آخرین عناوین

يکشنبه 17 تير 1397-12:19 کد خبر:61746

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری خبر داد:

امدادرسانی به 351 حادثه/ 395 بازديد ايمني از اماكن مختلف شهر

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ساری گفت: طي خرداد ماه سال جاری آتش نشان به 351 حادثه اعزام شدند و 65 نفر از شهروندان از حوادث نجات يافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني، حسن كلانتري رییس این سازمان، اظهار داشت: طی خرداد ماه سال جاری از 395 مورد از اماكن مختلف شهر ساری بازديد ايمني صورت گرفت.

وي با اشاره به اهميت بازديد ايمني در پيشگيري از حوادث، افزود: كارشناسان سازمان طي اين مدت از 308 واحد مسكوني، 72 واحد تجاري و 15 واحد از ادارات و سازمان های سطح شهر ساري بازديد ايمني بعمل آوردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، با اشاره به درخواست مراجع قضايي، شركت هاي بيمه و شهروندان حادثه ديده ادامه داد: ارائه 8 گواهي حريق و 8 گزارش كارشناسي شده از ديگر اقدامات اداره پيشگيري و خدمات ايمني اين سازمان طي مدت مذكور بوده است.

همچنین، کلانتری از اعزام آتش نشانان مرکز استان برای امدادرسانی به 351 حادثه طی خرداد ماه سال جاري خبر داد و گفت: از تعداد عمليات هاي امدادی انجام شده 200 مورد اطفای حريق و 151 مورد امداد و نجات بوده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی آتش نشانان در انجام عملیات اطفایی و امدادی، تصریح کرد: طي خرداد ماه سالجاری 400 خودرو آتش نشاني به همراه 1050 مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند كه خوشبختانه طي عمليات صورت گرفته، 65 نفر از شهروندان از حوادث نجات يافتند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به اینکه همه ساله با افزایش گرمای هوا در خرداد ماه آمار حریق های علف هرز، زمین خالی و باغات کشاورزی نیز روندی افزایشی داشته بطوری که 60 درصد عملیات آتش نشانان طی این ماه را تشکیل داده است، گفت: شهروندان و کشاورزان محترم از آتش زدن علف های هرز و ضایعات باغی و کشاورزی که موجب بروز و سرایت آتش به منابع طبیعی و جنگلی، آلودگی و تخریب محیط زیست و همچنین اتلاف وقت و انرژی آتش نشانان می شود خودداری کنند.

در ادامه کلانتری به امدادرسانی این سازمان به حوادث خارج از محدوده شهری اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس وظایف انسان دوستانه و در راستای امدادرسانی به شهروندان و هموطنان حادثه دیده، آتش نشاني ساري طي اين مدت 81 عمليات خارج از شهر داشته كه 304 مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

در پایان رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از شهروندان خواست تا با فراگیری آموزش های ایمنی، حتی الامکان از وقوع حوادث پیشگیری و یا در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی در کمترین زمان ممکن با شماره گیری 125، آدرس دقیق و نوع حادثه را اطلاع رسانی نمایند تا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در اسرع وقت اقدامات لازم را بعمل آورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :