزود: تصمیم داریم ساعات کار ادارات استان در تابستان امسال را تغییر دهیم تا با توجه به پیک مصرف انرژی تا بحران احتمالی را بدرستی مدیریت کنیم.

استاندار مازندران بر ایجاد ظرفیت های فرهنگی در جای جای استان تاکید کرد و تصریح کرد: فرمانداران زمینه سرمایه گذاری های فرهنگی را با شناسایی و دعوت سرمایه گذاران دارای اهلیت در شهرستان فراهم آورند.

رییس شورای برنامه ریزی مازندران، با اشاره به این که در امور مختلف استان باید وحدت نگاه و رویه داشته باشیم و امور مردم را تسهیل نماییم، گفت: فعالیت های استان باید در چارچوب یک ضابطه فکری گسترش یابد و در این راستا از تقاضا محوری پرهیز شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که اقتصاد استان را باید با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی توسعه دهیم، افزود: ساخت و سازها در مازندران باید در ارتفاع صورت گیرد و از دست اندازی به طبیعت و اراضی باغی و زراعی ممانعت شود.

اسلامی گفت: مازندران را بصورت یک کلانشهر نگریسته ایم و همه باید بصورت کمی، خط توسعه را در بخش های مختلف ترسیم نمایند تا تمدن سازی لازم برای مازندران محقق شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :