آخرین عناوین

شنبه 9 تير 1397-17:2 کد خبر:61573

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد:

قطعی برق با پایداری گرمای هوا ادامه دارد/ افزایش 15 درصدی مصرف برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت :قطعی برق در استان با تداوم گرمای هوا ادامه خواهد داشت و اگر مردم برق بدون قطعی می خواهند باید در مصرف خود صرفه جویی کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، هواشناسی استان مازندران اعلام کرد که دمای هوا 3 تا 5 درجه در روزهای پیش رو نسبت به 2 روز گذشته افزایش می یابد.

براساس این گزارش،مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با آغاز زود هنگام گرمای هوا در 2 روز گذشته مصرف انرژی برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش داشت.

قاسم شهابی افزود: بیشترین میزان مصرف از ابتدای سال 97 تاکنون مربوط به پنجشنبه گذشته بود که مازندرانی ها یک هزار و 545 مگاوات برق مصرف کردند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف استان در فصول دیگر حدود 800 مگاوات است، اظهار کرد: افزایش مصرف برق روزهای گذشته تاکنون خسارتی برجای نگذاشته و مشکلی در استان برای تامین انرژی (جزء قطعی برق به دلیل افت شبکه سراسری)، ایجاد نکرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با توجه به اعلام مکرر مدیریت مصرف در انرژی برق، اما متاسفانه باز هم شاهد افزایش بار مصرف بخصوص در بخش خانگی هستیم.

شهابی علت این افزایش مصرف ناگهانی را ، گرمای هوای چند روز گذشته و افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی و کولرها دانست.

باید یادآور شد که مازندران دارای 2 شرکت 'توزیع برق مازندران و 'غرب استان' است و آمار ذکر شده شرکت توزیع برق مازندران مربوط به شهرستان گلوگاه تا انتهای حوزه شهرستان آمل است که 80 درصد آنان مشترکین خانگی می باشند.

**قطعی برق با پایداری گرمای هوا ادامه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : قطعی برق در استان با تداوم گرمای هوا ادامه خواهد داشت و اگر مردم برق بدون قطعی می خواهند باید در مصرف خود صرفه جویی کنند.

شهابی اعلام کرد: علت قطعی برق در روزهای اخیر در استان، افزایش دمای خطوط به دلیل افزایش بار مصرف، افت فرکانس و همچنین کمبود تولید می باشد و احتمال میرود تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

وی گفت: این قطعی به صورت مرکزی کنترل می شود و ما برای کاهش فشار بر مردم، قطعی برق را به صورت نقطه به نقطه تغییر می دهیم تا به یک منطقه فشار وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: قطعی برق در هر منطقه از یک ساعت تا یک ساعت و نیم تجاوز نمی کند و توصیه می شود مردم برای شرایط ضروری آب و دیگر امکانات را ذخیره کنند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، گرمای هوا که از سه شنبه هفته پیش در استان آغاز شد، در حال حاضر در مرکز استان به 38 درجه رسیده است و پیش بینی می شود در روزهای پیش رو از مرز 40 درجه نیز عبور کند.

همچنین گرمای هوا و پیش بینی افزایش مصرف انرژی مسئولین استان را به تغییر ساعت کار مجبور کرد که این هفته تمامی دستگاهها و ادارات باید یک ساعت زودتر فعالیت خود را آغاز و به این ترتیب یک ساعت زودتر تعطیل کنند.

بر اساس گفته های شرکت برق پیش بینی می شود با تغییر ساعت کاری، از پنج تا 10 درصد صرفه جویی در مصرف به دست آید.

گفتنی است تیرماه سال گذشته مصرف برق در مازندران به حدود سه هزار مگاوات رسید که 2 برابر میانگین مصرف استان بود و موجب قطعی برق و خسارت به برخی از خطوط توزیع برق شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :