آخرین عناوین

يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-9:4 کد خبر:6125

نقدی بر سخنرانی اخیر پسر استاندار مازندران در دانشگاه آزاد ساری؛

پسر شما چه کاره استان است آقای استاندار؟/ بیش از این به محبوبیت رئیس جمهور ضربه نزنید

اظهار نظر های نادرست پسر استاندار مازندران، مورد اعتراض مسئولین و مقامات شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، چندی پیش و در نشستی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، مهدی فلاح جلودار؛ فرزند دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما منطقه 3 مازندران را به عهده دارد در یک سخنرانی کوتاه به حاضران در سالن مژده خبری خوش را می دهد.

حاضران که البته بسیاری می دانستند ایشان فرزند استاندار محترم مازندران هستند برایشان جالب می شود که وی قصد رساندن چه خبری را دارد.

مهدی فلاح در ادامه اعلام می کند که ما منتظر سفر رئیس جمهور به استان هستیم و خبر خوب هم این است که بحث منطقه آزاد در مازندران تقریبا قطعی شده و قرار است این منطقه به بابل و بابلسر اختصاص پیدا کند.

بعد از این اظهارات حاضرین در جلسه شوکه شده و از بیان مسائلی سیاسی و اقتصادی در حد کلان استان آنهم از زبان به قول خودشان یک آقازاده تعجب می کنند.

گروه سیاسی وارش نیوز پس از اطلاع از چنین اظهار نظری موضوع را پیگیری نمود و از صحت و سقم آن مطلع و مطمئن شد و البته بسیار متعجب گردید که در دولت تدبیر و امید که هزینه های فراوانی را برای استقرار در قوه مجریه پرداخته چنین حوادثی رخ می دهد.

به همین خاطر برخود لازم و واجب می دانیم در این خصوص چند مورد را به استاندار محترم مازندران متذکر شویم و با ایشان درباره برخی از مسائل اتمام حجت کنیم.

جناب آقای ربیع فلاح برخلاف همه آمارهای حضرتعالی نه تنها وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مازندران بهبود نیافته است بلکه میزان محبوبیت دکتر روحانی که تلاش های فراوانی برای موفقیتشان صورت گرفت روز به روز در حال کم شدن است و بیم آن می رود به دلیل بی کفایتی و ضعف شما مجددا سکان هدایت قوه مجریه به دست کسانی بیافتد که مسبب وضع موجود هستند.

آنچنان که برخی از مدیران کل و فرمانداران منتصب شما هم اینک بیشتر با جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو حشرونشر دارند تا مردمی که به دکتر روحانی رای دادند.

 بنابراین از شما تقاضا داریم به جای اینکه اطلاعات استان را در اختیار فرزندانتان قرار دهید آن را با مردم در میان بگذارید.

 از طرف دیگر طرح نام شهرستان شهیدپرور بابل که از دیرباز جز شهرهای مهم استان بوده و مورد احترام و علاقه همه است به عنوان منطقه آزاد( آنهم پیش از رسمی شدن هرگونه تصمیمی) تنها به اختلافات درون استانی دامن می زند زیرا این شهر در برابر شهرهای ساحلی مازندران از امکانات بسیار کمتری برای بدل شدن به منطقه آزاد برخورد است و نه تنها به دریا دسترسی مستقیم ندارد، بلکه از راه آهن و راه مواصلاتی مستقیم به پایتخت نیز بی بهره است.

آیا می دانید این اظهار نظر در هفته ای که گذشت چه ولوله ای در غرب مازندران به راه انداخته و چه تاثیر ناخوشایندی بر آرای دولت داشته داست، آیا می دانید مخالفان دولت با استناد به همین اظهارنظر سعی در معرفی دولت به عنوان دولت آقازاده پرور دارند و نگاه مردم را نسبت به دستاوردهای دولت تغییر داده اند و می گویند پسران استاندارهمه کاره استان هستند!

اگر در این مودر بیشتر نمی نویسیم به این خاطر است که خدایی ناکرده شائبه نگاه جغرافیایی وقومی مطرح شود اما بی انصافی است تا شهرهایی نظیر امیرآباد و نکا، نوشهر و چالوس و ساری در استان وجود دارند بابل به عنوان منطقه آزاد تجاری استان معرفی شود هرچند این شهر می تواند به عنوان شهر صنعتی مازندران نام گرفته و از تسهیلات و امکانات خاصی بهره مند شود، اگر فرزند شما هم در این باره شوخی کرده باشد، شوخی درستی نبوده است و جای بیانش پشت یک تریبون رسمی نیست.

مورد دیگر اینکه دانشگاه آزاد به هیچ عنوان جای مناسبی برای طرح مباحثی از این دست نیست و این سوال پیش می آید که مسئولیت فرزند جنابعالی چیست که درباره مسائل کلان استان اظهار نظر کنند.

جناب آقای استاندار به طور جدی و محکم و برای آخرین بار به جنابعالی توصیه می کنیم روشی را که در پیش گرفته اید تغییر دهید و به فکر توسعه عملی استان و خارج شدت از ریل شعارها باشید.

بهتر است یادآور شویم تا پایان وعده 2 ساله شما برای تغییر چهره استان مدت کوتاهی باقای مانده است و کوته نظرانه است اگر کسی بگوید استان مازندران در دوران استانداری شما حتی اندکی پیشرفت کرده است.

افزایش نرخ بیکاری، ادامه روند تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های کوچک، ناتوانی در کنترل اسیب های اجتماعی در حوزه خانواده، بلانکلیفی وضعیت زنان، دستاوردهای بزرگ و غرورذ آفرین ورزش مازندران و در مقابل آن عدم رشد زیرساخت های ورزشی استان، نبود برنامه ای جتمع و بی نتیجه بودن تلاش های اندک و بی جان در حوزه جوانان، انتصاب های ناموفق سیاسی، کاهش نرخ مشارکت اقتصادی، ادامه کشتارهای بی رحمانه و بی وقفه جاده های مازندران، ایجاد مشکلاتی در حوزه هوایی استان، بی نتیجه بودن وعده 2 ساله شما برای راه اندازی گردشگری دریایی و....

افزایش جذب بودجه که شما در همه سخنرانی هایتان به آن اشاره می کنید به هیچ عنوان به معنای توسعه استان نیست، بلکه بارِ شما را سنگین تر می کند و توقع مردم را بالا می برد.

به عنوان کسانی که دوستدار پیشرفت این دولت و موفقیت دکتر روحانی هستیم از شما تقاضا داریم جلوی فرزندانتان را بگیرد و شائبه هر گونه دخالت آنها در فضای رسمی استان را از بین ببرید.

همچنین شایسته است از فرزندتان درباره سخنرانی اخیرش در دانشگاه آزاد پاسخ بخواهید و در این زمینه شفاف سازی های لازم را برای تنویر افکار عمومی در دستور کار قرار دهید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • محمد
    يکشنبه 20 فروردين 1396-9:0


    با سلام.به نظر بنده نويسندگان اين مطلب دنبال نوعي مطالبه گري از استاندار هستند. اينكه شهري جزء منطقه آزاد شود يا نه روال قانوني خودش را دارد و اعلام آن مانند ديگر مناطق آزاد قبل از اعلام رسمي خيلي هم تعجب آور نيست. اما بزرگ نمايي اين قضيه تا اين حد نشان دهنده موارد ديگري است كه از نويسنده آن بايد سوال شود.

    • سراج
      چهارشنبه 10 شهريور 1395-1:27


      بوی نگاه قومی قبیله ای نویسنده، از هر خط این مقاله استشمام میشه.

      • چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-23:16


        سلام چنين خبري در وارش نيست!!!!! شايد خبر را حذف كرده است.