آخرین عناوین

سه شنبه 12 تير 1397-11:51 کد خبر:61639

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی غرب مازندران خبر داد:

آماده‌باش کامل نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر از آمادگی کامل نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه حریق خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حسن عسکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ناگهانی دما و احتمال آتش‌سوزی اظهار داشت: به دلیل خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع و از دست رفتن رطوبت زمین هرگونه سهل انگاری می‌تواند فاجعه عظیمی برای منابع طبیعی ایجاد کند.

وی افزود: برای مقابله با آتش‌سوزی تجهیزات و امکانات اطفاء حریق تا حد مقدور تهیه و در اختیار واحدهای منابع طبیعی قرار داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر، تصریح کرد: از مدیریت بحران استانداری مازندران درخواست کرد کارگروه اطفاء ‌حریق فعال نگاه داشته و زمینه استفاده از بالگرد و استفاده از نیروهای نظامی و انتظامی را در صورت آتش‌سوزی فراهم کند.

وی تأکید کرد: از رسانه‌های گروهی به ویژه صداوسیمای استان مازندران خواست با پخش تیزر و زیرنویس نسبت به احتمال حریق هشدارهای لازم داده شود و در این راه ما را یاری کنند.

عسکری همکاری دامداران را با منابع طبیعی مطلوب توصیف کرد و افزود: مسافران و رهگذرانی که در دامنه جنگل حضور می‌یابند با رعایت نکات ایمنی قبل از ترک جنگل نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: کد رایگان 1504 امداد جنگل آماده دریافت پیام‌ها و گزارش‌های مردمی در زمینه جنگل و مرتع است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :