آخرین عناوین

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-9:50 کد خبر:6179

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خبر داد:

معطلی ساخت کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی با نامه یک کارشناس محیط زیست

دبیر مجمع نمایندگان مازندران، گفت: واریز پول شورای اقتصاد برای ساخت کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی با نامه یک کارشناس محیط زیست معطل شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ، کمال علی‌پور با اشاره به برگزاری جلسه بررسی وضعیت کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی با حضور مدیر تهیه و تولید و مدیر‌عامل البرز مرکزی، گفت: نگاه ما این است که کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نامه محیط‌ زیست و اخلال در روند اجرای کک‌سازی و زغال‌شویی شرکت البرز مرکزی، افزود: محیط زیست باید در انجام وظایف خود دقت بیشتری داشته باشد و با یک نامه محیط زیست صنعت یک منطقه دچار اشکال می‌شود.

نایب‌رئیس فراکسیون معدن و تولیدات معدنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال و تولید مورد تأکید مقام معظم رهبری است و تعطیل شدن آن بخشودنی نیست، خاطرنشان کرد: نامه محیط زیست درباره ادامه فعالیت البرز مرکزی موجب ایجاد بروکراسی و ایجاد مشکل جدی در منطقه و حتی کشور را به‎دنبال دارد و تأثیر منفی بر اشتغال‌زایی و بر‌خلاف نرخ رشد اقتصادی کشور و مانعی بر سر‌راه توسعه صنعتی است و محیط زیست اجازه ندارد که به تعطیلی صنعت اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهری دنیای امروز با صنعت نو آمیخته شده است و محیط زیست نباید محیط ایست شود، بیان کرد: آیین‌نامه اجرای ساخت کارخانجات صنعتی مورد نظر محیط زیست در محیط صنعتی به‌صورت شفاف و مصداقی تدوین شود و مازندران مشکل زمین دارد و مانند استان‌هایی کویری دارای زمین‌های گسترده برای فعالیت‌های صنعتی نیست.

علی‌پور با تأکید بر اینکه اگر محیط زیست جواب مساعد به ادامه فعالیت کک‌سازی و زغال‌شویی را ندهد، کار را انجام خواهیم داد، تصریح کرد: با معاون محیط زیست کشور تماس گرفتم و مقرر شد همه اسناد به سازمان محیط زیست ارسال شود و واریز پول شورای اقتصاد برای ساخت کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی با نامه یک کارشناس محیط زیست معطل شده است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از اینکه سیاست‌های محیط زیست با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کند، ادامه داد: دولت گذشته اجازه زیست‌محیطی ساخت کک‌سازی و زغال‌شویی را بدون اشکال عنوان کرد ولی در محیط زیست این دولت شاهد ایجاد مانع در اجرایی شدن آن هستیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاسی بودن نامه محیط زیست برای ایجاد مانع در اجرایی شدن کک‌سازی و زغال‌شویی البرز مرکزی از پیگیری خود برای اجرای آن خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی خوبی در زغال‌شویی داشتیم ولی از برنامه زمان‌بندی اندکی عقب هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :