آخرین عناوین

پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394-10:37 کد خبر:6164

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد:

علت مرگ پیرزن ۸۵ ساله در دست بررسی است/خود را متعهد به پاسخ‌گویی می‌دانیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مرگ پیرزن ۸۵ ساله در بیمارستان بوعلی ساری ، گفت: صفر تا صد موضوع در حال بررسی است و خود را متعهد به پاسخ‌گویی می‌دانیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علیرضا مردان‌شاهی درباره جزئیات مرگ پیرزن 85 ساله در بیمارستان بوعلی ساری ، گفت: 25 فروردین سال‌جاری، این فرد به علت پارگی تاندون دست، به تشخیص متخصان ارتوپدی به صورت اورژانسی عمل جراحی شد و پس از ترخیص به بخش اورژانس این بیمارستان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: فرد مذکور، پس از سه ساعت به علت ایست قلبی تنفسی فوت می‌شود و باید 24 ساعت بعد مورد کالبدشکافی قرار می‌گرفت اما خانواده متوفی رضایت ندادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در این ارتباط، کمیته مرگ‌ومیر تشکیل و طی آن علت فوت بررسی شد، حتی دو اکیپ از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دو برنامه بازرسی به بیمارستان بوعلی مراجعه کردند و گزارش مربوطه نیز در معاونت درمان بررسی و جلسه‌ای نیز با حضور مدیران گروه‌های آموزشی تشکیل شد که از صفر تا صد پرونده در حال بررسی است.

مردان‌شاهی با بیان اینکه قطعا اگر اشکالی دیده شود، از طرف ساختار نظارتی پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: روز گذشته نیز جلسه‌ای به همین منظوری به‌ این  برگزار شد، کما اینکه درباره هر بیماری که فوت شود و یا مشکلی برای او ایجاد شود نیز چنین پروسه‌ای طی می‌شود.

وی درباره برخورد فیزیکی همراهان بیمار مذکور با کادر بیمارستان و پزشک معالج، تصریح کرد: به هر حال، فرد فوت‎شده بیمار مسن و پرخطری بود که باید بررسی‌های لازم انجام شود، اما همراهان مریض پس از چند روز، در حالی که جراح مربوطه در حال جراحی بیمار دیگری در اتاق عمل بود، آنها بدون اجازه وارد اتاق عمل شدند و به کتک‌کاری پزشک پرداخته و در بیمارستان هرج و مرج ایجاد کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هر مشکلی که در حوزه درمان ایجاد شود، ما پاسخگو هستیم و وظیفه ما و همکاران ما خدمت به جامعه هدف است، تصریح کرد: مواردی مشابه این موضوع که حوادث و سوانح و مرگ و میر است باید در بازه زمانی مشخص و به صورت علمی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه قبول داریم در برخی مراکز بیمارستانی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، گفت: اما تلاش پزشکان و کادر پرستاری برای سلامت بیمار است و اصلا پزشک هدفی جزء درمان بیمار ندارد زیرا یک درمان خوب است که باعث محبوبیت پزشک می‌شود لذا آنها تمام همت خود را برای رضایت بیمار به کار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیمار یا همراه بیمار نباید به قضاوت خود به پزشک و کادر فنی و پرستار توهین کنند، افزود: اگر کسی قصوری کرده باشد، ما به عنوان اعضای جامعه پزشکی از حقوق مردم نمی‌گذریم و خود را متعهد به پیگیری و پاسخ‌گویی به مردم می‌دانیم.

مردان‌شاهی اظهار کرد: در سال گذشته نیز مراکزی که تخلف کرده بودند اعم از مراکز بیمارستانی، مطب و کلینیک‌ها، از سوی دانشگاه علوم پزشکی با آنها برخورد شده است و در حالی که دانشگاه با تمام توان از حقوق مردم دفاع می‌کند، توقع داریم مردم نیز حقوق کادر پزشکی را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال 93، در مجموع، 2 میلیون و 600 هزار مراجعه به اورژانس‌های مازندران داشتیم که 260 هزار بیمار بستری شدند و 80 هزار جراحی بزرگ در بیمارستان‌های مازندران انجام شد که همه آنها خدمات جامعه پزشکی به مردم است.

عضو جامعه پزشکی با اشاره به حجم مراجعه بیمار به اورژانس‌ها، اظهار کرد: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه در تمام شهرستان‌ها داریم و میلیاردها تومان نیز اعتبار گرفتیم تا مردم با خدمات ارزان، خدمت بگیرند.

مردان‌شاهی با بیان اینکه باوجود همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده اما تعداد تخت بستری در کشور و مازندران نسبت به جمعیت، حتی به حد استاندارد کشورهای منطقه نرسیده است، گفت: در حالی که بالای 1.4 تخت به ازای هر 100 بیمار در کشور داریم اما حداقل باید دو برابر آن را داشته باشیم، لذا در سال‌جاری برنامه‌ها و اعتبارات خوبی را برای افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو و ویژه همچنین توسعه چارت بیمارستان‌هایی چون بوعلی، بهشهر و نوشهر را داریم.

وی در پایان گفت: قاطبه پزشکان ما در حال خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم هستند، سال گذشته فقط در بیمارستان بوعلی ساری بیش از 8 هزار عمل جراحی بزرگ انجام شده است که تلاش می‌کنیم باز هم سطح خدمات خود را برای رضایت جامعه هدف، افزایش دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :