آخرین عناوین

سه شنبه 22 خرداد 1397-10:55 کد خبر:61265

مدیرعامل آبفا مازندران خبر داد:

آب های زیرزمینی مازندران درحال شورشدن است

مدیرعامل آبفا مازندران بابیان اینکه کسی مشکل آب و کم‌آبی در مازندران را باور نمی‌کند گفت: آب‌های زیرزمینی استان به سمت شوری پیش می رود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفا شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری با اشاره به معضل کم‌آبی و شورشدن منابع آبی در استان اظهار داشت:در این راستا، سال قبل در گلوگاه آب‌شیرین‌کن افتتاح‌شده است.

وی هزینه تولید آب در استان را به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت:برداشت بیش‌ازحد و مصرف بی‌رویه از منابع آبی سبب تهدیداتی می‌شود و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های شرکت‌های آب و فاضلاب، تأمین آب باکیفیت است و این امر خط قرمز ما محسوب می‌شود.

ذاکری با اظهار اینکه به سمتی می‌رویم که هزینه‌های ما برای تولید آب چندین برابر می‌شود و گفت: در برخی شهرستان‌های شاهد افزایش منگنز و آهن در آب شهرستان‌های غربی استان هستیم.

وی گفت:در حال حاضر آب باکیفیت و با هزینه بالا در اختیار مردم استان قرار داده می‌شود و باید به مدیریت مصرف در حوزه آب توجه اساسی کرد زیرا قبول کنیم که با کمبود بارندگی و منابع مواجه هستیم.

ذاکری بابیان اینکه میزان بارندگی به کمتر از ۵۰۰ میلی‌متر در سال رسیده است گفت:کسی باور نمی‌کند که در مازندران بحران آب‌داریم و آب‌های سطحی استان رو به کاهش است.

مدیرعامل آبفا مازندران اعتبارات سال قبل در حوزه عمرانی را سال قبل ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و گفت: ۵۵ درصد اعتبارات تخصیص‌یافته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم تصریح کرد:امیدواریم با تأمین منابع مالی مشکلات را کاهش دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :