آخرین عناوین

شنبه 12 ارديبهشت 1394-20:55 کد خبر:6177

مشاور عالی شهردار ساری در گفتگوی اختصاصی با خزرخبر اعلام کرد:

شهردار ساری کاندیدای مجلس...../حضور عبوری در انتخابات قطعی....

مشاور عالی شهردار ساری از آمادگی شهردار ساری جهت کاندیدا شدن برای مجلس خبر داد.


به گزارش خزرخبر،محمد حسن محمدی کیادهی با بیان اینکه مراجعات زیادی به شهردار ساری برای کاندیدا شدن شده است و می شود افزود:بسیاری از این مراجعه کنندگان افراد دلسوز و خدمتگذار به مردم می باشند.

وی با اشاره به اینکه من هم در اوایل،مخالف کاندیدا شدن عبوری بودم خاطر نشان کرد:با ارزیابی هایی که انجام دادم و مراجعات مردمی در این مورد و مشورت هایی که انجام شد به این نتیجه رسیده ام که اگر عبوری کاندیدا شود کارسازتر از شهرداری خواهد بود.

عضو علی البدل شورای فعلی شهر ساری با بیان اینکه عبوری رابطه خوبی با مسئولان و مقامات کشوری در این مدت برقرار کرده و توانسته برای اولین بار بیش از 50 میلیارد تومان برای شهرداری ساری بودجه بگیرد اظهار داشت:در برخی از مواقع برای بازگشایی و یا انجام برخی از پروژه ها نیاز بود تا از سران قوا و یا مسئولین دولتی و مملکتی مجوزهایی گرفته شود که وی توانست به خوبی این مشکلات را حل نماید که نشان از تعامل بالای او در لابی گری کشوری می باشد.

محمدی کیادهی با اعلام اینکه عبوری از زمان آغاز فعالیت در شهرداری تاکنون توانسته تا تمام ریل گذاری ها و زیرساخت های لازم را فراهم کند تصریح کرد:یقینا با اشرافی که بر کارها دارد می تواند اعتبارات بیشتری نه فقط برای شهر ساری که برای کل حوزه اطراف ساری(روستاها و شهرهای زیرمجموعه) ساری و میاندرود و حتی استان نیز بگیرد.

عضو سه دوره شورای شهر ساری در ادامه با اشاره به اینکه عبوری از نظر فکری هم شخصیتی نخبه می باشد که تاکنون توانسته در تمامی زمینه ها این نخبگی خدادادی را نشان دهد افزود:عبوری با شناخت کاملی که از اقشار مختلف مردم دارد در صورت ورود و راهیابی به مجلس شورای اسلامی می تواند به عنوان یک وزنه خوب و یک نماینده فعال در تصویب قوانینی که نیاز به حل مشکل مردم است تاثیر گذار و موفق باشد.

محمد حسن محمدی کیادهی با اعلام اینکه عبوری همانطور که در شهرداری توانست خلاقیت و توانایی خود را نشان دهد در سطح ملی هم می تواند از این توانایی استفاده کند خاطر نشان کرد:این توانایی عبوری مطمئنا توجه سران و مسئولین کشور را جلب خواهد نمود که چه بسا به پست های وزارت هم برسد و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مطمئنم اگر عبوری را شهردار شهرهای کویری مانند کرمان،اصفهان و شیراز و ... نیز بود به این سادگی او را در یک شهر حبس نکرده و از توانایی او نهایت استفاده را می بردند و زمینه ترقی چنین شخصیتی را برای مناسب بالاتر آماده می کردند اظهار داشت:شهردار توانای ساری بنیانگذار یک حرکت نو و پویندگی در شهرداری ساری بوده است که در تمامی موضوعات توانست بین مردم با شهرداری آشتی بوجود بیاورد و توقعات مردم در شان و شخصیت آنها بالاتر برود.

رییس هیات بستکبال شهرستان ساری با اعلام اینکه هر شهردار پس از عبوری هم که بیاید نمی تواند کمتر از وی اقداماتی را انجام دهد و باید حتی بیشتر از عبوری فعالیت کند تصریح کرد:امروزه شهرداری در مدار قانونی و درآمد زایی خودش رسیده در نتیجه این نگرانی شهروندان در مورد اینکه اگر عبوری از شهرداری برود ،شهرداری حالت رکود می گیرد را حل کرده و جای نگرانی نمی باشد هر چند که شخص عبوری در کنار مردم و در شهر خدمت کردن را بیشتر از کارهای دیگر دوست دارد.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه در مجلس هم فعالیت کردن، خارج از ساری بودن نیست گفت:کاندید شدن و یا نشدن عبوری در هر صورت تبعات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه آمدن عبوری سوالاتی مانند موقعیت دوستانش مانند شجاعی و نقیبی و ابراهیمی و...چه می شود را به دنبال خواهد داشت افزود:رای مردم به عبوری پاسخ این سوالات را خواهد داد و همچنین اگر دوستان عبوری به این نتیجه برسند که عبوری رای بیشتری کسب خواهد کرد در نتیجه باید به این خواسته مردم احترام گذاشته و به نفع او کنار بروند.

مدیر عامل باشگاه استقلال ساری با اشاره به اینکه شاید در انتخابات هم عبوری و هم یکی از دوستان هم فکرش بالاترین رای ها را کسب نمایند اظهار داشت:اگر برخی می دانند که با کاندیدا شدن عبوری ممکن است رای لازم را کسب نکنند بهتر است اصلا کاندیدا نشوند و به نفع عبوری کنار برود بسار خوب می باشد و ته دل عبوری هم ممکن است یکی از علل دو دل بودن جهت کاندیدای مجلس شدن،موضوع دوستانشان شجاعی باشد که ممکن است عبوری به خاطر دوستان نیاید.

محمدی کیادهی با اظهار نظر در مورد این سوال که ممکن است مردم روستاها و اطراف ساری شناخت لازم و کافی از عبوری را ندارند و ممکن است همین موضوع باعث عدم کسب رای لازم جهت ورود به مجلس شود تصریح کرد:باید قبول کرد که 95 درصد مردم روستاها و اطراف ساری رابطه مستقیم با شهر ساری و مردم این شهرداشته (از حیث سکونت و مراودات تجاری) (مخصوصا مردم دو دانگه و چهار دانگه) که حتی 90 درصد آنها نیز در حوزه شهری ساکن می باشند و از آنجاییکه مردم در جریان تمام فعالیت های عبوری می باشند و 80 درصد همین مردم روستاها و حومه از این پروژه ها استفاده نموده و همچنین عملکردهای عبوری حتی در روستاها هم تاثیرات خود را گذاشته است در نتیجه مردم اطراف ساری نیز به اندازه کافی از وی حمایت های لازم را خواهند نمود.

مدیر عامل مجمع خیرین ورزشی ساری در مورد احتمال حمایت عبوری از دوستانش و یا هر یک از اعضای شورای شهر ساری که قصد کاندیدا شدن را دارند افزود:عبوری اگر کاندید نشود از نظر قانونی به عنوان شهردار حق حمایت از کسی را ندارد و بعید هم است که هر کدام از کاندیداها ادعای حمایت عبوری از وی را نماید و اگر هم کسی خود را دوست عبوری می داند نباید عبوری را ملزم به حمایت از خود نماید و این را هم باید بگویم بهتر است تا این فرض بر عکس شود یعنی دوستان عبوری و .... از عبوری حمایت کرده و به نفع او کنار بروند.

شهردار سابق منطقه 1 ساری در ادامه این گفتگو با بیان اینکه علت اینکه عبوری مورد هجمه های زیادی قرار گرفته و می گیرد خاطر نشان کرد:با آمدن عبوری بسیاری از افراد و شخصیت ها موقعیت خود را در خطر دیده و چون عملکرد و رفتارهای عالی عبوری وجهه او را در بین مردم به صورت بسیار خوبی نشان داده است در نتیجه برخی از افراد از حضور وی ترس داشته و نسبت به وی مواضعی تخریبی گرفته و می گیرند.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه این دشمنی ها نشان از آن است که عبوری قدرت مردم را به همراه دارد و با کاندیدا شدن یک پدیده در استان و کشور خواهد شد اظهار داشت:به عنوان کسی که تجربه انتخاباتی دارم پیش بینی حداقل 150 هزار رای را برای عبوری می کنم و در استان رکوردی برای وی خواهد بود.

مشاور عبوری در امور شوراها با اظهار نظری دیگری در مورد احتمال رای نیاوردن عبوری تصریح کرد:رای نیاوردن عبوری از محالات می باشد و بر عکس این نظریه،عبوری رای اول را حتما کسب خواهد کرد و تمام هجمه های فعلی بر علیه عبوری جنبه سیاسی دارند و نه کاری.

محمدی کیادهی با بیان اینکه 99 درصد پیشنهادهای شهرداری در شورا تصویب شده و می شوند گفت:علی رغم اینکه 7 و 6 رای شورایی که در موافقت و مخالفت با عبوری در شورای شهر ساری وجود داشت اما باید گفت که عبوری سعی نموده حتی با مخالفانش تعامل خوبی داشته باشد و تصویب 99 درصد پیشنهادهای شهرداری به شورا حاکی از همین موضوع است.

عضو علی البدل شورای شهر ساری در ادامه با اعلام نظری در مورد احتمال بوجود آمدن شبهاتی در زمان رای گیری در انتخابات مجلس در ساری افزود:مسئول برگزاری مستقیم انتخابات شخص فرماندار و هیات نظارت شورای نگهبان بوده که متاسفانه در انتخابات شوراها بسیار ضعیف عمل نموده و موجب این شد که برخی از افراد با خرید و فروش رای به شورا راه پیدا کنند و این ضعف لکه ننگی برای ساری شده که بنام فرماندار ثبت شد که اگر فرماندار از این معضل درس بگیرد یقینا نخواهد گذاشت تا این موضوع مجددا تکرار شود و در صورتی که نتواند این معضل را برطرف کند در نتیجه همچنان مانند انتخابات شورا،دوباره حق به حقدار نرسیده و برخی از افراد با تطمیع و خرید و فروش و جنجال و تبلیغات های آنچنانی به هدف خود خواهند رسید.

محمدی کیادهی در پاسخ به این سوال که شما از نظر کاری وابسته به شهردار می باشید و این اظهار نظرها به خاطر موقعیت کاری و .... می باشد اظهار داشت:افرادی که شناخت کافی از من دارند می دانند که همواره منتقد بوده و از نزدیکترین دوستانم نیز انتقاد می کنم و عبوری نیز چندین سال از من کوچکتر می باشد در نتیجه نیاز به مجیزگویی نداشته و از نظر شخصیتی و اجتماعی هم کمبودی ندارم که بخواهم در کنار وی ،آنها را جبران کنم و اگر مشاور هم نباشم حداقل یک فرد باتجربه و سیاسی کار و جا افتاده می باشم.

وی با بیان اینکه نگاه من به عملکرد و رفتار و اخلاق عبوری ،یک نگاه کارشناسی می باشد که بعد از 25 تا 30 سال فعالیت در حوزه انتخابات و شوراها و شهرداری کسب کرده ام  و در تمامی انتخابات یا کاندیدا بوده و یا مسئول ستاد انتخاباتی و ...... بوده ام تصریح کرد:نظراتی که نسبت به عبوری بیان کرده ام از نظر کارشناسی بوده و نه رفاقتی و کاری و نه سیاستی خاص.

مشاور شهردار ساری در امور شورا ها در مورد مسائل بوجود آمده بین شهردار ساری و استاندار مازندران اعلام کرد:تعامل عبوری با استانداری و دیگر دستگاه های یک تعامل سازنده و در چهار چوب قانون می باشد و اگر هم عبوری در موضوعی موضع گیری کرده است که به مزاق برخی خوش نیامد باید دانست که اظهار نظر عبوری،اعلام حقوق قانونی مردم ساری بوده و قصد او بالا بردن اقتدار شهرداری بوده است.

کیادهی با اشاره به اینکه جریمه هایی که شهرداری برای دستگاه های دولتی در نظر گرفت که اکثر آنها تخلفات ساختمانی بوده اند افزود:عبوری دستگاه های دولتی را با شهروندان در یک سطح دید و طبیعی می باشد که بسیاری از کسانی که جریمه های میلیاردی شده اند به مذاق آنها خوش نیامد زیرا قبل از عبوری مرسوم نبوده  و از طرفی هم بحث استاندار شدن عبوری مطرح بود که تمام این مسائل باعث بوجود آمدن شبهاتی نادرست شد.

شهردار سابق منطقه 1 ساری در ادامه این گفتگو با اعلام اینکه انتقادهای فراوانی به عملکرد کمیسیون ماده 5 که خود استاندار رییس آن است وجود دارد اظهار داشت:متاسفانه اشکالات غیر قانونی که این کمیسیون نسبت به طرح تفصیلی شهرداری و برخی دیگر از موارد گرفت و همچنین عدم مصوبه بسیاری از پروژه ها و عدم اختصاص بودجه مناسب به مرکز استان و بی توجهی به ساری از مواردی بود که باعث شد تا عبوری موضعی دفاعی در برابر استاندار بگیرد.

این کارشناس سیاسی در ادامه با توضیح اینکه شهردار ساری با لابی گری و رایزنی های زیاد توانست مبلغ 23 میلیارد تومان اعتبار برای ساری دریافت کند که باید طبق قانون به حساب استانداری واریز و سپس به حساب شهرداری ساری واریز می شد تصریح کرد:استاندار مازندران ادعا داشت که این بودجه اختصاص به شهرداری های کل استان دارد اما در نهایت وزارت دارایی اعلام کرد که این اعتبار فقط مختص ساری می باشد و بخاطر طرح های جدیدی که دارد باید هزینه شود.

محمدی کیادهی با اعلام اینکه تامین بودجه های لازم جهت مهار آب های سطحی وظیفه ستاد بحران استانداری مازندران بوده اما از سوی شهرداری ساری پرداخت شد و همچنین احداث کمربندی  سه راه جویبار تا آب منطقه ای که از وظایف اداره راه و شهرسازی بوده اما این دستگاه های در انجام این وظیفه کم کاری کرده و همکاری نکرده اند خاطر نشان کرد:متاسفانه مسئولین استان عبوری را در توسعه بزرگ مرکز استان تنها گذاشته اند که عبوری مجبور شد موضوع را به صورت علنی با مردم در میان بگذارد و پس از آن موضوع نیز عبوری ملاقاتی در حوزه کاری با استاندار داشته که نشان می دهد عبوری اختلاف شخصی با کسی ندارد اما متاسفانه برخی از رسانه های ..... این ملاقات و دیگر مسائل را نادرست منتشر کرده اند.

مشاور شهردار ساری در امور شوراها در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه عبوری برای کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس تردید دارد و مایل است تا پروژه هایی را که آغاز کرده به اتمام برساند افزود:عبوری برای کاندیدا شدن در حال اریابی چند موضوع می باشد تا تصمیم نهایی خود را عملی کند.

وی همچنین در پاسخ به این شبهه که برخی از افراد ،فعالیت های عبوری را انتخاباتی تصور می کنند افزود:به جرات اعلام می کنم که تمام کارهای عبوری بدون چشمداشت و بدون قصد انتخاباتی بوده است البته نمی توان آینده را پیش بینی کرد زیرا موضوعی که مثلا یک شهردار کاندیدای مجلس شود وجود دارد(یوسف نژاد،دامادی) که پس از شهرداری به نمایندگی رسیده اند و این شائبه که عبوری هم ،فعالیت هایش برای مجلس می باشد درست نیست  و اگر هم فرضا اینچنین باشد که نیست در هر صورت اگر اقبال به سمت او زیاد می باشد و توانایی های لازم نیز در وی مشاهده شد اشکالی پیش نمی آید و وقتی مردم هم مشاهده می کنند که دستگاه های دولتی و مسئولین دولتی از این نخبه استفاده نمی کنند این فرصت را برای عبوری فراهم می کنند تا بتواند در جایگاه بزرگ نمایندگی مجلس منشا خدمات بیشتری شود.

محمدی کیادهی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان ، بزرگان ،علما،سیاسیون و قشرهای مختلف مردم از من خواسته اند تا از عبوری درخواست کنم برای نمایندگی مجلس کاندیدا شود و شخصا و مستقیما این درخواست را به عبوری هم داده اند تصریح کرد:در هر صورت تصمیم نهایی با خود عبوری می باشد و خواست ما و اطرافیان و دوستان و برخی از مخالفانش نیز کاندیدا شدن عبوری برای انتخابات مجلس می باشد  و آمادگی هر گونه پشتیبانی و فعالیت انتخاباتی از طرف متقاضیان وجود دارد.

قسمت دوم این مصاحبه را که شامل جدیدترین اظهار نظرها در حوزه شهری و شخص عبوری و اعضای شورا می باشد را در هفته های آینده منتشر می کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرهنگی
    يکشنبه 7 تير 1394-9:26


    ساری – اینبار رای به تخصص پارلمانی ، قانون گذاری ، برنامه و بودجه ریزی توسعه ای و عملیاتی ... جعفر قربان پور رجال سیاسی ، دارای رتبه علمی یونسکو در خاورمیانه ، کارشناس ارشد اموراداری و فرهنگی اجتماعی سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر آقای روزبهی نماینده ساری در مجلس ، همکار مرکز پژوهشها و اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی ، کاندیدای مستقل فرهنگی 2 دوره قبل مجلس شورای اسلامی و شورای شهر ساری ، داوطلب ثبت نام شده وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ، معلم سابق آموزش و پرورش تهران ، رئیس انجمن اولیا دبیرستان تیزهوشان ناحیه یک ساری ، مسئول شوراها و نماینده اموربین الملل اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با 32 سال بقه خدمت ارشد دولتی و پارلمانی در تهران و مازندران ، خطیب توانا و متخصص ، قهرمان سرافراز عرصه های علمی ، فرهنگی ، ورزشی و سیاسی در این دوره نیز به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور کاندیدای مجلس از ساری هستند . ایشان و خانواده شان خود سرمایه نظام هستند و هرگز بدنبال سرمایه مادی نظام نبودند . ایشان آمادگی مناظره با دیگر کاندیداهای محترم با حضور رسانه ها را اعلام نمودند . رسانه های محترم عدالت را در اطلاع رسانی رعایت کنید . با تشکر

    • دلسوز شهر
      چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-10:3


      بعيد است كه مردم ساري به دشمنان عبوري رأي بدهند، دشمنان عبوري دشمن ساري و سارويها هم هستند.

      • حسینی
        چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-9:58


        اين كه از طرف ساري سي سال است به جان شهر ساري و مردم ساري افتاديد و ساري را تكه تكه كرديد، خودتان هم هرگز با هم نشديد باعث گرديد مردم شهر از دست شما خسته شوند، و شما بوديد كه كه دهاتي شهري كرديد

        • شهروند
          چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-9:22


          تمام آنهائی که به حاج مهدی عبوری حمله می کنند، ساروی و بچّه شهر نیستند، بعد می گویند شما شهری دهاتی می کنید، بابا خودتان دارید این کار را می کنید، شما دشمن ساری و بچه شهرهای ساروی هستید، تحمل خودتان را هم ندارید.

          • کاظم
            چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-9:4


            این حمله های از پیش طراحی شده به آقای عبوری خدمت به مردم نیست، ساری را از وجود شهردار حاج مهدی عبوری محروم می کند، تحریک می کنند که عبوری به مجلس برود در مجلس هم که کاری جز واسطه گری ندارند. این حمله ها از ترس ورود مهدی عبوری به عرصه ی انتخابات است، که هم به ضرر خودشان، هم به ضرر عبوری و به ضرر مردم شهر است، عبوری در کار شهرداری موفق است ، اذیت نکنید.

            • کاظم
              چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394-8:56


              یادتان باشد، عبوری ستیزان ، ساری ستیزی و دشمنی با بچه شهر را شماها که سی سال از روی دوش ساری بالا رفتید شروع کردید. در این بازی خطرناک، برنده وجود ندارد، همه بازنده هستند

              • شهروند
                سه شنبه 15 ارديبهشت 1394-0:47


                عرشیا جان شما از همون شب کارایی هستی که اضافه کار و تعطیل کار بالای 100 ساعت بهت میدن که بری تو سایتا برای عبوری فقط تبلیغ کنی؟ حداقل اسمتو عوض کن تابلو نباشی انقد

                • یک ادم بی سواد
                  دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-15:55


                  خدا رحمت کند حاج عزت دامادی را که در زمان شهرداری ساری بالای دوازده هزار مورد تخلّف شهری داشت ، مجوزهای غیر قانونی در تبدیل بولوار 150 متری کمربندی غربی به50 متر و جلو آمدن از سینما سپهر تا دروازه بابل که نصف اماکن عقب نشینی کرده بودند و تولّد تمام محلات غیر فنی و اصولی بولوار کشاورز و..... که در تمام موارد منهدس حجازی همراه بود، مهندس شهرسازی بود، چهل سال در شهر سازی شهرداری بود و حالا چهار صد سال طول می‌کشد تا خرابیهای آنان جبران شود و مردم ما به پاس قدردانی از آنها پسر حاج عزّت را که مجلس فرستادند، فقط مانده است که آقای حجازی را هم مجلسی کنند، و پاره پاره شدن ساری و جدائی سورک از ساری هم زمان فرمانداری حاج منصور زارعی بود.

                  • +عرشيا
                    يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-8:49


                    عبوري فرصتي است براي استان مازندران
                    وقتي مهدي عبوري بعنوان شهردار درعرض اين مدت تونست بالاي پنجاه ميليارد تومان ( چندين برابر استان)براي ساري بياره اگر درجايگاه نماينده مجلس قراربگيره چه خواهد كرد؟
                    عبوري محبوب القلوب سارويهاست وانشاا... بالاي 150هزارراي مياره