آخرین عناوین

شنبه 19 خرداد 1397-14:5 کد خبر:61222

هشدارهواشناسی درباره جاری شدن سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران در خصوص جاری شدن سیلاب و روان آب‌ ها به صورت محلی و منطقه‌ ای از امروز تا اواسط هفته هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از امروز تا اواسط هفته به دلیل عبور جریان های مرطوب، شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد در دامنه ها و ارتفاعات خواهیم بود.

وی از ساکنان و مسافران خواست از توقف و چادر زدن در مسیر رودخانه های و روان آب ها خودداری کنند.

هواشناسی مازندران از امروز تا چهارشنبه برای استان آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد و کاهش دما پیش بینی کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته جاری به‌ تناوب شاهد ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده و وزش باد گاهش نسبتاً شدید باشیم.

احمد اسدی اظهار کرد: بیشینه دمای هوا روز گذشته مربوط به گلوگاه 31 درجه و کمینه دما از بلده، سیاه‌بیشه و آلاشت 11درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد و دمای هوای ساری بین حداقل 21 و حداکثر 30 درجه در نوسان بود.

وی بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد کماکان تا اواسط هفته جاری با استقرار جریانات مرطوب شمالی را روی منطقه داریم که با عبور متناوب امواج تراز میانی جو همراهی دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته جاری به‌تناوب شاهد ابرناکی آسمان به‌ویژه در ارتفاعات، همراه با رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده و وزش باد گاهش نسبتاً شدید باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه دمای هوای به‌صورت نسبی کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در ارتفاعات شرایط برای بارش‌های رگباری مهیاتر خواهد بود که باتوجه به بارش‌های رگباری به‌صورت محلی و نقطه‌ای احتمال روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در برخی از مناطق استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: ساکنان در ارتفاعات و همچنین دامداران و مسافران در زمان وقوع رعدوبرق نکات ایمنی را رعایت کنند.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی 24 ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :