آخرین عناوین

يکشنبه 27 خرداد 1397-18:0 کد خبر:61354

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

مواج شدن دریای خزر

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه پرفشار از فردا در استان گفت: دریای خزر مواج می شود و شنا و صید کیلکا در آن توصیه نمی شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،محمدرضا رضوی اظهار داشت: با توجه به نفوذ یک سامانه پرفشار از بعدازظهر فردا دوشنبه به ‌تدریج شرایط برای وزش باد با جهت غالب شمال غربی و شمالی در سواحل استان فراهم خواهد و پیامد آن دریا مواج خواهد شد.

وی افزود:بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل و دور از ساحل ۱۲ متر بر ثانیه (۴۳ کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی وبیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان تا از ۱.۲ تا ۱.۸ متر برآورد می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود با توجه به شرایط ذکرشده، کلیه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا مراقبت‌های لازم را به عمل‌آورند.

وی همچنین درباره شنا در دریا توصیه کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و طرح‌های سالم‌سازی دریای خزر و همچنین دیگر کاربران بخش شنا تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از شنای هموطنان عزیز در دریا را به عمل‌آورند.

رضوی درباره صید کیلکا نیز گفت: با توجه به نامساعد بودن دریا و وزش باد در فردا شب (دوشنبه‌شب) شرایط برای صیادان کیلکا دشوار به نظر می‌رسد و لذا مسئولان شیلات و صیادان درخواست می شود بااحتیاط و هوشیاری بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :