آخرین عناوین

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-9:5 کد خبر:6148

انتقاد رئیس راه و شهرسازی قائم‌شهر از آب شهری:

مشکل آب شرب مسکن مهر بارفی‌کلای قائم‌شهر برطرف نشد

رئیس راه و شهرسازی قائم‌شهر گفت: طبق مصوبه باید در مدت یک هفته مشکل آب شرب مسکن مهر بارفی‌کلای قائم‌شهر برطرف می‌شد که محقق نشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدمهدی خناری در جلسه کارگروه مسکن با بیان اینکه مسکن مهر منطقه بارفی‌کلای قائم‎شهر با مشکلات زیادی روبرو است، اظهار کرد: عمده مشکلات این منطقه نداشتن آب شرب مناسب است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته کارگروه مسکن، برطرف کردن مشکل آب شرب منطقه بارفی‌کلا مصوب شد، افزود: طبق مصوبه باید در مدت یک هفته این مشکل برطرف می‌شد که محقق نشد.

رئیس اداره راه و شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: تأمین اعتبار برای خرید چاه انجام شد اما در اجرای پروژه‌های مسکن مهر برای تأمین آب شرب مورد نیاز از طرف دولت به آب و فاضلاب شهری واگذار شد.

کارشناس آزمایشگاه آب و فاضلاب قائم‌شهر نیز با بیان اینکه در ابتدا قرار بود آب مورد نیاز از طریق آبفای روستایی تأمین شود، خاطرنشان کرد: خرید یک دستگاه زمین برای حفر چاه در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها انجام شد اما مشکلات فاضلاب این مسکن مهر و آلودگی آن برای ما محدودیت ایجاد کرد.

محمد علی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی از مالکان، زمین‌های اطراف پروژه را با قیمت بالاتر از حد کارشناسی مطرح می‌کنند، تصریح کرد: فاضلاب مسکن مهر یک معضل است که باید تصفیه شود تا مورد استفاده کشاورزی قرار گیرد.

یکی از ساکنان مسکن مهر بارفی‌کلای قائم‌شهر که در این جلسه شرکت داشت، بیان کرد: مشکل عمده ما نبود آب شرب مناسب است و در این راستا بسیاری از ساکنان در اثر مصرف آب ناسالم بیمار شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طبق قرارداد ما 324 واحد باید ساخته می‌شد، متذکر شد: در حال حاضر 384 واحد ساخته شد.

&&&&

جوابیه شرکت آبفای شهری به خبر منتشر شده در سایت خزرخبر:

درپی درج عنوان مطلبی در خصوص" مشکل آب شرب مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر "در برخی از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مازندران به استحضار می رساند:

مسکن مهر بارفیکلا خودمالک و در خارج از محدوده خدمات آب و فاضلاب شهری قرار دارد لذا برای رفع مشکل کمبود آب در این طرح،  مقرر شد از تاسیسات آب وفاضلاب روستایی که در نزدیکی مسکن مهر مذکور قرار دارد، استفاده شود ولی به دلیل بالابودن هزینه آبرسانی از نظر بعد مسافت و هزینه اجرا، شرکت آبفاشهری استان تصمیم گرفت رأساً نسبت به خرید زمین و حفر یک حلقه چاه در نزدیکی مسکن مهر اقدام نماید.

در این راستا با پیگیری های صورت گرفته از سوی امور آب وفاضلاب قائمشهر، با همکاری پیمانکار پروژه و نمایندگانی از اهالی ساکنان مسکن مهر، چند قطعه زمین در نزدیک مسکن مهر درنظر گرفته شد که به دلیل قیمت نامتعارف زمین، خرید زمین مورد نیاز طولانی شد.

موضوع زمین در کارگروه شورای تامین استان عنوان  و مقرر شد نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری با هماهنگی آب وفاضلاب شهری مازندران نسبت به خرید زمین اقدام عاجل نمایند.

در ادامه پیگیریهای صورت گرفته، قطعه زمینی در نزدیکی مسکن مهر بارفیکلا انتخاب و هم اکنون هیئت کارشناسان منتخب، از محل زمین بازدید و موافقت اولیه خود را از قیمت پیشنهادی مالک اعلام نمودند.

لذا با توجه به مراحل انجام کار و انتخاب پیمانکار حفار، به زودی با قطعی شدن خرید زمین از محل منابع داخلی،  عملیات اجرایی آن در سریعترین زمان ممکن آغاز می شود.

از طرف دیگر شرکت آبفاشهری استان با توجه به نیاز ساکنان مسکن مهر مذکور به آب شرب، سریعاً نسبت به تخصیص اعتبار به مبلغ 3 میلیارد ریال برای حفر و تجهیز و احداث خط انتقال آب اقدام نمود.

لازم به ذکر است لوله گذاری محوطه شهرک از منابع داخلی شرکت تامین شده و تمامی انشعابات آن نیز وصل است.

بهمن آذرمنش

مدیر روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آبفای شهری مازندران

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :