آخرین عناوین

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-21:54 کد خبر:6183

فرماندار قائم‌شهر هشدار داد:

قائم‎شهر با بحران آب مواجه است/درختان ‌وسط رودخانه قطع شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به اینکه این شهرستان به‎دلیل نداشتن آب زیرزمینی با بحران آب مواجه است، گفت: با کاهش آب‌های زیرزمینی در آینده برای مصارف کشاورزی نیز با خطر جدی کمبود آب مواجه هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی محمدی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه بحران این شهرستان با بیان اینکه در توزیع آب شرب با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: با توجه به کمبود بارندگی و استفاده بیش از اندازه آب شرب در کشاورزی در تأمین آب شرب روستاها با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه قائم‎شهر به‎دلیل نداشتن آب زیرزمینی با بحران آب مواجه است، افزود: با کاهش آب‌های زیرزمینی در آینده برای مصارف کشاورزی نیز با خطر جدی کمبود آب مواجه هستیم.

فرماندار قائم‌شهر خواستار پیگیری مشکلات سد کسلیان شد و بیان کرد: برای تأمین آب در شهرستان نیاز به سد کسلیان است و باید دستگاه‌های مربوطه اعم از اداره منابع طبیعی و محیط زیست اختلافات موجود را حل‌وفصل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان منابع طبیعی باید نقاط سیل‌خیز شهرستان را شناسایی کنند، تصریح کرد: درختانی که در وسط رودخانه هستند و ریشه عمیقی ندارند، باید برای قطع آنها اقدامات لازم انجام گیرد تا از ایجاد سیل جلوگیری شود.

رئیس جمعیت هلال احمر قائم‎شهر نیز با بیان اینکه در هنگام بروز حوادث با کمبود امکانات لازم مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: باید امکانات و تجهیزات کافی در مقابل حوادث در اختیار دستگاه‌های امنیتی و خدماتی قرار گیرد.

علی مختاری‌فر با اشاره به اینکه با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا امکان آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد، اضافه کرد: با امکانات محدود برای مهار آتش در جنگل‌ها، با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از آب شرب در قائم‌شهر نهادینه شود، گفت: کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران قائم‌شهر باید با جدیت پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات استفاده از آب شرب را انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :