آخرین عناوین

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394-11:45 کد خبر:6138

پروژه ای که از قافله جا ماند:

شرکت سایپا، زمین ساحلی، رویای جوانان میاندورود و آینده‌ای مبهم!

چنانچه تکلیف زمین را مشخص نکنند ، به‌جای اینکه این زمین سبب اشتغال در منطقه شود، احتمال دارد تبدیل به تفرجگاه کارکنان این شرکت شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، چند سال قبل بود که شنیده شد شرکت سایپا با در اختیار گرفتن زمینی در نزدیکی ساحل میاندورود قصد ایجاد تأسیسات شرکت خود را دارد که با این کار برای جوانان منطقه ایجاد اشتغال کند اما هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام نگرفته و با ایجاد اشتغال برای یک نگهبان، تنها اقدام به دیوارکشی و تملک آن را کردند.

ابراهیم نوائیان بخشدار گهرباران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در این‌باره اظهار کرد: در زمان علی رجبی فرماندار سابق شهرستان این قرارداد بسته شد و قرار بود ظرف مدت دو سال وارد فاز اجرایی شود که تقریباً یک سال قبل باید این کار انجام می‌شد.

وی افزود: مسئولان این شرکت تا به‌حال تنها دور زمین را دیوار و آن را تملک کردند و کاری صورت ندادند، این زمین از طریق منابع طبیعی به شرکت سایپا واگذار شد و طبق قانون همه زمین‌هایی که در اختیار دولت است، اگر بعد از مدتی کاری در آن انجام نشود، باید برگشت کند.

بخشدار گهرباران تصریح کرد: چنانچه تکلیف زمین را مشخص نکنند و مشمول زمان شود و مسئولان تغییر کنند، به‌جای اینکه این زمین سبب اشتغال در منطقه شود، احتمال دارد تبدیل به تفرجگاه کارکنان این شرکت شود.

نوائیان با بیان اینکه با استان و شرکت سایپا مکاتبات مختلفی انجام دادیم، بیان کرد: نتیجه‌ای از مکاتبات عایدمان نشد و تقاضا داریم نسبت به این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی تأکید کرد: نظر ما بر این است اگر تأسیسات شرکت ایجاد نشد، تأسیسات گردشگری برای توسعه گردشگری ایجاد شود و همانند پروژه‌های بزرگ گردشگری کشور، چنین پروژه‌ای در این مکان احداث شود.

بخشدار گهرباران گفت: این منطقه با توجه به وجود جاده بین‌المللی، راه‌آهن، فرودگاه، دریا، هم‌جواری با بندر امیرآباد، ایجاد پل ارتباطی با نوار ساحلی فرح‌آباد ساری، می‌تواند منطقه توریستی و گردشگری کم‌نظیری باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حسین لاری
    سه شنبه 22 ارديبهشت 1394-23:4


    سلام دوست عزیز .وهمرزم دوران جنگ تحمیلی ام .
    ابراهیم جان بجای بردن شرکت سایپا به کنار ساحل بکر ودست نخورده .میاندرود گهرباران .
    شرکت تخته سه لایی شهید رجایی .شرکت نکا چوب .کشت وصنعت .شرکت چل .کرم کمیکال و....که دارای تاسیسات زیر بنایی هست وهمچین دارای سوله های متعدد که دارای استاندار د لازم میباشد وبلامصرف هم هست استفاده کن و دریای گهرباران را بسپا همین وضیعت باشد که جلوگیری شود از سودجویان و رندان اقتصادی .واصلا دست بهش نزن تور خدا و قسم به همان ایه قرانی که شب عملیات میخوندی برای گروهان سه دسته سه گردان عاشورا بهش دست نزن و همینطوری باشد خیلی به نفع مردم ومحیط زیست وامنیت و.. ان هست .