آخرین عناوین

شنبه 12 ارديبهشت 1394-14:13 کد خبر:6172

فرامرزدرخشنده/کارشناس کارگری

بیانات رهبر انقلاب و اقدام عملی دولت!

مسئولان امر به قول رهبر عزیزشان فقط شعار می دهند و مثل روزنامه ها صرفاً گزارش دهنده شده اند!


خزرخبر:رهبرمعظم انقلاب درجمع هزاران تن از کارگران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر بیانات بسیارمهمی درخصوص لزوم حمایت از تولید ملی و برخورد قاطعانه با واردات بی رویه کالاهای خارجی و تلاش مسئولان برای تامین امنیت نیروی کار ایراد کردند که می توان از آن به عنوان راهبردی اساسی و موثربرای گره گشایی از گره های کور صنعت وروابط کارنام برد.

درخصوص بیانات معظم له به تفصیل سخن خواهیم گفت اما آنچه در این مقال مد نظر ماست، تاکید ایشان برمقابله جدی دولت با روند ویران کننده واردات کالاهای خارجی است که تولید ملی و اشتغال را هدف گرفته و با وجود تلاش های به عمل آمده، قاچاق کالا به کلافی درهم پیچیده تبدیل شده وظاهراً مسئولان امر دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برده وصرفاً نظاره گرنمایشی غمباربا عنوان "قاچاق" می باشند که البته با بررسی دقیق دلایل این موضوع می توان به واقعیت های بسیار تلخی پی برد.

رهبر انقلاب که فرماندهی دلسوزو مسلط به اوضاع هستند،ضمن انتقاد از وضعیت کنونی واردات، دولت را بزرگترین مصرف کننده کالاهای ساخت داخل معرفی نموده و فرمودند: دولت واردات کالاهای خارجی- البته اقلامی که درداخل کشورامکان تولیدآنها وجود دارد- راحرام تلقی نماید.

بلی! سخنان رهبرانقلاب تسکین بخش قلب های رنجورمیلیونها کارگری است که می بینند آتش واردات بر خرمن تولید ملی افتاده و هست ونیست این کشور را نابود می کند و رنجورتر می شوند زمانی که می بینند، مسئولان امربه قول رهبرعزیزشان فقط شعار می دهند و مثل روزنامه ها صرفاً گزارش دهنده شده اند!

بگذارید مصداقی بارزدرخصوص کم لطفی برخی ارکان دولت نسبت به تولید داخلی بیان کنم تا بلکه به بزرگ نمایی و سیاه نمایی متهم نشویم.

صنعت کاغذ سازی درکشورمان به حدی از بلوغ خود رسیده که می تواند نیازکشور به انواع کاغذهای با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی را تامین کند؛ کارخانه های معظم با بهره گیری از فناوری های پیشرفته دنیا درگوشه وکنارکشورمان ایجاد شده اند که ضمن اشتغال زایی برای هزاران نفر- مستقیم وغیر مستقیم- توان دارند که بستربی نیازی کشورمان به واردات کاغذ را فراهم نمایند اما چه شده که دهها هزار تن کاغذ تولیدی درانبارها دپو می شود و وزارتخانه هایی همچون آموزش و پرورش که بزرگترین مشتری برای محصول کاغذ هستند، ترجیح می دهد به واردات روی آورده و اشتغال زایی کارگران سایرکشورها ودرآمد زایی برای آنان را به کشورمان ترجیح بدهد!!

چگونه می توان پذیرفت صنایع چوب وکاغذ مازندران که بزرگترین واحد تولید انواع کاغذ درکشور بوده و همه ساله به عنوان واحد نمونه ازسوی مراجع دولتی معرفی می شود، محصولاتش درانبارها تلنبار گردد؛ دغدغه هزینه های تولید وکارگری- بیش از دوهزارنفرکارگر- مدیریت شرکت را از پای درآورد، طرح های توسعه اش بر زمین بماند و ....وآن دستگاه هایی که مسئول ارشدشان در هیات دولت جا خوش کرده اند، برخلاف مشی کابینه واردات را درپیش بگیرند وبه روی مبارکشان هم نیاورند که چه بر صنعت داخلی وتولید ملی می آید؟!

حال که رهبر ومولای عزیزمان واردات کالاهای خارجی را حرام کرده اند و دولت را مکلف به حمایت از تولید ملی نموده اند، انتظار داریم که مسئولان برخی وزارتخانه ها هم این پیام بسیار مهم را درک نموده و رییس محترم قوه مجریه نظارتی جامع ودقیق بر عملکرد برخی همکاران خود داشته باشند.

کارخانه هایی همچون چوب وکاغذ مازندران سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی به شمار می آیند وهرگونه لطمه ای به این سرمایه ها، خیانتی بزرگ به نظام وانقلاب وگناهی نابخشودنی درپیشگاه خداوند متعال و ملت شریف ایران است.

 خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :