آخرین عناوین

سه شنبه 12 تير 1397-11:51 کد خبر:61640

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران تأیید شد

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران تأیید شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمدرضا پارسایی امروز درباره وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران، اظهار داشت: با توجه به اینکه مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در مازندران تأیید شد که لازم است مردم تماس خود با دام  را به حداقل برسانند.

وی بیان کرد: موضوعی دیگر پرهیز از ذبح دام در منزل یا معابر عمومی است که افراد باید به صورت جدی از این کار خودداری کنند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مردمی که برای تفریح به جنگل و مراتع می‌روند حتما از لباس‌های روشن استفاده کنند و وقتی که در آن مناطق هستند مراقب گزش کنه باشند.

پارسایی اضافه کرد: افراد در صورت مشاهده کنه روی بدن خود، از له کردن آن خودداری کنند و با ریختن الکل یا پارافین مایع یا نزدیک کردن حرارت به کنه موجب جدایی کنه از بدن شوند.

وی گفت: افرادی که مورد گزش کنه قرار می‌گیرند تا 10 روز درجه حرارت بدن را کنترل کرده و به محض اینکه دچار تب و یا علامت‌هایی مانند سردرد، درد عضلانی، تهوع، استفراغ،خونریزی از بدن (لثه و بینی) و مشاهده کبودی روی بدن  لازم است سریعا به پزشک مراجعه کنند با ارائه علائم به پزشک مربوطه در تشخیص کمک کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :