آخرین عناوین

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-13:11 کد خبر:6131

برای اینکه خیال همه ما راحت شود:

لطفا این 4 مدیر مازندرانی را ممنوع المصاحبه کنید

بهتر است مدیران را کلا ممنوع المصاحبه کنیم تا قدر رسانه ها و گوش های شنوای مردم را بدانند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، مازندران از استان های پرحادثه کشور است، این جمله ای است که روسای هلال احمر مازندران عموما در آغاز نشست های خبری شان به زبان می آورند تا بگویند کار در این استان تا چه اندازه دشوار است.

این استان پرحادثه و در واقع پرخبر مسئولانی جسور، قوی و پاسخگو می خواهد که متاسفانه کمتر نشانی از این دست مدیران در حوادث اخیر مازندران به چشم خورده است.

به جز مورد نادر بحران سفید که به بسیجی عمومی منتهی شد مابقی اتفاقات استان عموما از پشتیبانی خوبی بهره نبرده است.

به طوریکه کمتر می توانید به جز اخبار خسته کننده و بی نتیجه آماری ـ شعاری چیزی از مدیران و دستگاه های مازندران در رسانه ها پیدا کنید.

بی شک رهبری در وضعیت ارتباطی مردم و مسئولان حفره ای را مشاهده نمودند که شعار سال را بر این مبنا پایه گذاری کردند.

از اصلی ترین کانال های ارتباطی مردم و مسئولان می توان به رسانه ها اشاره کرد، در شرایطی که رسانه های مجازی گروهی و شبکه های اجتماعی اخبار را به شکلی غیرحرفه ای وغیرمستند آنهم با سرعت بالا دست به دست می کنند، نقش حیاتی رسانه های معتبر و رسمی بیش از پیش حائز اهمیت است.

به همین جهت مسئولان مازندرانی باید از فرصت و ظرفیت رسانه ها نهایت استفاده را ببرند و در مقام پاسخگویی به گفتگو با آنها بنشینند، اما روابط عمومی اکثرا ضعیف مسئولان و مدیران مازندرانی باعث شده است که اولا دسترسی به آنها بسیار دشوار باشد و ثانیا با احتیاط و نوعی هراس ذاتی (که از سستی جایگاهشان نشات می گیرد) اقدام به پاسخگویی کنند.

ضمن اینکه آنها اکثرا از حوادث روز ملی بی خبر هستند و وقتی طرحی یا تصمیمی در نهاد متبوع آنها در سطح ملی رسانه ای می شود و ما برای جزئیات اجرای آن در استان به سراغشان می رویم حتی روحشان از چنین اتفاقی خبر ندارد و معمولا می گویند اجازه بدهید پرس و جو کنم بعد در خدمتتان هستم، بعد هم که به خدمتشان می رسیم یا تلفن را جواب نمی دهند یا همان حرف های قدیمی را از روی کاغذ برای ما می خوانند.

 از میان مدیران ارشد استانداری تنها می توان به یونسی و نبیان؛ معاونان سیاسی و عمرانی استانداری به عنوان مدیرانی پاسخگو و اهل مصاحبه اشاره کرد که حتی اگر در آن لحظه قادر به پاسخگویی نباشند خودشان با خبرنگاران تماس می گیرند تا به سوالاتشان پاسخ دهند.

اما دیگر مدیران ارشد نمایندگی دولت در مازندران چندان ردی از خود به جای نمی گذارند و گفتگوهای اختصاصی و تحلیلی چندانی از آنها در دسترس نیست،عموما از شخصیت و رویکرد و تمایل سیاسی و احتماعی آنها آگاه نیستیم، برنامه های بلندمدتشان را نمی دانیم، از عکس العملشان در برابر حوادث خاص دیر مطلع می شویم و خلاصه اینکه به قول دوستان در باغ نیستند.

آیا بهتر نیست این دست مدیران را کلا ممنوع المصاحبه کنیم تا قدر رسانه ها و گوش های شنوای مردم را بدانند.

از میان مدیران و مسئولان ارشد مازندران 4 مسئول بیش از دیگران رغبتی به گفتگوهای اختصاصی از خود نشان نمی دهند و همین امر باعث شده است که درصد اخبار منتشرشده از سوی آنها که حاصل گفتگو یا خبری اختصاصی باشد، کمتر از میانگین معمول باشد.

متاسفانه همه این مدیران در مسئولیت هایی حساس قرار دارند اما عموما نظرات خود را در قالب کلیشه ای و کنالیزه شده روابط عمومی بیان می کنند که کمتر نشانی از چالش و ضعف در آنها به چشم می خورد و عموما به شرح عملکرد و تبلیغ دستاوردها محدود می گردد.

 در این گزارش ذکری کوتاه از این مدیران خواهیم کرد و امیدواریم همین مسئله باعث فعالیت بیشتر آنها و حضوری جدی تر در اخبار زنده و گفتگومحور باشد.

 حسن خیریان پور/ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی

خیریان پور از مدیران قدیمی کشور است که سوابق زیادی در نقاط مختلف کشور داشته است. در همان نخستین روزهای انتصاب وی به عنوان یکی از مهمترین معاونان دکتر فلاح، شائبه هایی درباره بی نسبت بودن وی با دولت تدبیر و امید مطرح شد و پرونده تحقیق و تفحص از استانداری زمان طاهایی نخستین پرونده جدی وی پس از استقرار در ساختمان سفید خیابان انقلاب بشمار می آمد که او از جریان آن کاملا اظهار بی اطلاعی کرد و تا به امروز که حدود 2 سال از آغاز به کارش می گذرد در این مورد خبری را رسانه ای نکرده است.

تلفن همراه وی اکثرا خاموش است و به دشواری می توان از او برای گفتگویی اختصاصی وقت گرفت،اگر اخبار مدیران ستادی استانداری را در جدولی آماری قرار دهید سهم وی آنقدر ناچیز است که حتما توجه شما را به خود جلب می کند.

حال آنکه مباحثی نظیر "استخدام های جنجال آفرین طرح مهرآفرین"، "اعتراضات گسترده کسانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اما استخدامشان به تاخیر افتاده بود"، "وضعیت مبهم مالی استانداری مازندران که همواره اخباری مبنی بر افزایش اعتبار و بودجه از آن به گوش می رسد"، "ناتوانی و کاهش راندمان کاری نیروی انسانی دولت در استان"، "بی نتیجه بودن کندوکاوها در پروسه تحول اداری در استان" و بسیاری از موارد دیگر می بایست واکنش هایی زنجیره ای و گفتگوهایی پی در پی از او را رسانه ای می کرد، اما خیریان پور همچنان ترجیح می دهد اخبارش را به صورت کانالیزه شده یا از طریق تریبون های عمومی سخنرانی منتشر کند و هنوز اعتقادی به نزدیکی تحلیلی به رسانه ها ندارد.

 حیدر نوروزی/ راه و شهرسازی مازندران

نوروزی نیز از مدیران باسابقه در وزارت راه و وزارت کشور است اما او هنوز انتقال اخبار از کانال روابط عمومی را به گفتگوهای زنده و تحلیلی ترجیح می دهد.

در حالیکه دستگاه وی با مسائل عدیده ای نظیر "راه های قاتل"، "پروژه های عمرانی نیمه کاره"، "بدهکاری به پیمانکاران"، "وضعیت بغرنج مسکن مهر"، "نوسازی سیستم جاده ای استان"، "حوادث جاده ای"، "گره کور جاده کندوان"، "صدمات ناشی از حوادث طبیعی"، "بی سروسامانی آماری در حوزه زیست شهری"، "مشکلات ناشی از عدم برخورداری بسیاری از شهرهای استان از طرح جامع شهری" و... روبرو است.

 اما از هنگامی که وی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی مازندران انتخاب شده است به جز گفتگو با صدا و سیما (که آنهم جزو علایق روابط عمومی ها و مدیران است) و یک گفتگو کلی با اصحاب رسانه کمتر می توان بحثی تحلیل یا گفتگویی اختصاصی از وی در رسانه های مازندران یافت.

ضمن اینکه انتظار می رفت در وقایع طبیعی همچون سیلاب یا تصادفات رانندگی استان حضوری فعال تر از وی در اخبار دیده شود که اینگونه نشد.

 البته حجم حضور رسانه ای وی نسبت به سه مدیر دیگری که نام می بریم به مراتب بیشتر بوده است اما تمرکز ما بر گفتگوهای اختصاصی و همچنین حضوری فعالتر با توجه به گستردگی حوزه عملیات این اداره کل است.

از روابط عمومی این اداره کل که کارمندانی قدیمی و رسانه ای دارد انتظار می رود نوروزی را با فضای استان بیشتر آشنا کنند وکمی از اخبار کانالیزه شده فاصله بگیرند.

علی اکبر حمزه ای/ امور مالیاتی مازندران

در حالیکه دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی تا حد زیادی وابستگی بودجه کشور به نفت را کاهش داده و اتکا به مالیات ها را بالا برده است.

 اما در اداره کل امور مالیاتی استان هیچ تغییر خاصی به چشم نمی خورد و به هیچ عنوان گزارش مناسبی برای رسانه ها در دست نیست تا آنها بدانند سیاست های مالیاتی استان چه تغییری کرده، چند درصد از اقتصاد مازندران مالیات میدهد یا نمی دهد، روش های تازه چیست، مالیتن استان چگونه می تواند در روند توسعه اقتصادی نقش آفرینی کند، ایرادهای کار کجاست، بحث های تخصصی در این زمینه چگونه می تواند همه فهم تر شود و...

مالیات همینک بار بزرگی از اقتصاد استان را به دوش می کشد و لازم و ضروری است که فعالیت های رسانه ای مدیرکل این نهاد اقتصادی مهم بسیار بیشتر شود.

 حضور جدی حمزه ای در اتاق های فکر رسانه ای، اعلام آخرین اخبار و اطلاعات به صورت ماهانه در جمع اصحاب رسانه، گشایش در رابطه دوجانبه رسانه ای و استفاده از ظرفیت بالای شعار سال در راستای تنویر افکار عمومی باید در دستورکار اداره کل مالیاتی استان قرار گیرد.

البته حمزه ای مدیری موفق و بی حاشیه است اما اصلا ارتباط مناسب و به روزی با رسانه ها ندارد و این باعث خواهد شد که سیاست های اخیر دولت در استان به خوبی اجرا نشود زیرا دوران ارتباط برقرار کردن با مردم یا به قول مالیاتی ها مودیان از طریق بنر گذشته است.

 علی اصغر قاسمیان/پست مازندران

قاسمیان مدیرکل پست مازندران است و تعجب نمی کنیم اگر بسیاری از شما تا به حال حتی نام وی را هم نشنیده باشید.

 در حالیکه وزیر ارتباطات یکی از رسانه ای ترین وزیران دولت تدبیر و امید است مدیرعامل یکی از مهمترین و چالشی ترین نهادهای وی در استان گویا روزه سکوت گرفته به طوریکه از ابتدای امسال تا به حال حتی یک خبر هم از وی در رسانه ها منتشر نشده و به سختی می توان از آغاز به کارش تا به امروز بیشتر از انگشتان دست از وی خبری در رسانه های استان پیدا کرد.

همچنین به احتمال زیاد قاسمیان تنها مدیری است که تا به حا با رسانه های کتبی استان گفتگویی اختصاصی نداشته است.

اختلاف نرخ ارسال بسته های پستی در باجه های مختلف، پیگیری روند تحقق برنامه های پست مازندران در سالجاری، ارائه آمار و اطلاعات ماهانه از وضعیت پست استان، نیازهای فیزیکی و توسعه زیر ساختی پست مازندران و کمبود نیرو در این شرکت از جمله مسائلی است که همچنان در سایه بی توجهی وی به رسانه ها از دید مخاطبان مغفول مانده است.

یا در اداره کل پست مازندران هیچ خبری نیست و همه چیز به شکلی تکراری و روتین در حال گذر است یا اینکه مدیر جدید اصلا شناختی از رسانه ها ندارد که در هر دو صورت با رویکرد دولت در منافات است.

 لازم به ذکر است که نام مدیران بسیاری را می توانستیم در این لیست بگنجانیم اما تقریبا بدترین آنها را با توجه به موقعیتشان انتخاب کردیم و این وعده را به مخاطبان می دهیم که در آینده نزدیک مدیرانی که در لیست همدلی و همزبانی دولت و ملت جایگاه مناسبی ندارند به شما معرفی کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :