آخرین عناوین

جمعه 22 تير 1397-14:26 کد خبر:61854

شهردار ساری خبر داد:

حریق مسجد جامع ساری پس از ۸ ساعت کامل مهار شد

شهردار ساری با بیان اینکه حریق مسجد جامع ساری پس از هشت ساعت کامل اطفا شد گفت: پاکسازی و آواربرداری مسجد جامع ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، مهدی عبوری ضمن تشریح اقدامات شهرداری در زمینه اطفای حریق مسجد جامع اظهار داشت: در ساعت ۱۹ و ۲۷ عصر پنجشنبه و با وقوع حریق در مسجد جامع بلافاصله طی مدت کمتر از چهار دقیقه نیروهای اتش نشانی شهرداری به محل حادثه اعزام شدند.

وی وسعت این حادثه را مورد توجه قرار داد و افزود: این مسجد میراث فرهنگی شهر ساری بوده و متاسفانه حریق به سرعت کل مسجد را در بر می گیرد و در این راستا شش ایستگاه اتشنشانی با ۱۳ خودرو و ۱۰۰ نیرو در مرحله اولیه اطفاء حریق در محل حادثه حضور می یابند.

عبوری با اشاره به اینکه این مسجد در مرکز شهر ساری واقع شده است ادامه داد: تمام تلاش مدیریت شهری بر این بوده که این حریق به بازارهای اطراف سرایت نکند تا شاهد خسارت جبران ناپذیر نباشیم و خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشانی توانستیم از وقوع این حادثه در بازارهای اطراف جلوگیری کنیم.

شهردار ساری به حضور نیروهای امدادی از شهرهای همجوار اشاره کرد و گفت: ۱۰ خودروی پشتیبان آتش نشان نیز از شهرهای همجوار بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و در مهار این حریق یاریگر تیمهای عملیاتی سازمان های آتش نشانی ، عمران و پارکها و فضای سبز شهرداری بوده اند.

این مسئول با قدردانی از حضور و پیگیری استاندار ، فرماندار شهرستان ساری ،نیروی انتظامی، هلال احمر و مدیران شهری در این حادثه افزود: با هماهنگی هایی که میان مسئولان به وجود امد پس از هشت ساعت این اتش سوزی به طور کامل اطفا شد.

شهردار ساری به حضور ۲۰۰ نیروی آتش نشان در این عملیات اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش همه نیروهای حاضر در این حادثه از سرایت این آتش سوزی به خیابان های اطراف و بازار ساری جلوگیری شد.

عبوری در ادامه به پاکسازی و آوار برداری محل حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: تیم های عملیاتی از خدمات شهری مناطق سه گانه شهری و سازمان عمران شهرداری بلافاصله پس از اطفاء اواربرداری و پاکسازی محل حادثه را در دستور کار قرار داده و در حال اجرا است.

شهردار ساری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این مکان ثبت ملی میراث فرهنگی بوده و از مکان های تاریخی شهر ساری محسوب می شود مسئولان تصمیمات لازم را در زمینه بازسازی این مسجد اتخاذ خواهند کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :