آخرین عناوین

چهارشنبه 6 تير 1397-17:27 کد خبر:61531

رئیس پلیس فتای مازندران خبر داد:

رمال اینستاگرامی در مازندران دستگیر شد

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه رمالی و دعانویسی در فضای مجازی از کابران کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، حسن محمد نژاد اظهار داشت:امروزه بخش عمده‌ای از رمال‌ها، دعا نویس‌ها و کف‌بین‌ها با کوچ‌کردن به فضای ‌مجازی قربانیان خود را با راه‌اندازی سایت‌ها و پیج‌های مختلف در شبکه‌های ‌اجتماعی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: رمال‌های مجازی به مدد تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، با همان ادعاهای واهی دنیای مجازی با طرح رابطه با اجنه و دنیای‌ موازی و ... در پیج‌های شبکه‌های ‌اجتماعی به کسب درآمد می‌پردازند.

محمدنژاد، تصریح کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در فضای اینستاگرام با ادعای دعا نویسی و رمالی 20 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس فتا پس از هماهنگی با مرجع قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که یک زن بود شناسایی و دستگیر کردند.

محمدنژاد، افزود: متهم که انگیزه خود از این عمل‌مجرمانه را کسب درآمد اعلام‌ کرده بود پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد و تلاش برای شناسایی سایر قربانیان در دستور کار این پلیس‌ قرار دارد.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه رمالی از جرائم نوع کلاهبرداری است گفت: رمالی سنتی و مجازی با هم فرقی ندارد و در هر دو حال متهم مرتکب انجام جرم شده‌است، از این‌رو هر کس فردی را با وعده واهی به موضوعی امیدوار و یا از امری واهی بترساند و از این طریق از او پول یا امکانات خاصی دریافت کند، مرتکب کلاهبرداری شده و مطابق قانون مجازات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که سراغ رمالان می‌روند، حاضر به طرح شکایت نیستند، گفت: قربانیان حتی بعد از رسیدن به این باور که فریب خورده‌اند یا به این علت که مبلغ از دست داده ناچیز بوده است و موضوع قابل پیگیری قضایی نیست، از طرح شکایت خودداری کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا رمالان همچنان به کار خود ادامه داده و از افراد بیشتری کلاهبرداری و کسب درآمد کنند.

رئیس پلیس‌فتا مازندران افزود:رمالان‌اینترنتی با درج مطالبی مانند حل مشکلات‌خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، نوشتن دعا برای خوشبختی و پیشگویی‌آینده در کانال‌ها و گروه‌ها مختلف، با ترغیب مردم به گرفتن فال و دعانویسی، از آنها درخواست پول می‌کنند، اما هدف اصلی آنها کلاهبرداری است .

وی به هموطنان توصیه کرد:در صورت مواجهه با چنین مسائلی مراتب را به پلیس‌فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارش مردمی اطلاع‌دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :