آخرین عناوین

چهارشنبه 23 خرداد 1397-16:26 کد خبر:61301

هردم از این باغ بری می رسد:

وضعیت قرمز برای قیمت گوشت قرمز در مازندران

قیمت گوشت قرمز در مازندران در ماه اخیر قرمزتر از آن‌چیزی بود که بسیاری از مردم ترجیح دادند که آن را از سبد غذایی خود در ماه مبارک رمضان حذف کنند .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مشکلات اقتصادی نوسانات مختلفی بر بازار حاکم است به‌ طوری‌که نه مردم، نه بازاریان و اصناف از آن رضایت ندارد، بازار گوشت قرمز مازندران نیز از نوسانات به دور نماند به‌طوری‌که افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

*سکوت اتحادیه قصابان از قیمت‌ها

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران بیان اینکه در حال حاضر بازار گوشت قرمز مرکز مازندران راکد است، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار قیمت، قیمت گوشت قرمز را اعلام نمی‌کنیم و با توجه به شرایط موجود سکوت اختیار کردیم.

عبدالرحیم قاسمی افزود: با توجه به اینکه واحدهای صنفی وابسته به مشتری هستند و گوشت نیز جز کالاهایی فسادپذیر است معتقد هستیم با اعلام نکردن قیمت‌ها در رسانه‌ها شرایط بهتر خواهد شد و واحدهای صنفی نیز با درصد سود پایین قانع هستند.

*تصور نمی‌کنیم بازار تکانی بخورد

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران با اشاره به اینکه با توجه به راکد بودن بازار تقاضا و عرضه پایین است و درباره پیش‌بینی وضعیت بازار گوشت قرمز در استان، خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کنیم بازار تکانی بخورد؛ چرا که در ماه مبارک رمضان که اوج فروش گوشت قرمز است در بازار خبری نبوده است.

وی با اشاره به اینکه صحبت از واردات و توزیع گوشت در بازار در حد شعار است، تصریح کرد: به واحدهای صنفی اعلام کردیم برای دریافت گوشت‌های وارداتی اعلام آمادگی کنند ولی با وجود اینکه اسامی را اعلام کردیم حتی یک گرم گوشت در اختیار واحدها قرار نگرفت.

*دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گوشت قرمز ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز درباره وضعیت بازار گوشت قرمز و احتمال افزایش قیمت‌ها ، اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گوشت قرمز ندارد.

دلاور حیدرپور اضافه کرد: دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار، حباب بازار است که از نظر روانی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: گوشت قرمز وارداتی با قیمت 29 هزار تومان در حال توزیع است که امیدواریم این کار شوک وارد شده به بازار را از بین ببرد.

هر چند رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران قیمت گوشت قرمز را ترجیح داد که اعلام نکند اما با گشتی در بازار آنچه به دست می‌آید این است که قمیت گوشت قرمز در استان 45 تا 55 هزار تومان به صورت مخطوط است.

با همه اوصاف خیلی از مردم ترجیح دادند که در ماه مبارک رمضان دور گوشت قرمز برای خرید و مصرف خط قرمز بکشند چرا که براساس اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حباب بازار دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز بوده است و مرکز ظاهرا تیشه‌ای برای از بین بردن این حباب در اختیار ندارند تا از این توشه بهره‌مند شود.

حباب یا غیرحباب آنچه دیده می‌شود این است که این ماده غذایی در سبد بسیاری از خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :