آخرین عناوین

چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-21:51 کد خبر:6157

معاون سیاسی استاندار در جلسه ستاد عالي نخستين جشنواره خيرين كتابخانه ساز مازندران:

خيرين كتابخانه ساز، پيشگامان عرصه آگاهي افزايي جامعه هستند

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: بايد با انجام كار دقيق فرهنگي، رواني و تبليغي متناسب با ذائقه جامعه، مردم را به كتاب خواني و گسترش آن تشويق كرد.


به گزارش خزرخبر، عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه ستاد عالي نخستين جشنواره خيرين كتابخانه ساز مازندران با اشاره به اين كه لذت تحقق و گسترش امر خطير و حياتي كتاب خواني كه دانايي، فضيلت و آگاهي را در جامعه منتشر مي كند، پايان ناپذير است، بيان داشت: لذت هاي مادي تمام شدني است و لذات روحاني و عقلاني سيري ناپذير و ارضا ناشدني است.

يونسي، با بيان اين كه گوهر عقل، انسان را به فلاح و رستگاري مي رساند و احساس كاميابي مطلق را در او به وجود مي آورد، عنوان نمود: لذت عقلاني، لذتي پايدار است كه منجر به علم، دانايي و معرفت به خداوند مي شود.

وي از جمله راه هاي دستيابي به دانايي را كتاب عنوان نمود و ياد آور شد: هر آنكس كه در مسير دانش افزايي جامعه ايفاي نقش كند، در بهترين مسيرها قرار دارد.

رييس ستاد عالي نخستين جشنواره خيرين كتابخانه ساز مازندران، خاطر نشان ساخت: اساسي ترين ماموريت مسوولين، اهتمام در گسترش علم است كه نيل به آن از طريق كتاب و كتاب خواني ميسر مي گردد و خانواده ها بايد در كنار سبد غذايي جسم، سبدي هم براي تغذيه جان و روح خود داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به اين كه گام نهادن در مسير گسترش كتاب و كتاب خواني از شريف ترين و پسنديده ترين كارهاست كه با فطرت آدمي سازگار است، تصريح كرد: خيرين كتابخانه ساز، پيشگامان عرصه آگاهي افزايي جامعه هستند.

وي با تاكيد بر ضرورت كتابخانه سازي در مناطق روستايي و تدوين سازو كاري در اين خصوص، افزود: لازم است در اين راستا سياستي مدون تبيين شود و فرمانداران با جديت پاي كار بيايند.

يونسي، با بيان اين كه بايد با انجام كار دقيق فرهنگي، رواني و تبليغي متناسب با ذائقه جامعه، مردم را به كتاب خواني و گسترش آن تشويق كرد، اظهار داشت: استانداري با تمام ظرفيت و توان از هرگونه اقدام كه موجبات افزايش فضيلت و دانايي در جامعه را فراهم مي كند، حمايت مي نمايد.

در اين جلسه كه مديران كل ستادي اجتماعي و فرهنگي و برنامه ريزي و بودجه استانداري، سرپرست اداره كل كتابخانه هاي استان، نمايندگان برخي ادارات كل دستگاه هاي اجرايي استان و بعضي خيرين كتابخانه ساز استان حضور داشتند، اعضاء به ارايه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود پرداختند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :