آخرین عناوین

سه شنبه 12 تير 1397-11:29 کد خبر:61638

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد:

آبی برای مهار حریق درجنگل‌ها نداریم

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: بیشتر نگرانی و دغدغه ما این است که با توجه به کاهش سطح آب رودخانه‌ها آبی برای مهار حریق نداریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌اصغر احمدی اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت با گرم شدن هوا مقرر شد ساعت کاری ادارات یک ساعت زودتر آغاز شود تا مشکل قطعی برق احتمالی مواجه نشویم.

وی افزود: تغییر ساعت کاری ادارات از روز شنبه تا دوشنبه اعمال شد و باتوجه به تداوم گرما تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

*احتمال ادامه تغییر ساعت کاری ادارات تا هفته آینده

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: با توجه به تداوم هوای گرم و شرجی بودن هوای استان که دمای هوای احساسی بالا بوده احتمال اینکه تغییر ساعات کاری ادارات برای هفته آینده اعمال شود وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: این مهم با هدف جلوگیری از قطع احتمالی برق مصارف خانگی است که اگر ضرورت باشد هفته آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مسافران زیاد در مازندران، اظهار کرد: بیشتر مردم دقت نمی‌کنند، باوجود اینکه توصیه ما این است که مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند ولی به این مهم توجه نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: اما نگرانی همچنان وجود دارد چراکه هوا گرم است و سطح جنگل‌ها نیز خشک بوده که زمینه مساعدی را برای بروز حریق در سطح جنگل‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: بیشتر نگرانی و دغدغه ما این است باتوجه به کاهش سطح آب رودخانه‌ها آبی برای مهار حریق نداریم که این امر کار ما را برای مهار آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها دوچندان می‌کند.

*رها کردن ته سیگار روشن فاجعه به بار می‌آورد

احمدی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند حتی رها کردن ته سیگار روشن فاجعه به بار می‌آورد ولی این مسأله را ساده می‌انگارند.

وی به آمادگی نیروهای منابع طبیعی مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به احتمال آتش‌سوزی در مراتع، جنگل و مزارع، آمادگی لازم برای هرگونه حادثه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تأکید بر اینکه آتش زدن کاه و کلش و باقی‌مانده محصولات کشاورزی اقدامی نادرست است، گفت: این آتش‌سوزی علاوه بر خسارت به عرصه طبیعی، موجب تخریب محیط زیست خواهد شد که لازم است کشاورزان به این مهم توجه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :