آخرین عناوین

سه شنبه 5 تير 1397-9:29 کد خبر:61507

انتقاد دادستان نكا:

آزادسازی ساحل نكا همچنان بدون نتيجه باقی مانده است

دادستان نكا گفت:با وجود اينكه سال‌های سال برای آزادسازی ساحل نكا تلاش شده و گام‌های اساسی برداشته شده است اما همچنان بدون نتيجه باقی مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در نشست خبری با خبرنگاران  به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: دریا از مسائل حساس و کلیدی برای شهرستان نکاست و آزادسازی ساحل نکا خواسته 120 هزار نفر جمعیت نکاست که دریا داریم اما ساحل نداریم.

وی افزود: بخشی از ساحل دریای نکا توسط یکی از قوای نظامی تصرف شده است و تلاش داریم تا شهرستان نکا که دارای دریا است اما ساحل ندارد، به زودی از ساحل مناسب برخوردار شود که با بررسی‌های مختلف و پیگیری‌های مختلف، به‌زودی این ظرفیت برای نکا فراهم می‌شود.

دادستان نکا گفت: شهرستان نکا از شهرهای دارای طلاق فراوان است که این مسأله شاید به دلیل ورود پرونده‌ها از شهرهای همجوار باشد که در سال گذشته 178 فقره طلاق توافقی داشتیم و همچنین 172 فقره طلاق درخواستی از سوی زوجه بوده است.

ملاکریمی بیان کرد: مجموع پرونده ها طلاق شهرستان نکا در سال گذشته 350 طلاق بوده است که یک سوم ازدواج‌های شهرستان نکا در سال گذشته منجر به طلاق شده است.

* عمده پرونده‌های نکا مربوط به تصادفات است

وی بخش عمده پرونده‌های نکا را مربوط به تصادفات دانست و گفت: در این بخش امیدواریم با همکاری پلیس و مجلس، قانونی وضع شود تا از ورود این پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری و کار به دستگاه قضائی نرسد.

دادستان نکا یادآور شد: سال گذشته در مجموع 16 هزار و 644 فقره پرونده وارد دادسرای نکا شد که 16 هزار و 908  پرونده خروجی داشتیم.

وی با اعلام اینکه قرعه‌کشی صندوق‌های قلکی در نکا بیداد می‌کند؛ افزود: این صندوق‌ها غیرمجاز است و باید افراد با دقت بیشتر وارد چنین مجموعه‌هایی شوند و همچنین برای ورود به صندوق‌های قرض‌الحسنه تحقیقات لازم را انجام و از ورود به صندوق‌های غیرمجاز خودداری کنند.

این مسئول اظهار کرد: مردم احترام به قانون بگذارند و مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند و مسئولان هم پاسخ مناسب، لازم و مکفی به مردم بدهند و مردم را درگیر بروکراسی اداری نکنند.

ملاکریمی گفت: سامانه سجام و ثنا از جمله سامانه‌های قوه قضائیه است که سامانه سجام، دیده‌بان پیشگیری است که تاکنون 800 نفر در نکا در این سمانه ثبت نام کرده‌اند و سامانه ثنا هم سامانه‌ای برای انجام امور قضایی و پرونده‌سازی‌ الکترونیکی است که 82 درصد ابلاغ‌های دادگستری نکا اکنون از این طریق انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه دادگستری نکا در ثبت ثنا در ماه گذشته، نمونه استان مازندران شد، افزود: در سال گذشته 22 هزار و 978 فقره پرونده سنتی و الکترونیکی در نکا ابلاغ شد که از این تعداد 9 هزار و 763 فقره ابلاغ الکترونیکی بود و در سه ماهه امسال هم در نکا تاکنون 12 هزار و 945 فقره ابلاغ داشته ایم که از این تعداد 10 هزار و 918 فقره الکترونیکی بود.

* جرائم الکترونیکی در نکا فراوان است

دادستان نکا با اشاره به اینکه "جرائم اینترنتی" از جمله جرائم با آمار بالا در نکا است خاطرنشان کرد: رصد این جرائم مستقیم توسط فن‌آوری و اطلاعات دادستان کل کشور انجام می‌شود و تاکنون 26 مورد جرائم اینترنتی در نکا از دادستانی کل کشور به ما ارائه شده است.

ملاکریمی با بزرگداشت نام و یاد شهید بهشتی اظهار کرد: شخصیت شهید بهشتی شخصیت بی‌نظیری بود که تعامل همه‌جانبه با گروه‌ها و احزاب مختلف داشت و مصداق کامل صبر، متانت و منطق بود.

وی گفت: هفته قوه قضائیه هفته بزرگداشت نام و یاد این بزرگ مرد است که اکنون نظام از فقدان فیزیکی ایشان محروم شده است اما تفکر ایشان در حاکمیت جاری و ساری است.

دادستان نکا ایجاد امنیت در پارک‌ها، جلوگیری از سگ‌گردانی، توجه مسئولان بر کشتار غیرمجاز، کنترل اصناف بر واحدهای تجاری فاقد پروانه و جواز کسب، حمایت از سرمایه‌گذاران، جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی و غیرمجاز شن و ماسه و جنگل و...، کنترل بر تغییر کاربری و تشکیل کارگروه پیشگیری در این بخش، توجه به جاده‌های بالادست و مرمت و بازسازی آن را از مسائل عامه مردم دانست که دادستانی در این بخش‌ها وارد شده و تذکرات لازم ارائه شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :