آخرین عناوین

دوشنبه 28 خرداد 1397-18:2 کد خبر:61371

کاسپین 24 گزارش می دهد:

حکایت طرح‌های ملی در ساری

کتابخانه مرکزی مازندران با وجود زمان طولانی‌مدت از کلنگ‌زنی آن که تنها 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته پس از 15 سال همچنان به همان شکل باقیمانده است.


خزرتیترخبر: کتابخانه مرکزی مازندران در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در چهار طبقه با زیر بنای هفت هزار و 600 متر مربع ساخته خواهد شد.

کتابخانه مرکزی مازندران با وجود زمان طولانی‌مدت از کلنگ‌زنی آن که تنها 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته پس از 15 سال همچنان به همان شکل باقیمانده است،برای تکمیل این پروژه 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد از بودجه ملی تامین شود که هنوز تامین نشد.

شهرستان ساری یکی از تنها مراکز استانی است که از وجود یک کتابخانه مرکزی بی بهره است و انتظار می رود مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل این پروژه مهم فرهنگی مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

حسین اسلامی ساروی رئیس پژوهشکده ساری شناسی می گوید: هویت اصلی فرهنگی هر شهر، ملت و کشور به ساختمان بلندش و آسفالت خیابانش نیست بلکه مردم به موزه‌های آن کشور می‌روند و همچنین به کتابخانه مرکزی و ملی آن کشور رفته تا میزان ارزش ملت و قدمت آن را بسنجند.

اسلامی می افزاید: در ایران کتابخانه ملی داریم اما هنوز در اندازه ملت ایران نیست و در استان‌ها نیز هر استانی یک کتابخانه مرکزی دارد اما انگار نوبت به کتابخانه مازندران رسید تمامی مسئولان تب و لرز گرفتند و گدا و فقیر ‌شدند و پول نفت ندارند.

وی تصریح می کند: برای ساخت کتابخانه مرکزی مازندران نیاز به زمین بود که در وسط پارک مادر به آنها زمین داده شد و پس از آن برای ساخت از بودجه ملی قرار بود استفاده شود که در میانه راه طرح ساختمان هفت طبقه کتابخانه مرکزی به بهانه بودجه سه طبقه حذف شد و حال این چهار طبقه هم سالیان زیادی از آن گذشته و هنوز ساخته نشد.

رئیس پژوهشکده ساری شناسی، عنوان می کند: حدود 15 سال شده که هنوز ساختمان این کتابخانه را تمام نکردند و هر وزیر ارشادی قول همان سال را می‌دهند اما تمام نمی‌شود،کتابخانه مرکزی ساری حکایتش شده همانند موزه مرکزی ساری که معاون رئیس جمهور کلنگ آن را کوبید اما عملی نشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر کتابخانه مرکزی ساری واقع در میدان فرح آباد در بوستان مادر بی صاحب مانده و مسئول آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بودجه آن هم ملی است اما مسئولان استانی چه استاندار فعلی و قبلی انگیزه‌ای برای انجام اقدامات فرهنگی ندارند و این نشان می‌دهد که بار فرهنگی مسئولانمان ضعیف است.

اسلامی افزود: نگاه مسئولان پایدار نیست چراکه پیشرفت پایدار برای هر ملتی انجام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی است و باید موزه و کتابخانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم مازندران کتابخانه و موزه و مراکز فرهنگی می‌خواهند، نیاز به مراکزی داریم تا به اقدامات فرهنگی پرداخته شود و این را در حال حاضر اعلام می‌کنم که برای من به عنوان شهروند ساروی و تمامی شهروندان و مسئولان مازندران ننگ است که ساری تنها مرکز استان بدون موزه مرکزی کشور است و این مایه سرشکستگی که ساری است که هنوز کتابخانه مرکزی ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :