آخرین عناوین

دوشنبه 21 خرداد 1397-20:3 کد خبر:61259

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

پایان طغیان بیماری گوارشی ویروسی در کلاردشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علت بیماری گوارشي در کلاردشت را نوعی ویروس دانست که از راه خوراکی و آب آشاميدني انتقال يافته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به بروز بیماری گوارشي خفيف از روز يکشنبه ۶ خرداد ماه سال جاري در شهرستان کلاردشت و افزايش مراجعات به بيمارستان قائم کلاردشت(عج) ، دانشگاه علوم پزشکي مازندران فورا تيم مرکز عمليات بحران را در منطقه مستقر نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با  بیان این که اقدامات لازم توسط بخش های ذیربط در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، فرمانداری شهرستان کلاردشت و شرکت های آب و فاضلاب شهري و روستايي استان به عمل آمد، افزود: همزمان تصميمات موثر در کميته بحران شهرستان اتخاذ و مداخلات مناسب توسط شرکت آب و فاضلاب روستايي در شبکه آبرساني تحت پوشش انجام شد.

وی علت ایجاد و طغیان این بیماری را نوعی ویروس دانست که از راه خوراکی و آب آشاميدني انتقال يافته و بيان کرد: اقدامات کنترلي با تمرکز بر آموزش چهره به چهره ساکنين و آموزش عمومي براي قطع زنجيره انتقال بيماري انجام شد.

موسوی با اظهار این مطلب که خوشبختانه این بیماری بسیار خفیف بود و  تنها ۶ مورد بستری وجود داشت که همه در عرض چند ساعت ترخیص شدند گفت : در طي ۱۴ روز ۱۱۷۴ بيمار به بيمارستان مراجعه نمودند و باتوجه به اينکه تعداد بيماران در ۴ روز قبل به کمتر از حد مورد انتظار رسيده است ، پايان طغيان بيماري گوارشي ويروسي در کلاردشت را اعلام مي کنيم .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :