آخرین عناوین

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-10:13 کد خبر:6151

روابط عمومي اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي مازندران:

طرح ارتقاي ايمني موتورسواران در استان مازندران

طرح ارتقاي ايمني موتورسواران با مشاركت پليس راه استان، فرمانداري، بخشداري و دهياري استان در 20 روستا به اجرا در آمد.


به گزارش خزرخبر، همزمان با آغاز فصل كشاورزي و تردد موتور سواران، وانت بارها و ادوات كشاورزي در محورهاي روستايي و برون شهري استان طرح ارتقاي ايمني ويژه موتور سواران با مشاركت پليس راه استان، فرمانداري، بخشداري و دهياري هاي شهرستان هاي مختلف استان ، در 20روستا به اجرا در آمد.

مهندس محمدزاده ،مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران با بيان اين مطلب گفت:  با توجه به سهم 24درصدي تلفات موتورسواران در محورهاي برون شهري مازندران و با توجه به اينكه عمده تلفات اين گروه در حوزه سني 30-21سال اتفاق مي افتد، اقدامات فرهنگي و آموزشي در محورهاي پر حادثه از حيث تلفات موتورسوار صورت گرفته است.

 در اين راستا، همزمان با فصل كشاورزي آموزش به خانواده ها در حوزه خـطرات رانندگي غير ايمن با موتور سيكلت و نمايش آموزشي، سرگرمي و توزيع ادوات ايمني موتور نظير 1500كلاه ايمني و شبرنگ آشكار ساز جهت نصب بر بدنه موتور در 20روستا  با دعوت و حضور مسئولان استاني و شهرستاني انجام شد.

 ايشان افزود: جهت آگاه سازي خانواده ها نسبت به اصول ايمني عبور و مرور تعداد 5000نسخه كتابچه با موضوعات اصول ايمني تردد موتورسواران، عابران پياده، وانت بارها، ادوات كشاورزي و سرنشينان وسيله نقليه چاپ و در اين طرح توزيع گرديد.

همچنين جهت آشكار سازي وانت بارها و ادوات كشاورزي مثلث خطر و شبرنگ آشكارساز جهت نصب بر بدنه در اختيار روستاهاي مشمول طرح قرار گرفت.

 مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران تصريح كرد: با تلاشهاي صورت گرفته و همت ارگانهاي مرتبط با ايمني استان، تعداد فوتي رانندگي در  سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 17درصد كاهش داشته است و اين استان از زمره استانهاي برتر در زمينه كاهش فوتي قرار گرفته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :