آخرین عناوین

شنبه 9 تير 1397-10:44 کد خبر:61571

اتمام حجت مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

قطره‌ای آب برای کشت دوم در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: قطره‌ای آب برای کشت دوم از سدها و آب‌بندان‌ها در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها با بارندگی‌های نسبتاً خوبی که در برخی از مناطق به‌ویژه ارتفاعات استان داشتیم مشاهده شده که برخی از کشاورزان در تلاش هستند اراضی را آبیاری کردند و نسبت به کشت مجدد اقدام کنند.

در شرایطی که کم‌آبی داغ نشاهای سبز را بر دل برخی از کشاورزان گذاشت برخی به این فکر هستند با توجه به بهبود مقطعی برخی از رودخانه‌های مازندران اقدام به کشت دوم کنند.

کشاورزان باید بدانند باتوجه به گرمای هوا نمی‌توانند روی سطح آب رودخانه‌ها حساب باز کنند چرا که این شرایط مقطعی بوده و ادامه‌دار نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره گفت: شرکت آب‌ منطقه‌ای به شدت با این کار مخالف است و حتی یک قطره آب برای سدها و آب‌بندان‌ها در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه تا اواخر تیر ماه رهاسازی آب سدها ادامه دارد و پس از آن هیچ آبی را نمی‌توان در این زمینه اختصاص داد، اضافه کرد: باتوجه به گرمای هوا شاهد ظهور و سرکشیدن خوشه‌های شالی هستیم که پیش‌بینی ما این است از اواخر این ماه برداشت برنج آغاز شود.

وی بیان کرد: باتوجه به وضعیت گرمای هوا طرح نوبت‌بندی از سدهای استان در دستور کار ما قرار دارد تا شاهد مشکلی در بحث خشکسالی نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به کشاورزانی که از آب رودخانه‌ها استفاده می‌کنند هشدار داد، مراقب نوسانات آبی باشند تا دچار خشکسالی نشوند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :