آخرین عناوین

جمعه 22 تير 1397-10:37 کد خبر:61846

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

کارشناسان برای بررسی خسارت مسجد جامع ساری راهی مازندران شدند

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: کارشناسان و یک تیم متخصص میراث فرهنگی کشور برای بررسی دقیق حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری و برآورد خسارت عازم مازندران شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا،سیف الله فرزانه اظهار داشت: با توجه به اینکه علت حادثه اتصالی شبکه توزیع برق اعلام شد، اما برای بررسی های بیشتر کارشناسی و همچنین برآورد خسارت حادثه یک تیم کارشناس امروز وارد مازندران می شود.

وی افزود: محمد طالبی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث کشور نیز تیم کارشناسان را همراهی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اظهارکرد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی استان در حال بررسی و همچنین ایمن سازی محیط برای جلوگیری از آتش سوزی دوباره است.

فرزانه اعلام کرد: به دلیل چوبی بودن سقف بنای مسجد جامع، بسیاری از قسمت های سقف بنا و اشیای داخل ساختمان از بین رفته است، اما آسیب جدی به ساختمان و بنای خشتی آن وارد نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آتش به صورت کامل مهار و خاموش شد، تاکید کرد: تا زمان حضور کارشناسان میراث فرهنگی و بررسی دقیق حادثه کار آوار برداری انجام نخواهد شد.

فرزانه آتش سوزی بخشی از مغازه های همجوار مسجد را تایید کرد و گفت: به دلیل چوبی بودن سقف بنا و همچنین خشک بودن چوب به دلیل گرمای هوا ، شعله های آتش به سرعت به مغازه های مجاور سرایت کرد که با حضور به موقع یگان های آتش نشانی از گسترش آتش جلوگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: در صورت دست یابی به هر نوع اطلاعات از این حادثه، موضوع دراختیار رسانه ها و مردم قرار خواهد گرفت تادر جریان حادثه قرار گیرند.

آتش سوزی مسجد جامع ساری که شامگاه دیروز رخ داد منجر به تخریب بخشی از این بنای تاریخی و قدیمی استان مازندران و مصدوم شدن 18 نفر از شهروندان شد.

مرکز فوریت های پزشکی استان اعلام کردکه 12 تن از مصدومان در محل به صورت سرپایی مداواشدند و خراشیدگی سطحی ، مشکلات تنفسی ناشی از دود غلیظ از جمله عوامل مصدومیت افراد در این حادثه آتش سوزی اعلام شد .

مسجد جامع ساری مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام و دوره قاجار است که در بافت قدیمی و سنتی شهر ساری و در بازار نرگسیه این شهر قرار دارد .

این اثر در سال 1377 با شمارهٔ ثبت 2272 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :