آخرین عناوین

پنجشنبه 14 تير 1397-12:9 کد خبر:61695

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر مطرح کرد:

افزایش مصرف لبنیات غیر پاستوریزه در بین مردم

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: با توجه به تبلیغات انجام شده برای مصرف لبنیات سنتی یا ارگانیک طی سال‌های اخیر، مصرف لبنیات غیر پاستوریزه را در بین مردم افزایش داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل قائم آنلاین، مجید جعفری در نشست ساماندهی ماست‌بندی‌های شهرستان قائم‌شهر که با حضور روسای بهداشت و دامپزشکی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تب مالت یا بروسلوز، بیماری میکروبی است که از طریق تماس با دام آلوده یا مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه منتقل می شود، علامت این بیماری، تب و لرز، درد مفاصل و خستگی است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات انجام شده برای مصرف لبنیات سنتی یا ارگانیک طی سال‌های اخیر، مصرف لبنیات غیر پاستوریزه را در بین مردم افزایش داده است، افزود: تنها لبنیاتی که می توان به صورت سنتی از ماست بندی ها تهیه کرد، «ماست» است، زیرا در فرآیند تولید آن شیر جوشیده می‌شود، با این حال در موارد زیادی دیده شده که برای خوشمزه‌تر شدن ماست روی آن سرشیر حاصل از شیر نجوشیده استفاده می‌کنند که آن را بیماری‌زا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با تاکید به اینکه برای تامین سلامت بهداشتی جامعه، تهیه شیر خام از یک منبع بهداشتی برای ماست بندی‌ها، یک اقدام معقول است، گفت: برای تامین منافع تولید کننده و مصرف کننده با شرایط بهداشتی و ابلاغی، بایستی شیر بهداشتی خام را با نظارت ادارات مرتبط به ماست بندیهای مجوز دار با برنامه ریزی های منطبق بهداشتی تحویل تا ماست های بهداشتی و مطمئن به بازار مصرف عرضه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:شرکت تعاونی کشاورزی دامداران این شهرستان با داشتن 3 ایستگاه جمع آوری شیر خام، مجهز به امکانات آزمایشگاهی است که با نظارت مسئول فنی از سوی دامپزشکی و بهداشت به صورت منظم بازدید می‌گردد.

جعفری در پایان این نشست گفت:این شرکت با داشتن پتانسیل و امکانات فنی می تواند با تفاهم نامه خرید شیر خام، طبق نظارت بهداشتی دامپزشکی و بهداشت با شرایط حمل مخصوص شیر و با همکاری اتاق اصناف و منافع تولید کننده را تامین‌ کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :